طرز تهیه کوکو ماهی بندری جنوب با پنیر پیتزا

0 4,053

کوکوی ماهی و كوكوي ماهي و تهیه کوکوی ماهی و کوکو ماهی و درست کردن کوکوی ماهی و مواد اولیه کوکوی ماهی را در نصرینو بخوانید.

کوکو ماهی

کوکو ماهی یا کتلت ماهی یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و سالم ایرانی است که در دسته بندی غذاهای دریایی قرار می گیرد. این کوکوی خوشمزه برای کسانی که ماهی دوست ندارند بسیار مناسب است چون با اضافه کردن سبزیجات معطر و پنیر پیتزا طعم ماهی حس نمی شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکو ماهی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو ماهی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم کتلت ماهی

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پنیر پیتزا ۴ قاشق غذاخوری
  • ماهی بدون استخوان ۳۰۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • جعفری تازه و روغن مایع به اندازه کافی

دستور پخت

طرز تهیه کوکو ماهی

برای تهیه کوکوی ماهی بندری ابتدا ماهی را به صورت کبابی می پزیم ( بهتر است از ماهی هایی استفاده کنید که گوشت یک تکه دارند و بدون استخوان هستند ). بعد سیب زمینی ها را در قابلمه ای قرار می دهیم و روی آن ها آب می ریزیم

و روی حرارت ملایم می گذاریم تا آبپز شوند. سپس سیب زمینی های آبپز شده را پوست می گیریم و در غذاساز قرار می دهیم و پوست روی ماهی های کبابی را نیز می گیریم و اگر استخوان دارند از آن ها جدا می کنیم و در غذا ساز می ریزیم

و با سیب زمینی آن ها را میکس می کنیم . سپس به مایه میکس شده نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و کمی جعفری پاک شده را می شوییم و روی تخته به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و داخل مایه میکس شده می ریزیم.

آنگاه تخم مرغ ها را در پیاله ای می شکنیم و اگر سالم بودن در کاسه ای می ریزیم و هم می زنیم و به همراه پنیر پیتزا داخل مایه کتلت می ریزیم و خوب مواد کتلت ماهی را مخلوط می کنیم. در تابه ای روغن می ریزیم

و روی حرارت کم تابه را قرار می دهیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود و با قاشق کمی از مایه کتلت را بر می داریم و در روغن داغ می ریزیم و سریع با کف قاشق روی مایه را صاف می کنیم و اطراف آن را مرتب می کنیم و همگی کتلت ها را به همین شکل اماده می کنیم.

پس از اینکه یک طرف کتلت سرخ شد بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.کتلت های سرخ شده را در صافی قرار می دهیم تا روغن اضافه ان خارج شود.سپس کتلت ها را در ظرفی می چینیم و با نان نوش جان کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود