طرز تهیه حلوای رولت خرما و گردو مجلسی و خوشمزه بدون فر

0 4,165

اگر به دنبال تهیه خوشمزه ترین و لذیذترین رولت هستید، در این مطلب از نصرینو طرز تهیه رولت خرما و گردو را از دست ندهید. با این طرز تهیه رولت خرما شما بهترین میان وعده را تهیه خواهید کرد.

رولت خرما و گردو یکی از انواع حلواهای مجلسی ایرانی است که به همراه گردو و خرما به صورت رولت شکل داده می شود. رولت گردو و خرما مانند حلوای رولتی میکادو یک گزینه مناسب برای پذیرایی در مجالس مذهبی و مراسم های ختم تهیه می شود.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۱۲ نفر رولت خرما و گردو تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری رولت خرما و گردو تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم برای ۱۲ نفر

مواد لازم رولت خرما و گردو

  • شکر ۱۵۰ گرم
  • خرما ۲۵۰ گرم
  • روغن مایع ۸۰ گرم
  • روغن جامد ۸۰ گرم
  • آرد سفید ۲۵۰ گرم
  • گلاب ۲ قاشق سوپخوری
  • زعفران ۱ قاشق غذاخوری
  • مغز گردو نیمکوب شده ۱۵۰ گرم
  • هل سبز پودر شده ۱ قاشق چایخوری
  • کنجد ، پودر پسته و بادام به اندازه کافی

دستور پخت

طرز تهیه رولت خرما و گردو

برای تهیه رولت خرما و گردو ابتدا آرد را الک می کنیم و در تابه ای می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود و در ظرفی آرد را می ریزیم و کنار می گذاریم. روغن مایع و جامد را با هم در تابه ای می ریزیم

و روی حرارت ملایم می گذاریم تا داغ شود و آرد تفت داده شده را به روغن اضافه می کنیم و با قاشق چوبی هم می زنیم تا روغن کاملا به خورد آرد برود. سپس در قابلمه ای ۱ پیمانه آب می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم

و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هم می زنیم تا شکر کاملا در آب حل شود و بعد زعفران دم کرده را به آن می افزاییم و هم می زنیم و در آخر گلاب را اضافه می کنیم و هم می زنیم و زیر شعله را خاموش می کنیم

و شربت را کم کم به مخلوط آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خوب به خورد مخلوط آرد برود و حلوا به روغن انداختن بیافتد،قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کمی هم می زنیم و به مدت ۳۰ دقیقه می گذاریم تا خنک شود.

تا خنک شدن مایه حلوا ، خرما را در تابه می ریزیم و کمی روغن روی آن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا خرما ها نرم شوند البته کمی تفت نیز می دهیم و هل را اضافه می کنیم و مجددا تفت می دهیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم.

سپس ۱ عدد کیسه نایلونی را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و حلوا را روی آن می ریزیم و ۱ عدد کیسه دیگر روی حلوا قرار می دهیم و با وردنه روی حلوا می کشیم تا حلوا کاملا باز شود و بعد کیسه نایلون روی حلوا را بر می داریم

و گردو نیم کوب شده را روی حلوا به صورت پخش می ریزیم و با کیسه نایلونی که کف حلوا هست آرام رول می کنیم و کیسه را بیرون می اندازیم و به مدت ۱۲ ساعت رولت ها را در یخچال قرار می دهیم تا خود را بگیرند.

در آخر رولت ها را از یخچال بیرون می آوریم و با یک کارد تیز آنها را به صورت حلقه ای برش می زنیم تا حلوا حالت رولت بگیرد سپس رولت های را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و روی آنها را با کنجد ، پودر پسته یا پودر بادام تزیین می کنیم.

منبع:پارسی دی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود