طرز تهیه سالاد هویج ترکیه ای مجلسی و خوشمزه با کشمش

0 3,824

سالاد هویج

سالاد هویج یکی از انواع سالادهای مجلسی و بسیار خوشرنگ ایرانی است. این سالاد خوشمزه و مجلسی را می توانید در مهمانی ها و مجالس خود جایگزین سالادهای متداولی مثل انواع سالاد فصل و سالاد ماکارونی کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد هویج تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد هویج تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی ایرانی و طرز تهیه سالاد هویج با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم سالاد هویج

  • هویج ۴ عدد
  • کشمش نصف لیوان
  • سس مایونز نصف لیوان
  • آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور تهیه

طرز تهیه سالاد هویج

برای تهیه سالاد هویج ابتدا هویج ها با پوست کن پوست می گیریم و می شوییم و با رنده قسمت درشتش هویج ها را رنده می کنیم و در کاسه ای می ریزیم و کشمش را روی هویج می ریزیم و با قاشق خوب زیر ورو می کنیم.

سپس در کاسه ای سس مایونز را می ریزیم ، در ادامه آبلیمو ، نمک ، فلفل سیاه را به سس مایونز اضافه می کنیم و خوب مواد را هم می زنیم و طعم آن را می چشیم و اگر مجددا نیاز به ادویه داشت به آن اضافه می کنیم

و سس را روی مواد سالاد می ریزیم و با قاشق خوب مخلوط می کنیم تا سالاد هویج با سس آغشته شود و در ظرف مورد نظر برای سرو می ریزیم و روی آن سلفون می کشیم ودر یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۱ ساعت خوب خنک شود.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود