طرز تهیه چیز برگر فرانسوی خوشمزه و مخصوص رستورانی در منزل

0 4,089

طرز تهیه چیز برگر فرانسوی خوشمزه و مخصوص رستورانی در منزل چیز برگر یکی از انواع برگرهای معروف و خوشمزه در جهان است که به عنوان یک غذای پر طرفدار بین المللی

چیز برگر یکی از انواع برگرهای معروف و خوشمزه در جهان است که به عنوان یک غذای پر طرفدار بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. چیز برگر همانطور که از نامش مشخص است ترکیب پنیر چدار و همبرگر است که این ترکیب طعمی فوق العاده را به وجود آورده است.

چیز برگر در میان غذاهای ساندویچی از کالری بالایی برخوردار است و نسبت زیادی از این کالری مرتبط با پنیری است به برگر اضافه می شود. در صورتی که می خواهید برگری با کالری کمتر مصرف کنید توصیه ما همبرگر یا چیکن برگر است.

چیز برگر با روش های مختلفی طبخ می شود که از معروف ترین این روش های پخت آن می توان به سرخ کردن برگر ، کباب کردن برگر بر روی ذغال ( با نام چیز برگر ذغالی معروف است ) و گریل کردن برگر که از باقی روش ها در فست فودها مرسوم تر است.

معمولا برای تهیه چیز برگر در فست فودها از پنیرهای ورقه ای چدار استفاده می شود اما در سراسر جهان از پنیرهای دیگری هم مثل پنیر سوییسی ، پنیر پنیر موزارلا و پنیر پیتزا ( مثل پنیر پیتزا مخلوط ) برای تهیه چیز برگر استفاده می شود که هر کدام طعم خاصی به آن می دهند.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر چیز برگر تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری چیز برگر تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم چیز برگر

  • سیر ۲ حبه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پنیر چدار ۴ عدد
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • نان همبرگر ۴ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • پودر سیر ۲ قاشق مربا خوری
  • آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

کالری چیز برگر : برای هر نفر بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری

دستور پخت

طرز تهیه چیز برگر

ابتدا پیاز را پوست می گیریم و آبکشی می کنیم سپس با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافه اش را کاملا می گیریم و سیر را نیز پوست می گیریم و می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم و به همراه پیاز به گوشت اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم بافت گوشت را باز می کنیم

و کمی نمک،فلفل سیاه،پودر سیر روی آن می پاشیم و گوشت را جمع می کنیم و مجددا ورز می دهیم تا ادویه به کل گوشت عطرش برسد. در پیاله ای تخم مرغ را می شکنیم و اگر سالم بود روی گوشت می ریزیم و خوب ورز می دهیم تا یکدست شوند.

سپس کم کم مقداری از آرد سوخاری را اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا مایه منسجم شود و قابلیت فرم دادن را داشته باشد.اگر احساس کردید مایه همچنان شل است می توانید مجددا کمی آرد سوخاری به ان اضافه کنید. تذکر اینکه خیلی زیاد هم آرد اضافه نمی کنیم

تا طعم آن بر گوشت غالب شود. مایه را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم(می توان به ۶ الی ۸ قسمت نیز تقسیم کنید) و هر قسمت را با کف دو دست به شکل یک دایره در می آوریم و سپس آن را تخت می کنیم تا شبیه همبرگر شود.

ضخامت آن نباید بیشتر از نیم سانتی متر باشد چون مغز پخت نمی شود.چیز برگر های آماده شده را در کیسه فریزر قرار می دهیم و کیسه را روی آن نیز می کشیم و تمامی مایه چیز برگر ها را که آماده کردیم به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه در یخچال قرار می دهیم.

در تابه ای روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا به مرور زمان داغ شود سپس چیز برگر ها را در روغن داغ قرار می دهیم تا با همان حرارت کم مغز پخت و سرخ شوند. سپس بر می گردانیم تا سمت دیگر آن نیز سرخ شود. تا سرخ شدن چیز برگر ها نان ها را آماده می کنیم

و خیار شور و گوجه فرنگی و کاهو را می شوییم و خرد می کنیم و آماده کنارمان می گذاریم. داخل نان را سس مایونز ، سس فرانسوی یا سس مخصوص چیز برگر می ریزیم و با قاشق پخش می کنیم و صبر می کنیم تا چیز برگرها اماده شوند و داخل نان بگذاریم.

چیز برگر های سرخ شده از تابه خارج می کنیم و تا داغ است یک ورقه پنیر چدار روی آن قرار می دهیم تا نیمه آب شود و داخل نان ها می گذاریم و روی آن را خیارشور ، گوجه فرنگی ، کاهو و سیب زمینی سرخ کرده می ریزیم و در بشقاب قرار می دهیم.نوش جان

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود