طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

0 172

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده با مرغ و کالباس , سالاد ماکارونی با قارچ مخصوص , xvc jidi shghn lh hv kd طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده با مرغ و کالباس , سالاد ماکارونی با قارچ مخصوص , xvc jidi shghn lh hv kd

سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای مجلسی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که علاوه بر اینکه به عنوان سالاد استفاده می شود در بعضی مجالس به عنوان پیش غذا هم سرو می شود. البته این سالاد را می توانید به عنوان یک غذای کامل هم مصرف کنید.

ما در این دستور کامل ترین آموزش سالاد ماکارونی را آماده کرده ایم ، سالاد ماکارونی را می توانید با مواد محدودتری هم تهیه کنید. مثلا در دستور زیر در صورت تمایل می توانید هویج ، سیب زمینی و نخود فرنگی را از مواد لازم حذف کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد ماکارونی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد ماکارونی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سالاد ماکارونی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم سالاد ماکارونی

دستور پخت

طرز تهیه سالاد ماکارونی

برای تهیه سالاد ماکارونی مجلسی ابتدا  سیب زمینی ها و هویج ها را می شوییم سپس در یک قابلمه قرار می دهیم و تا روی آن ها آب میریزیم و روی حرارت متوسط اجازه می دهیم تا به حدی پخته شوند که زمان مخلوط کردن با دیرگ مواد سالاد له نشوند.

بهتر است هویج و سیب زمینی کمی دندون گیر باشند و به طور کامل له نشوند. پس از آبپز شدن هویج ها و سیب زمینی ها را روی تخته میگذاریم و به شکل مربع های کوچک یا اصطلاحا نگینی خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

ماکارانی فرمی ها را در قابلمه ای می ریزیم و روی آن ها آب به مقداری می ریزیم که اگر هم بزنیم ماکارانی ها در آب شناور باشند و کم تر از نصف قاشق روغن مایع (برای اینکه ماکارانی ها به یکدیگر نچسبند) و کمی نمک نیز می ریزیم

و روی حرارت می گذاریم تا حدودا ۱۰ دقیقه ( دقیق زمان پخت هر ماکارانی روی جلد آن نوشته شده برای اطمینان روی بسته بندی را مطالعه کنید ) بعد که پخته شد در آبکش می ریزیم تا آب اضافه آن کاملا خارج شود.

می توانیم در هنگامی که ماکارانی در حال پخت است ژامبون و خیار شورها را روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب های مربع شکل یکدست خرد کنیم و زمانی که ماکارانی فرمی ها آبکش کردیم با هم به کاسه مواد اضافه می کنیم.

نخود فرنگی کنسروی و یا پخته شده از قبل را همراه با شوید خشک و فلفل سیاه و کمی نمک و سس مایونز به مواد سالاد ماکارانی اضافه می کنیم و با قاشق مواد را زیر و رو می کنیم تا خوب سس مایونز با مواد مخلوط شود.

(دقت کنید که با عجله و پیاپی مواد را مخلوط نکنید چون ممکن است مواد خرد یا له شوند پس به آرامی سالاد را مخلوط می کنیم) در آخر سالاد ماکارانی را در ظرف مورد نظر می ریزید و با ذرت،خیارشور و گوجه فرنگی تزئین می کنیم و روی آن را سلفون می کشیم

و در یخچال می گذاریم تا خوب فرم بگیرد و بعد از ۱الی۲ ساعت آماده سرو است.نوش جان ، نکته اینکه اگر در ساعات طولانی قصد دارید سالاد را در یخچال بگذارید بهتر است سس آن را ۱الی ۲ ساعت قبل از مصرفتان به سالاد اضافه کنید تا سالاد تازگی خود را حفظ کرده باشد.

نکات تهیه سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی رژیمی

سالاد ماکارونی را به طور متداول با سس هایی مثل سس مایونز یا سس فرانسوی سرو می کنند که به همین جهت کالری آن بالا می رود و برای کسانی که در رژیم لاغری هستند یا به هر دلیل نمی خواهند غذاهای پر کالری مصرف کنند مناسب نیست.

برای رفع این مشکل می توانید سس سالاد را در منزل به صورت دست ساز درست کنید تا کالری آن تقریبا نصف شود. برای این منظور سس مایونز را با ماست کم چرب ، مقداری فلفل سیاه و آب لیمو ترش مخلوط کنید و به عنوان سس به سالاد اضافه کنید.

مطالب پیشنهادی



طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

۴ (۷۹٫۲%) ۱۲۵ votes

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود