طرز تهیه ماکارونی در فر با پنیر پیتزا با روش مخصوص و مجلسی

0 144

طرز تهیه ماکارونی در فر , ماکارونی در فر با پنیر پیتزا , ماکارونی در فر قالبی و مجلسی طرز تهیه ماکارونی در فر , ماکارونی در فر با پنیر پیتزا , ماکارونی در فر قالبی و مجلسی

ماکارونی در فر

ماکارونی یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در میان مردم جهان است و به همین جهت به مرور زمان روش های پخت متفاوتی برای این غذای خوشمزه به وجود آمده است. طرز تهیه ماکارونی در فر یکی از این روش های پخت است.

جالب است بدانید این غذا شباهت زیادی به لازانیا دارد. ماکارونی همیشه با گوشت چرخ کرده یا سویا طبخ می شود ولی جالب است بدانید این غذای نوین و خوشمزه با گوشت مرغ ، پنیز پیتزا ، فلفل دلمه ای و سس بشامل طبخ می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر ماکارونی در فر تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ماکارونی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی ماکارونی در فر با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم ماکارونی در فر

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • ماکارونی فرم دار ۳۰۰ گرم
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • ذرت ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا به اندازه کافی
  • سس بشامل ۳ فنجان
  • آویشن و پودر سیر به اندازه کافی
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت

طرز تهیه ماکارونی در فر

ابتدا مرغ را بشویید و به صورت قطعات کوچک ( نصف جوجه کباب ) خرد کنید. یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید ، پس از اینکه روغن داغ شد مرغ را داخل تابه بریزید و تفت دهید تا سرخ شود.

توجه داشته باشید که حتما باید قطعات مرغ را به صورت ریز خرد کنید تا به طور کامل بپزند. پس از اینکه مرغ را به خوبی تفت دادید مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا مرغ با ادویه ها یکدست شود.

در مرحله بعدی فلفل دلمه ای و قارچ را به صورت ریز خرد کنید و به تابه اضافه کنید. تفت دادن را ادامه دهید تا آب اضافی فلفل دلمه ای و قارچ تبخیر شود و به طور کامل سرخ شوند. در مرحله آخر ذرت را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا ذرت هم سرخ شود.

توجه داشته باشید که حتما از ذرتی استفاده کنید که قبلا آبپز شده است ، می توانید از کنسرو ذرت هم استفاده کنید. در مرحله بعدی در یک قابلمه چند لیوان آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. پس از اینکه آب به جوش آمد ماکارونی را اضافه کنید.

حدود ده دقیقه صبر کنید تا ماکارونی نرم شود سپس آنرا آبکشی کنید و کنار بگذارید.  یک ظرف مناسب ( پیرکس ) برای قرار دادن داخل فر انتخاب کنید و با روغن مایع آنرا کمی چرب کنید تا در پایان مواد به بدنه ظرف نچسبند.

در مرحله اول در کف ظرف مقداری ماکارونی بریزید سپس روی ماکارونی مقداری سس بشامل بریزید و بر روی سس بشامل یک لایه از مخلوط مرغ و سبزیجات بریزید و بر روی مرغ یک لایه پنیر پیتزا بریزید. بر روی پنیر پیتزا مقداری پودر سیر و آویشن بریزید.

به همین ترتیب تمام مواد را داخل ظرف پیرکس بریزید. فر را باید با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد از قبل روشن کنید تا گرم شود سپس ظرف حاوی مواد را داخل فر قرار دهید. برای پخت کامل غذا به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان نیاز است.

پس از اینکه ماکارونی آماده شد آنرا از فر خارج کنید و مانند لازانیا برش بزنید و با سس دلخواه سرو کنید. در این دستور ما از گوشت مرغ استفاده کردیم ، در صورت تمایل می توانید این غذا را با گوشت چرخ کرده هم تهیه کنید.



طرز تهیه ماکارونی در فر با پنیر پیتزا با روش مخصوص و مجلسی

۴٫۲ (۸۴٫۷۱%) ۳۴ votes

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود