طرز تهیه خورش گوجه فرنگی اصل شمالی خوشمزه و مجلسی

0 3,933

طرز تهیه خورش گوجه فرنگی اصل شمالی خوشمزه و مجلسی خورش گوجه فرنگی یکی از انواع خورش های خاص و خوشمزه ایرانی است که شباهت زیادی به املت گوجه فرنگی دارد.

خورش گوجه فرنگی

خورش گوجه فرنگی یکی از انواع خورش های خاص و خوشمزه ایرانی است که شباهت زیادی به املت گوجه فرنگی دارد. این خورش یکی از خورش های مرسوم و پرطرفدار در استان های شمالی کشور مثل گیلان محسوب می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورش گوجه فرنگی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری خورشت گوجه فرنگی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش گوجه فرنگی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم خورش گوجه فرنگی

  • گوجه فرنگی بزرگ ۵ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت

طرز تهیه خورش گوجه فرنگی

ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز رنگش تغییر کند و نرم شود.

در مرحله بعدی مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زمانی که پیاز با ادویه ها یکدست شود. در مرحله بعدی رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود.

پس از اینکه رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شد گوجه فرنگی ها را رنده کنید و به قابلمه اضافه کنید. گوجه فرنگی رنده شده را کمی تفت دهید سپس یک لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوجه فرنگی با حرارت ملایم بپزد.

پس از اینکه گوجه پخت و خورش کمی غلیظ شد در یک تابه جداگانه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود سپس سیرها را رنده کنید و به تابه اضافه کنید سپس کمی تفت دهید تا سیرها نرم شوند.

در ادامه تخم مرغ ها را به سیر اضافه کنید و مانند نیمرو اجازه دهید تخم مرغ ها خودشان را بگیرند سپس با سیر مخلوط کنید و به قابلمه خورش اضافه کنید. حالا اجازه دهید خورش با حرارت ملایم جا بیفتد سپس به همراه برنج سرو کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود