طرز تهیه کباب تابه ای آبدار و خانگی خوشمزه و مجلسی با سس گوجه

0 5,028

کباب تابه ای و طرز تهیه کباب تابه ای و درست کردن انواع کباب حرفه ای در تابه و نکات کباب درست کردن در نصرینو.

کباب تابه ای

کباب تابه ای یکی از محبوب ترین کباب های خانگی ایرانی است. دلیل محبوبیت این کباب این است که اولا دستور پخت آسانی دارد و همه می توانند آنرا در منزل تهیه کنند و دلیل مهم تر محبوبیت کباب تابه ای طعم بسیار خوب آن است.

اکثر کباب ها مانند کباب کوبیده ، کباب چنجه و … از رستوران ها وارد خانه ها شده اند اما جالب است بدانید کباب تابه ای از معروف ترین کباب های خانگی است که به خاطر محبوبیت بالایی که دارد از منازل به منوی رستوران ها راه یافت.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب تابه ای تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم کباب تابه ای

  • گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • گوجه فرنگی متوسط ۴ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی بزرگ ۱ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت

طرز تهیه کباب تابه ای

ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده کنید و در یک کاسه مناسب بریزید سپس گوشت چرخ را به کاسه اضافه کنید. در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا کاملا مخلوط و منسجم شوند.

پس از اینکه مایه کباب آماده شد یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقدار کمی روغن مایع داخل آن بریزید. اجازه دهید روغن کمی داغ شود سپس مایه کباب را کف تابه بریزید و روی آن را با دست یا قاشق به صورت یکدست صاف کنید.

در این مرحله باید حرارت زیر تابه بسیار کم باشد. کمی صبر کنید تا کباب خودش را بگیرد سپس آنرا با کارد به صورت طولی ( مانند کباب کوبیده ) برش بزنید. در صورتی که روغن درون تابه کم بود در این مرحله کمی روغن مایع به تابه اضافه کنید.

پس از اینکه یک سمت کباب ها به طور کامل سرخ شد آنها را برگردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در مرحله بعدی باید سس کباب تابه ای را تهیه کنید برای این منظور رب گوجه فرنگی را در نصف لیوان آب جوش حل کنید.

سپس آبلیمو را به آن اضافه کنید و پس از اینکه دو سمت کباب سرخ شد سس را به تابه اضافه می کنیم. در  این مرحله باید اجازه دهید سس با حرارت ملایم به خورد کباب ها برود و کباب ها را طعم دار کند. همچنین آب اضافی داخل تابه تبخیر شود.

در مرحله بعدی سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت خلالی یا حلقه ای خرد کنید. سپس آنرا با آب سرد بشویید. یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. پس زا اینکه روغن داغ شد سیب زمینی ها را سرخ کنید.

در ۱۵ دقیقه پایانی پخت کباب گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کنید و در کنار کباب ها داخل تابه قرار دهید تا گوجه فرنگی ها هم همزمان با کباب تابه ای آماده شوند. پس از اینکه کباب آماده شد آنرا با سیب زمینی سرخ کرده و گوجه فرنگی تزیین کنید و به همراه برنج یا نان سرو کنید.

منبع:parsiday

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود