طرز تهیه هلو کباب کرمانشاهی خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده

0 3,809

“هلو کباب کرمانشاهی” اگر با گوشت و روغن همان منطقه که از مرغوبیت بالایی برخوردار است درست شود به مراتب لذیذتر هم خواهد بود.

هلو کباب

هلو کباب یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر کرمانشاه می باشد. هلو کباب در کرمانشاه با روغن کرمانشاهی تهیه می شود که روغن بسیار مرغوبی است و باعث می شود هلو کباب بسیار لذیذتر شود.

شاید خیلی از افرادی که با این غذا آشنایی نداشته باشند با شنیدن نام هلو کباب فکر کنند این غذا یک نوع کباب است که با هلو تهیه می شود اما جالب است بدانید این غذا مانند کوفته تبریزی یک نوع کوفته است که به خاطر شباهتش به هلو به آن هلو کباب می گویند.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر هلو کباب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری کوفته تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم هلو کباب

دستور پخت

طرز تهیه هلو کباب

برای تهیه هلو کباب مجلسی ابتدا لپه را که از شب قبل خیسانده اید به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا لپه به طور کامل بپزد. پس از اینکه لپه پخت قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی سرد شود سپس لپه ها را چرخ کنید.

در مرحله بعدی گوشت را به صورت جداگانه دوبار چرخ کنید. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه لپه چرخ کرده ، پیاز ، زردچوبه و مقداری نمک مجددا چرخ کنید. بهتر است مواد را حداقل ۲ بار چرخ کنید تا چسبندگی لازم را به دست بیاورند.

در مرحله بعدی مخلوط گوشت را به شکل کوفته های بیضی شکل در بیاورید. در صورت تمایل می توانید برای مغز کوفته ها از مخلوط کشمش ، گردو و آلو استفاده کنید. سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید.

کوفته ها را پس از داغ شدن روغن به تابه اضافه کنید و به طور کامل سرخ کنید. پس از اینکه سرخ کردن کوفته ها به اتمام رسید یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و کوفته ها را در آن بچینید سپس به حدی آب داخل قابلمه بریزید که سطح آب تا کمر کوفته ها بالا بیاید.

نکته مهم در این مرحله این است که اگر آب بیش از حد داخل قابلمه بریزید ممکن است کوفته ها باز بشوند و ظاهر غذا خراب شود. باید در حدی آب داخل قابلمه بریزید که در پایان پس از اینکه کوفته ها کاملا مغز پخت شدند کمی از آب کوفته ها باقی بماند.

در ادامه شکر را به همراه آبلیمو اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. در میانه پخت کوفته ها زعفران دم کرده را به همراه نمک و دارچین اضافه کنید. پس از اینکه کوفته ها آماده شدند آنها را در ظرف مورد نظرتان بچینید.

آب باقیمانده داخل قابلمه را روی کوفته ها بریزید و انها را با زرشک ، مغز گردو و کشمش تزیین کنید. در صورت تمایل می توانید مواد دیگری مثل تخم مرغ و سیب زمینی هم برای چسبندگی بیشتر مواد کوفته به آن اضافه کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود