طرز تهیه ایس کافی خانگی سریع با کمترین امکانات

0 3,965

همه دوستداران قهوه می‌دانند که فصل‌هایی از تابستان وجود دارد که هوا برای قهوه داغ بسیار سرد است. در این لحظات وقت آن است که به قهوه سرد روی بیاورید.

دم کردن قهوه سرد در خانه آسان است و بسیار مقرون به صرفه تر از رفتن به کافه است. از طرفی هرروز وقت نیست که برای نوشیدن قهوه به کافه رفت برای همین بهتر استطرز تهیه ان را یاد گرفت تا در منزل هر موقع که دلتان خواست ان را تهیه کنید و نوش جان کنید. ایس کافی را میتوان در ماگ  فانتزی زیبا سرو کرد. داشتن یک ماگ فانتزی در خانه برای تزئین هر نوع نوشیدنی کافیست. برای خرید ماگ به لینک مراجعه کنید. نوشیدن مایعات مثل قهوه, شربت, آب و… در طول روز به سوخت و ساز بدن کمک های فراوانی میکند. برای دریافت اطلاعات کافی و کامل مقاله چند لیوان اب در روز بنوشیم؟ را مطالعه کنید تا از فواید معجزه اسای نوشیدن اب و مایعات و قهوه بر بدن مطلع شوید.

در برخی مواقع، همه احتمالاً مقداری قهوه یخ خورده اند که مزه ای کهنه، تلخ و ترش داشته است. این زمانی اتفاق می افتد که قهوه داغ به آرامی به دمای اتاق خنک شود. نکته کلیدی این است که قهوه را در سریع ترین زمان ممکن خنک کنید. اینجا نکاتی را یاد میگیرید تا قهوه تان ترش نشود و بهترین طعم ان را تجربه کنید.

از هر قهوه‌سازی که قبلاً دارید می‌توانید برای تهیه قهوه سرد با طعم عالی استفاده کنید.

کلید طعم تازه قهوه سرد خنک کردن سریع آن روی یخ است.

همه دوستداران قهوه می‌دانند که فصل‌هایی از تابستان وجود دارد که هوا برای قهوه داغ بسیار سرد است. در این لحظات وقت آن است که به قهوه سرد روی بیاورید.

این روش خنک‌سازی فلاش که به عنوان قهوه یخی به سبک ژاپنی شناخته می‌شود، کمک می‌کند تا تمام طعم‌های لذیذ را بپوشاند و در عین حال از نت‌های تلخ و ترش ناخوشایند ناشی از خنک شدن قهوه تا دمای اتاق در مدت زمان طولانی جلوگیری می‌کند. Cold Brew با استفاده از آب سرد و فرآیند دم کردن بسیار طولانی تر، از این امر به کلی جلوگیری می کند.

نکته جالب در مورد قهوه سرد این است که شما به تجهیزات فانتزی جدید نیاز ندارید. از هر روش دم آوری که در خانه استفاده می کنید، می توانید برای تهیه قهوه سرد استفاده کنید! در زیر، نحوه درست کردن قهوه سرد با تجهیزات دم‌آوری که از قبل در دست دارید را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه قهوه سرد

دم کرده سرد بهترین راه برای تهیه یک دسته بزرگ قهوه سرد است.

دم کردن سرد به رایج ترین سبک قهوه سرد در کافه ها و فروشگاه های مواد غذایی تبدیل شده است. از آب سرد و زمان دم طولانی برای تهیه کنسانتره شیرین و غنی استفاده می کند که می تواند با آب، شیر یا هر جایگزین شیر رقیق شود.

برای ساخت آن نیازی به تجهیزات تخصصی نیست – اگرچه اگر اغلب آن را بسازید می توانید روی یک پارچ اختصاصی سرمایه گذاری کنید. می توان آن را به راحتی در دسته های بزرگ تولید کرد که آن را برای سرو در کباب های تابستانی شما عالی می کند. می توان آن را در ظرف در بسته در یخچال تا دو هفته نگهداری کرد.

دستورالعمل ها

قهوه خود را آسیاب کنید. از آسیاب درشت برای اطمینان از فیلتراسیون راحت تر و شن کمتر استفاده کنید.

قهوه را به ظرف دم اضافه کنید. قهوه آسیاب شده خود را در ظرف دم آوری خود قرار دهید. هر ظرف شیشه ای بزرگ یا پارچ با درب عالی عمل می کند. از نسبت یک قسمت قهوه به هشت قسمت آب استفاده کنید.

با آب بپوشانید. زمین را با آب دمای اتاق بپوشانید.

12 تا 24 ساعت دم کنید. هرچه بیشتر شیب بزنید، قهوه شما قوی تر خواهد بود.

قهوه را فیلتر کنید. با استفاده از هر فیلتر قهوه موجود فیلتر کنید. اگر فیلتر قهوه ندارید، از صافی آشپزخانه و پارچه پنیر استفاده کنید.

رقیق کرده و سرو کنید. دم کرده سرد اغلب آنقدر قوی است که باید با آب یا شیر رقیق شود. روی یخ سرو کنید.

نکته سریع: قهوه سرد معمولاً خیلی سرد است که به درستی شکر را حل نمی کند. برای شیرین کردن دمنوش سرد، سعی کنید یک شربت ساده با حل کردن شکر گرانول در مقدار مساوی آب داغ و سپس اضافه کردن آن به نوشیدنی خود درست کنید.

طرز تهیه قهوه سرد با قهوه ساز قطره ای

آب مخزن را به نصف کاهش دهید و یخ را به ظرف اضافه کنید. اگرچه دم کردن قهوه سرد به صورت دستی بیشترین کنترل و معمولاً بهترین نتایج را به شما می دهد، اما دستگاه های آبجوسازی برقی می توانند قهوه یخی خوشمزه نیز درست کنند.

دستورالعمل ها

قهوه خود را آسیاب کنید. قهوه خود را مطابق با مشخصات سازنده آسیاب کنید. قهوه سازهای قطره ای معمولاً به درشتی متوسط ​​نیاز دارند.

آب را به مخزن اضافه کنید. قهوه ساز را با نصف آب معمولی پر کنید.

یخ را به قفسه خود اضافه کنید. قفسه را با یخ به اندازه مقدار آب اضافه شده به مخزن پر کنید. همانطور که قهوه دم می شود، به درستی توسط یخ رقیق می شود. از ترازو آشپزخانه برای تطبیق مقادیر یخ و آب استفاده کنید.

قهوه ساز را اجرا کنید. قهوه را به طور معمول دم کنید.

قهوه سرد را سرو کنید. تا زمانی که فرآیند دم کردن به پایان برسد، قهوه توسط یخ خنک شده و بلافاصله آماده سرو می شود.

طرز تهیه قهوه سرد بر روی آن

یک کیمکس روی قهوه ساز با یخ در پایه بریزید

یخ را به پایه ریخته خود اضافه کنید تا قهوه به سرعت خنک شود. فرقی نمی‌کند از Chemex، Hario V60 یا Kalita Wave استفاده می‌کنید، تهیه قهوه یخی با دستگاه ریختن بر روی آن بسیار ساده است. ظرف دم کردن خود را با یخ پر کنید، سپس از نصف آب داغ در هنگام دم کردن استفاده کنید. همانطور که قهوه داغ به یخ برخورد می کند، قهوه را ذوب و رقیق می کند و دم آوری متعادلی ایجاد می کند.

با دم کردن دستی مانند این، شما می توانید بر روی هر متغیر دم کردن کنترل داشته باشید، به این معنی که می توانید قهوه را مطابق با سلیقه خود سفارشی کنید.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود