طرز تهیه اسموتی هندوانه؛ نوشیدنی تابستانی

0 3,829

هندوانه، سرشار از ویتامین‌های C، A، B۱، B۵، B۶، پتاسیم و منیزیم است.

اسموتی‌ها جزو پرطرفدارین نوشیدنی‌ها برای تابستان هستند. اگر می‌خواهید تابستان امسال، طعم جدید و جذابی از هندوانه را تجربه کنید و یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های زندگی‌تان را بنوشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما اسموتی هندوانه را امتحان کنید و از خواص سرشار آن بهره‌مند بشوید.

طرز تهیه اسموتی هندوانه؛ نوشیدنی تابستانی

چرا اسموتی هندوانه بخوریم؟

تعریق بیش از اندازه در روز‌های گرم سال باعث از دست رفتن آب و الکترولیت‌های بدن می‌شود. به همین دلیل هم بسیاری از افراد در گرمای تابستان با کاهش تمرکز، تحریک‌پذیری عصبی، خستگی و بی‌حالی مواجه می‌شوند. یکی از بهترین راه‌های تامین آب و الکترولیت‌های از دست رفته بدن در اثر تعریق، مصرف میوه‌ها و صیفی‌های آبدار است. هندوانه به عنوان یکی از صیفی‌های سرشار از آب و ویتامین‌های ضروری مورد نیاز بدن، می‌تواند به خوبی در برنامه غذایی روزانه ما در تابستان جای بگیرد تا از کم‌آب شدن بدن و مشکلات ناشی از آن پیشگیری کند. بد نیست بدانید که حدود ۹۲ درصد از حجم هندوانه، از آب تشکیل شده است. ضمن اینکه هندوانه، سرشار از ویتامین‌های C، A، B۱، B۵، B۶، پتاسیم و منیزیم است. از این رو، مصرف آن در این روز‌های اوج‌گیری دوباره کرونا می‌تواند به تقویت عملکرد سیستم دفاعی بدن هم کمک کند.

طرز تهیه اسموتی هندوانه؛ نوشیدنی تابستانی

مواد لازم برای ۲ نفر

هندوانه خردشده و بدون هسته ۲ لیوان
موز کوچک خردشده ۱ عدد
توت‌فرنگی خردشده سه‌چهارم لیوان
خامه نصف لیوان
عسل ۲ قاشق چای‌خوری
نمک یک‌هشتم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

۱. آب اضافی تکه‌های هندوانه را با کمک یک دستمال نخی بگیرید و هندوانه را به مدت ۲ ساعت داخل فریزر بگذارید تا حالت یخمکی پیدا کند.
۲. موز‌های خردشده را هم حداقل ۱ ساعت داخل فریزر بگذارید تا کمی از حالت نرمی دربیایند.
۳. بعد از اینکه موز و هندوانه کمی یخ زدند، تمام مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید و به مدت ۲ دقیقه با دور تند، آن‌ها را میکس کنید.
۴. پس از سِرو می‌توانید اسموتی خامه‌ای هندوانه را با تکه‌های هندوانه یا برگ‌های تازه نعنا تزئین کنید.

یک نکته:

هر لیوان از این اسموتی حدود ۱۷۵ کیلو کالری انرژی دارد و بنابراین می‌تواند به عنوان یک عصرانه مناسب و مغذی در روز‌های گرم سال مصرف شود.

بیشتر هندوانه بخورید تا کرونا نگیرید!

آیا می‌دانید مصرف میوه‌ها و صیفی‌هایی مانند هندوانه می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به کرونا بشود؟ هندوانه دارای آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی مانند ویتامین C و لیکوپن است. به همین دلیل هم مصرف روزانه آن می‌تواند باعث کاهش شدید استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن بشود. زمانی که سطح استرس و التهاب در بدن پایین بیاید، عملکرد سیستم دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری‌زا مانند کووید-۱۹ هم بهتر می‌شود. از این رو، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که در این روز‌های کرونایی، مصرف میوه‌ها و صیفی‌های سرشار از ویتامین C و لیکوپن مانند گوجه‌فرنگی، هندوانه، آلبالو، گیلاس و توت‌فرنگی را فراموش نکنید.

آیا می‌توانیم این اسموتی را داخل یخچال نگه داریم؟

خیلی از افراد دوست دارند که قبل از آمدن مهمان، نوشیدنی مورد نظرشان را آماده کنند تا از شر ریخت و پاش اضافی جلوی مهمان، راحت بشوند. اگر شما هم جزو این گروه از افراد هستید و می‌خواهید بدانید که آیا می‌توان اسموتی هندوانه را داخل یخچال نگهداری کرد یا نه، باید بگوییم که به دلیل وجود خامه و هندوانه یخ‌زده در این اسموتی، شما می‌توانید تنها حدود ۳۰ دقیقه آن را داخل یخچال نگهداری کنید. در غیر این‌صورت، بافت و طعم اسموتی خانگی شما کاملا خراب خواهد شد.

منبع: برترینها

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود