ساندویچ جگر بوقلمون

0 4,233

جگر بوقلمون را به شکل نوار باریک خرد می کنیم.(نکته: روی جگر لایه نازکی قرار دارد که میتوان با نوک چاقو گرفته و با این کار به پخت بهتر آن کمک کرد).

مواد لازم

  1. 1 بسته جگر بوقلمون
  2. 5 عدد پیاز ریز
  3. 2 عدد فلفل دلمه متوسط
  4. 1 ق چ زنجبیل تازه
  5. نمک.فلفل سیاه.زردچوبه.ادویه کچاپ.سماق
  6. رب گوجه فرنگی 2 ق ق
  7. 200 گرم ریحان تازه
  8. 50 گرم کره
  9. 4 عدد گوجه فرنگیمتوسط
  10. 4 ق ق روغن مایع
  11. 1 عدد لیمو تازه درشت
  12. نان تافتون یا نان خراسانی

مراحل

  1. جگر بوقلمون را به شکل نوار باریک خرد می کنیم.(نکته: روی جگر لایه نازکی قرار دارد که میتوان با نوک چاقو گرفته و با این کار به پخت بهتر آن کمک کرد).

  2. پیازها را ریز نگینی خرد می کنیم.فلفل دلمه ای را هم ریز نگینی خرد می کنیم.1/3پیاز و کل فلفل ای ها را به جگر خرد شده اضافه میکنیم.زنجبیل تازه را ریز رنده کرده و به مواد اضافه میکنیم.نمک فلفل زردچوبه و رب را هم به مواد اضافه کرده و مخلوط می نماییم.

  3. درب ظرف مخلوط مواد را بسته و در یخچال 4 تا 5 ساعت استراحت می دهیم.

  4. ریحان ها را ریز خرد کرده به نحوی که آبی پس ندهد.گوجه ها را که ترجیحا سفت باید باشند به صورت نگینی ریز خرد میکنیم.به مابقی پیازها مقداری سماق اضافه میکنیم.

  5. در ماهیتابه روغن را ریخته و اجازه می دهیم گرم شود.بعد مخلوط جگر را اضافه میکنیم و اجازه می دهیم آرام بپزد.پخت را تا جایی ادامه می دهیم که آب مخلطوط به طور کامل گرفته شود و جگر ها کاملا روغنی شوند و رنگ آنها کاملا قهوه ای شود.

  6. نان تافتون یا خراسانی نرم را از وسط نصف کرده.کره را در ظرفی آب می کنیم.کره را با برس به وسط نان مالیده و روی آن ادویه کچاپ می ریزیم.بعد ریحان خرده شده و گوجه فرنگی و پیاز را به صورت نواری اضافه میکنیم.مقداری از مخلوط جگر را روی مواد نان ریخته.مقداری از آب لیمو ترش را روی مخلوط جگر ریخته و مانند لقمه رول میکنیم.نصف هر نان برای یک نفر کفایت میکند.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود