روز هنرهای نمایشی در سال ۱۴٠۱ چه روزی است؟

0 3,811

هفتم فروردین ، روز جهانی تئاتر به عنوان روز هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسیده است .

روز هنرهای نمایشی

هفتم فروردین ، روز جهانی تئاتر است، روزی که بیش از ۵۰ سال است بزرگانی از سراسر جهان برای پاسداشت این هنر ارزشمند پیامی را صادر می‌کنند.
روز ۲۷ مارس هر سال به نام روز جهانی تئاتر انتخاب و از سال ۱۹۶۱ و به پیشنهاد انستیتو بین‌المللی تئاتر (ITI)، سالیانه روز جهانی تئاتر جشن گرفته می‌شود.

روز ملی هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۱ تاریخ :
تاریخ به شمسی یکشنبه, 7 فروردین ۱۴۰۱
تاریخ به قمری  24 شعبان ۱۴۴۳
تاریخ به میلادی March 27, 2022

از آن تاریخ تا به امروز، همه ساله در تاریخ بیست و هفتم مارس میلادی برابر با هفتم فروردین ماه هجری شمسی، مراكز ملی انیستیتوی جهانی تئاتر (آی تی آی) كه متشكل از بیش از ۱۰۰ عضو هستند با برگزاری مراسم مختلفی، این روز را گرامی می‌دارند و متناسب با داشته‌های آیینی و نمایشی خود جشن‌هایی را برای معرفی و دعوت مخاطبان به دیدن نمایش‌های صحنه‌ای و میدانی برگزار می‌كنند.
هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی نامگذاری شده است.

این روز، عاملی برای ایجاد پیوند جهانی بین هنرمندان تئاتر است. هفتم فروردین یادآوری می کند که هنر تئاتر زنده است و هنرمندان می توانند در سراسر جهان با یکدیگر در ارتباط باشند. / روز ملی هنـرهای نمایشی

هنرهای نمایشی شکلی از هنر است که برخلاف هنرهای پلاستیکی، هنرمند در آن با استفاده از بدن و فیزیکِ خود در وهلهٔ نخست و سپس بهره‌گیری از امکانات دیگر به خلق هنر خود می‌پردازد.

اصطلاح «هنرهای نمایشی» برای اولین بار در سال ۱۷۱۱ در زبان انگلیسی برای مجموعه‌ای از هنرهای دیداری متکی به بازیگر مورد استفاده قرار گرفت. / روز ملی هنـرهای نمایشی

هنرهای نمایشی شامل: انواع رقص، موسیقیِ زنده، اپرا، تئاتر (زنده و عروسکی)، سینما، شعبده‌بازی و تردستی، داستان‌گویی، نمایش‌های سیرک (بندبازی، معرکه گیری، کار با حیوانات و نمایش‌های پهلوانی) و سایر هنرهای مشابه است.

هنرمندانِ این نمایش‌ها با عنوان‌هایی چون: هنرپیشه، کمدین، رقصنده، شعبده‌بازان، نوازندگان و خوانندگان نام برده می‌شوند.

روز هنـرهای نمایشی در سال ۱۴٠۱ چه روزی است؟

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود