ارشا اقدسی درگذشت/ خاکسپاری بدلکار سینما در قطعه هنرمندان

0 4,486

مسئول بدلکاران سینمای ایران اعلام کرد که لحظاتی پیش طی تماس تلفنی خبر درگذشت ارشا اقدسی را دادند که به دیدار حضرت حق شتافت.

 تسنیم: مجید فتحی مسئول بدلکاران سینمای ایران که به عنوان طراح بدلکاری بسیاری از کارها همچون سریال “مختارنامه” شناخته می شود خبر درگذشت ارشا اقدسی را تایید کرد‌.

او به خبرنگار تسنیم گفت: لحظاتی پیش از بیروت تماس گرفتند و خبر درگذشت ارشا اقدسی را دادند. بسیار ضایعه دردناکی است که من به جامعه سینمایی و خانواده این بدلکار به یادماندنی تسلیت می گویم.

اقدسی روز چهارشنبه نهم مرداد ماه در جریان همکاری با یک پروژه سینمایی در بیروت و به هنگام ضبط صحنه‌ای مربوط به چپ کردن ماشین، دچار حادثه‌ شد که به دنبال آن، او را به بیمارستانی در بیروت منتقل کرده بودند.

او بنا بود در بیروت تحت عمل جراحی قرار بگیرد اما از آنجاکه علائم حیاتی او بشدت پایین آمده بود، مانع از انجام عمل های جراحی شد.

در نهایت با وجود تلاش پزشکان ارشا اقدسی ساعت 19:30 به وقت بیروت و 21 به وقت تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مرحوم ارشا اقدسی 14 اردیبهشت سال 1361 در تهران به دنیا آمد. او رشته ورزشی آی کی دو (هنر رزمی ژاپنی) را فراگرفت و توانست مربی‌گری این رشته را هم کسب کند. در سال 84 در رشته تربیت‌بدنی، بورسیه تحصیلی ایتالیا را گرفت ولی با دیدن آگهی دوره‌های بدلکاری با مرحوم پیمان ابدی آشنا شد، از دانشگاه انصراف داد و کار بدلکاری را شروع کرد.

اقدسی با ادامه دادن بدلکاری توانست سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی شود و به دنبال آن سکوی بانجی جامپینگ احداث کرد و عنوان اولین مربی بانجی جامپینگ و تونل باد صبا در ایران را از آن خود کرد. ارشا اقدسی سرانجام در 13 بهمن 1385 گروه بدلکاران 13 را تأسیس کرد.

ارشا اقدسی یکی از برترین بدلکاران جهان بود که جوایز زیادی را کسب کرد. وی در فیلم‌های بسیاری به‌عنوان بدلکار حضورداشته و با کارگردانان و فیلم‌سازان مشهور دنیا و همچنین کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی همکاری داشته است.

آن طور که مسئول بدلکاران سینما گفته قرار است پیکر ارشا اقدسی در قطعه هنرمندان و کنار دوست و یار دیرینش پیمان ابدی به خاک سپرده شود.

سلام نو: ارشا اقدسی، بدلکار و بازیگر سینما و تلویزیون دار فانی را وداع گفت، سیاوش خیرابی بازیگر جوان سینما و دوست صمیمی ارشا اقدسی در استوری اینستاگرام خود خبر فوت ارشا اقدسی را منتشر کرد و تسلیت گفت.

علت فوت حرفه ای ترین بدلکار ایرانی،حادثه ای بود که برای او در بیروت رخ داد. ارشا اقدسی چند روز در کما با مرگ دست و پنجه نرم کرد و سر انجام تسلیم مرگ شد.

بدلکار و بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی دچار حادثه‌ای جدی شده است، قرار بود تحت عمل جراحی قرار بگیرد ولی از آنجاکه علایم حیاتی او بشدت پایین آمده، فعلا پزشکان دست نگه داشته‌اند تا وضعیت او به ثبات برسد.

اقدسی روز چهارشنبه ششم مرداد ماه در جریان همکاری با یک پروژه سینمایی در بیروت و به هنگام ضبط صحنه‌ای مربوط به چپ کردن ماشین، دچار حادثه‌ای سنگین شد  که به دنبال آن، او را به بیمارستانی در بیروت منتقل کردند.

به گفته یکی از دوستان و اعضای تیم بدلکاری‌اش، او در چند روز اخیر به صلاحدید پزشک درمانگرش، به کمک دارو به خواب مصنوعی برده شد.

نزدیکان ارشا اقدسی گفته‌اند که پزشکان شانس زنده ماندن او را تنها یک درصد می‌دانند و آنان از مردم می‌خواهند که با همین یک درصد امید، دعا کنند که او به زندگی بازگردد.

ارشا اقدسی متولد سال ۱۳۶۱ است.

ارشا اقدسی بدلکار مشهور سینما و تلویزیون درگذشت / عکس

ارشا اقدسی بدلکار مشهور سینما و تلویزیون درگذشت / عکس

حادثه و تصادف ارشا اقدسی

بدلکار حرفه‌ای ایران در جریان همکاری با یک فیلم سینمایی خارجی در لبنان در روز چهارشنبه ۶ مرداد دچار حادثه شد. خودروی ارشا اقدسی که به‌عنوان بدلکار در این فیلم حضور داشت، در حین فیلم‌برداری صحنه‌ای مربوط به چپ شدن ماشین، واژگون شد.

به گزارش خبرنگا صداوسیما، ضربه به گردن ارشا خیلی شدید بوده و چند ثانیه خون و اکسیژن به مغز او نرسیده است. موقعی که ارشا به بیمارستان رسید، قلب و تنفس او متوقف شده بود و وی را احیا کردند.

او اکنون در بیمارستان سن جورج روم بیروت بستری است و طبق گفته پزشکان وی قرار بود پس از انجام آزمایش‌های لازم در روز دوشنبه ۱۱ مردادماه تحت عمل جراحی مهمی قرار بگیرد اما به گفته پزشکان علائم حیاتی ارشا اقدسی از شب گذشته به شدت پایین آمده است و به همین دلیل اعمال جراحی که قرار بود امروز انجام شوند، ملغی شده است.

به گفته یکی از دوستان و اعضای تیم بدلکاری‌اش، او در چند روز اخیر به صلاحدید پزشک درمانگرش، به کمک دارو به خواب مصنوعی برده شد.

نزدیکان ارشا گفته‌اند که پزشکان شانس زنده ماندن او را تنها یک درصد می‌دانند و آنان از مردم می‌خواهند که با همین یک درصد امید، دعا کنند که او به زندگی بازگردد.

ارشا اقدسی بدلکار کیست؟ + جزییات تصادف، عکس و کارها

اهدای عضو ارشا اقدسی

مادر ارشا اعلام کرد که پسرش وصیت کرده است اگر دچار مرگ مغزی شد، اعضای بدنش را اهدا کنند.

پایگاه اینترنتی نصرینو درگذشت این بدلکار جوان و مشهور سینما را به خانواده آن مرحوم و جامعه سینمایی کشور تسلیت عرض می نماید.

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود