زندگی خصوصی حبیب دهقان نسب و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

0 276

حبیب دهقان نسب (متولد ۱۷ تیر ۱۳۲۸ در شیراز) هنرپیشه اهل ایران می‌باشد.

بیوگرافی حبیب دهقان نسب

حبیب دهقان نسب متولد ۱۳۲۸ در شیراز می باشد. وی بخاطر عشق به بازیگری تحصیلات خود را در همین رشته انتخاب کرد، او فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

تصویر

شروع فعالیت

در سال ۱۳۴۶ فعالیت های هنری خود را آغاز کرد. در نمایش های رادیو شیراز از سال۱۳۴۶ تا ۱۳۵۲ و هچنین نمایش های تئاتر را تجربه کرد. اولین حضور او در سینما فیلم شرایط عینی (۱۳۶۶) بود.

شهرت با در پناه تو

در تلویزیون با سریال در پناه تو چهره شد و به شدت به شهرت رسید ، در پناه تو نام سریالی ایرانی به کارگردانی حمید لبخنده و محصول سال 1374 است. این سریال برای اولین بار از شبکه 2 پخش شد.

تصویر

مهاجرت به تهران

در سال 1366براي گسترده شدن فعاليتش به تهران کوچ کرد و تصميم گرفت بازيگري را ادامه دهد بنابراین بعد از دعوت مجید اوجی دستیار وقت کارگردان برای بازی به فیلم شرایط عینی دعوت شد، و در این فیلم هم بازی کرد.

آثار موفق

از مهم ترین آثار حبیب دهقان نسب می توان به بازیگری در سریال مختارنامه ، سریال امام علی (ع) و سریال خواب و بیدار اشاره کرد.

فیلمهای مورد تحسین منتقدان

بازی در فیلم سفر به چزابه سال 74، بازی در سریال پر طرفدار خانه سبز سال 75 و در نهایت با سریال ولایت عشق سال 79 مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

تصویر

نقش مثبت یا منفی؟

حبیب دهقان نسب: برایم فرقی نمی کند و همیشه سعی کردم هر دو نقش را بپذیرم و گمان می برم کارنامه کاریم گواه این موضوع است اگرچه در نقش منفی دست بازیگر بازتر است و من این ویژگی را دوست دارم و نقش مثبت دارای چارچوب بسته تری است ، اما همیشه سعی کردم تعادلی برای پذیرش هر دو نقش را رعایت کنم و سعی کردم آن را به خوبی انجام دهم و بازخوردها نسبت به هر دو خدا را شکر خوب بوده است هرچند برای برخی از همکارانم مهم است.

اوقات فراغت

در اوقات بیکاری فیلم می بینم، روزنامه و کتاب مطالعه می کنم و سری به مطبوعات می زنم. یعنی کارهایی را انجام می دهم که علاوه بر جنبه تفنن و سرگرمی به کارم ارتباط داشته باشد.

تصویر

تضمین شغلی

در بازیگری هیچ تضمینی وجود ندارد ، با اینکه تلاش های فراوانی در خانه سینما شده تا برای اوقات بیکاری بازیگران چاره ای اندیشه شود ، اما متأسفانه در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است و ما بازیگران بسیار خوبی داریم که حتی در زمان فوت هیچ اموالی نداشته اند و نه برای کار کردن و نه برای بیکاری و نه برای تداوم کاری هیچ تضمینی وجود ندارد و تضمین نه فقط برای بازیگران و عوامل سینما بلکه برای تمامی هنرمندان در حد صفر است و حتی برای بعد از مرگشان هم اندیشه ای نشده است. دهقان نسب بازنشسته وزارت فرهنگ و ارشاد واحد تئاتر می باشد و حالا در کنار بازیگری سینما و تلویزیون، مسئول کتابخانه دو اکباتان می باشد.

وضعیت ازدواج و همسر حبیب دهقان نسب

استاد دهقان نسب سالهاست ازدواج کرده و در سال 59 صاحب یک دختر به نام آزاده شده است تاکنون عکسی از همسر حبیب دهقان نسب منتشر نشده است.

تصویر

کارگردان مورد علاقه

شخصا تمایل دارم با کارگردانی کار کنم که دغدغه به تصویر کشیدن مسائل اجتماعی را دارد به عنوان مثال خیلی دوست دارم که با خانم رخشان بنی اعتماد کار کنم یک بارسابقه همکاری با بهرام بیضایی را داشتم که دوست دارم باز هم تکرار شود. البته هر کاري که انجام داده ام در جايگاه خودش مهم بود، مثلاً همکاري با بهرام بيضايي، داوود ميرباقري، مهدي فخيم زاده و مرحوم رسول ملاقلي پور جزو نقاط عطف کارنامه کاري ام بود، طبيعي است که همکاري با اين کارگردان ها برايم اهميت داشت و هر زمان به من پيشنهاد دادند با کمال ميل پذيرفتم.















منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود