زندگی خصوصی مریم کاظمی و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

0 105

مریم کاظمی (زادهٔ ۱۳۴۴ در تهران) کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است.

بیوگرافی مریم کاظمی


مریم کاظمی متولد سال ۱۳۴۴ در تهران است. مریم کاظمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بوده و علاوه بر این به کار نویسندگی و کارگردانی نیز مشغول است.


تصویر




شروع فعالیت


در سال ۱۳۶۵ از هنرکده آزاد هنرپیشگی تحت نظر «مصطفی اسکویی» فارغ التحصیل شد. پس از آن تحصیلات عالی خود را در دانشگاه تهران دنبال نمود و در سال ۱۳۷۲ مدرک کارگردانی و بازیگری را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت نمود.


تئاتر کودک


مریم کاظمی از سال ۱۳۶۶ تا به الان مشغول فعالیت های هنری بوده و از سال ۱۳۷۹ تمرکز خود را بر تئاتر کودک گذاشت و آثار زیادی را در این زمینه تولید و اجرا کرده است؛ به گونه ای که او موسس و سرپرست «گروه تئاتر مستقل» است.


تصویر




سرپرست گروه تئاتر مستقل


او مؤسس و سرپرست «گروه تئاتر مستقل» می باشد و جوایز متعدد بازیگری، نویسندگی و طراحی از جشنواره های تئاتری و سینمایی را در پرونده هنری خود دارد.وی همچنین دوره کارگاه آموزش پانتومیم «ژاک لکوک» زیر نظر «فرانسوا لکوک» و «مارک پیرس»، کارگاه های آموزشی مدیریت تئاتر توسط «ویزیتینگ آرتز» در ایران و کلاس های آموزشی «مهین اسکویی» (سیستم استانیسلاوسکی) را گذرانده است.


تدریس


خانوم کاظمی بعنوان استاد دانشگاه در دانشگاه هنرهای زیبا دانشگاه تهران حضور دارد و در جشنواره 25 تئاتر بین المللی کودک دبیر بود.


تصویر




علت کم کاری در سینما و تلویزیون


این هنرمند از کم کاری خود در کار های سینمایی و سریال گفته است: “بیشترین فعالیت من در تئاتر است و دل مشغولی تئاتر اجازه و فرصت کار های سینمایی و سریالی را به من نمی دهد. برای من اولویت تئاتر است و اگر کاری در دست نداشته باشم بازی در سینما و تلویزیون را می پذیرم.”


بازداشت مریم کاظمی


در 18 شهریور 1397 مریم کاظمی در پی حکم قضایی بر توقیف تئاتر رویای شب تابستان به همراه سعید اسدی مدیر تئاتر شهر بازداشت شدند. دلیل بازداشتشان، انتشار یک تیزر از نمایش «رویای شب نیمه تابستان» است که مونتاژی از چند تصویر مختلف و باعث ایجاد شبهه شده بود.وی به علت عدم تامین وثیقه به زندان منتقل شده است.


تصویر




فعالیت های دیگر هنری


از جمله فعالیت های هنری مریم کاظمی می توان به مواردی اشاره نمود: عضویت در هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر، عضویت در هیئت مدیره انجمن کارگردانان خانه تئاتر، نماینده انجمن بازیگران در شورای داوری خانه تئاتر، عضویت در انجمن بازیگران سینمای ایران، تدریس در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان


تصویر




منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود