زندگی خصوصی فریبا جدی کار و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

0 930

فریبا جدی‌کار (زاده ۱۳۳۸، تهران) بازیگر و عروسک‌گردان ایرانی است.

بیوگرافی فریبا جدی کار

فریبا جدی کار متولد سال ۱۳۳۸در تهران، بازیگر و عروسک گردان است. مدرک تحصیلی فریبا جدی کار دیپلم است.

تصویر

شروع فعالیت

فریبا جدی کار از سن 15 سالگی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفت و از سال ۱۳۵۵ در دوره های آن شرکت نمود.

عروسك گرداني

حرفه ي اصلي من بازيگري نيست و بيشترين فعاليت من به عروسك گرداني معطوف مي شود. من در سال ۱۳۵۸ اولين كار عروسكيم به نام “چشم در برابر چشم” از كارهاي آقاي “كامبيز صميمي مفخم” را تجربه كردم. من بيش از ۳۰ كار تئاتر و عروسك گرداني انجام داده ام. اما به جز عروسك گرداني كتاب خواندن هم از دغدغه هاي هميشگي من است.

تصویر

کار تلویزیونی

فریبا جدی کار اولین نمایش عروسکی خود را در سال ۱۳۵۸ در نمایش «چشم در برابر چشم» تجربه کرد. نخستین تجربه حضور در مقابل دوربین وی نیز در سال ۱۳۶۷ و در فیلم «شاخه های بید» بود.

شهرت

بازی فریبا جدی کار در سریال پرطرفدار زیرتیغ باعث شهرت وی شد. فریبا جدیکار توانست با بازی در سریال زیر تیغ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی و کوروش تهامی بر تجارب او افزود.

تصویر

ازدواج فریبا جدی کار

فریبا جدی کار در چندین سال قبل با علیرضا پورامین ازدواج کرده است. علیرضا پورامین عکاس سینما است. ماحصل این ازدواج یک پسر و یک دختر می باشد. پسر فریبا جدی کار به نام پویا پورامین هنرمند جوان در زمینه ی موسیقی و تئاتر فعال میباشد.

تصویر

بیوگرافی شاپور پورامین

شاپور پورامین (زاده ۵ آبان ۱۳۳۴ – شیراز) معروف به علیرضا پورامین فیلمبردار و عکاس سینما ایران است.

نسبت با هما جدی کار

گفته می شود هما جدیکار خواهر فریبا جدیکار است .گفتنی است هما جدیکار نیز عروسک گردان است. البته این نسبت توسط هیچکدام تایید یا رد نشده است.

تصویر

چه توصيه اي براي كساني كه قصد وارد شدن به حرفه ي بازيگري را دارند، داريد؟

به كساني كه مي خواهند به اين حرفه وارد شوند و فقط شهرت و جذبه ظاهري اين كار را مي بينند و جز به عكس خودشان بر روي جلد مجلات فكر ديگري نمي كنند و يا فقط دستمزد هاي سوپر استارها را مي بينند، بايد بگويم كه اين قراردادهاي نجومي جز براي يك عده معدود براي بقيه واقيت ندارد، اين حرفه به هيچ وجه امنيت شغلي ندارد.

اميدوارم ناآگاهانه به طرف اين حرفه نروند و اين را بدانند كه يك بازيگر از هيچ جا حمايت نمي شود. بايد بدانند كه اگر محتواي كار برايشان مهم است ممكن است مدت هاي طولاني بيكار باشند و اين خود بسيار فرساينده است.

سختي كار ما بسيار زياد است، مخصوصا كه در حال حاضر ساعت كار ما به ۱۴ ساعت در روز رسيده است و كسي اين را نمي بيند. بيشمارند بازيگراني كه سال هاست به دليل بيماري و يا بالا رفتن سن شان كاري به آنها پيشنهاد نمي شود و پولي دريافت نمي كنند. اگر يك بازيگر از لحاظ مالي بازنشستگي نداشته باشد از كجا ارتزاق كند؟ ظاهر كار ما بسيار فريبنده است.

تصویر

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود