زندگی خصوصی سیروس گرجستانی و همسرانش + عکس های جذاب و دیدنی

0 64

سیروس گرجستانی با نام اصلی علی اکبر محمدزاده گرجستانی (زاده ۱۳۲۳ بندر انزلی) بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است. گرجستانی فعالیت در تئاتر را در سال ۱۳۴۸ و فعالیت در تلویزیون را در سال ۱۳۵۲ شروع کرد.

بیوگرافی سیروس گرجستانی

علی اکبر محمودزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی (زاده ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ در بندر انزلی – درگذشته ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در تهران) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی بود. او دارای مدرک درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و هنر بود.

تصویر

جدایی پدر و مادر

پدر و مادرش هر دو از مهاجران بادکوبه (باکوی فعلی) می باشد. زمانی که دانش آموز مقطع هفتم بود (حدودا 14 سال) پدر و مادرش از هم جدا شدند و با ازدواج دوم مادرش ، زیر دست ناپدری بزرگ شد اما پدرش هزینه هایش را می داد.

تصویر

شروع فعالیت

سيروس گرجستانی 25 ساله بود كه به سال 1348 وارد اداره تئاتر شد و سپس نخستين تئاترش را در (سنگلج) بازي كرد. (آن زمان اين تئاتر متعلق به حرفه اي ها بود، پس از دو سال كه وارد اداره شدم، نخستين نمايشنامه اي كه كار كردم (سنگ و سورنا) نام داشت كه توسط همسر عباس جوانمرد كارگرداني مي شد

تصویر

احترام به بزرگترها

سيروس گرجستانی اعتقاد دارد كه در همه حال بايد به بزرگ تر خود احترام گذاشت، (يك جوان تازه وارد اگر احترام به پيشكسوت را فراموش كند، بد است، من زماني كه سال 48 وارد اداره تئاتر شدم، يك جوان كم سن و سال بودم، اما وقتي نزد پيشكسوتاني مانند استاد انتظامي، علي نصيريان، جمشيد مشايخي و… مي رفتم، هميشه اصول را رعايت مي كرديم. احترام به بزرگ تر و استاد يك (فرهنگ) است و نبايد بر اثر گذر زمان به فراموشي سپرده شود، متاسفانه هستند در بين ما عده اي از هنرپيشگان كه به معروفيت رسيده اند و يك سري از مسائل مهم را فراموش كرده اند.) به هر حال تجربيات اين بازيگر خوب كشورمان مي تواند الگويي براي جوانان كشورمان باشد.

تصویر

علاقه به فوتبال

خودش در مصاحبه با آنا گفته بود: «آن موقع که دبیرستان بودم چهار سال تیم فوتبال شاهین سابق بودم. خیلی کوبیدم بروم تیم ملی. رفقای من مثل همایون بهزادی و حمید شیرزادگان رفتند تیم ملی و من خیلی ناراحت بودم چرا نرفتم، ولی دیپلم که گرفتم حساب کردم باید کار کنم. ما زیاد دارا نبودیم. پدرم ندار بود. باید از پس مخارج زندگی برمی آمدم. آن موقع باشگاه ها پول نمی دادند. مجبور شدم در آن دورانی که می کوبیدم بروم تیم ملی برم، پی کار باشم تا پول درآورم. این شد که ورزش را کنار گذاشتم. رفتم اداره تئاتر و استخدام شدم.»

تصویر

ازدواج

سیروس گرجستانی از همسر اول خود دو دختر دارد که هر دو آنها در سنین پایین به انگلیس مهاجرت کرده و ازدواج کردند. وی از همسر دوم خود نیز دو دختر و یک پسر دارد و سرجمع صاحب 6 نوه می باشد. در مورد دختران خارجی خود می گوید : همیشه آرزو دارم که یک روزی با جیب پر پیش دخترانم در خارج بروم و پس از سالها دیداری تازه کنم ، خوشبختانه صدایشان را از راه دور (تلفن) می شنوم.

تصویر

علت درگذشت سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی شب ۱۱ تیرماه به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهید لواسانی تهران بستری شد و صبح فردای آن روز به دلیل سکته قلبی از دنیا رفت.

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود