زندگی خصوصی شاهرخ خان و همسر و فرزندانش + عکس های جذاب و دیدنی

0 4,679

شاهرخ خان (هندی:शाहरुख़ान، انگلیسی: Shah Rukh Khan) (زادهٔ ۲ نوامبر ۱۹۶۵) بازیگر، تهیه‌کننده و مجری مسلمان در بالیوود است. او در دهلی‌نو، پایتخت هندوستان، متولد شد ، او بیش از ۷۰ فیلم و مجموعه تلویزیونی در کارنامهٔ خود دارد.

بیوگرافی شاهرخ خان

شاهرخ خان در 2 نوامبر 1965 در دهلی نو، هندوستان متولد شد. بازیگر هندی در بالیوود است. او در دهلی نو، پایتخت هندوستان، متولد شد. با نام مستعار سلطان خان و با قد ۱۷۵ سانتی متر، که بیش از ۵۵ فیلم و مجموعه تلویزیونی در کارنامهٔ خود دارد. اولین فیلم او یک کار تلویزیونی با نام آنی جیوس ایت توس آنس این ویچ بود.

تصویر

خانواده شاهرخ خان

شاهرخ خان در سال ۱۹۶۵ در یک خانوادهٔ مسلماندر دهلی به دنیا آمد.البته پیش از او شهناز لاله رخ پا به این خانه گذاشته بود و پنج سال تمام تنها فرزند و دختر یکدانه پدر و مادر بود. پدر شاهرخ از فعالان استقلال هندوستان در پیشاور (پاکستان کنونی) بود که پیش از تقسیم هندوستان (جدایی پاکستان) به دهلی آمد. مادرش لطیف فاطمه هم دخترخوانده شاه نواز خان از فرماندهان ارتش هند و اهل راولپندی در پنجاب (پاکستان کنونی) بود.

ازدواج

شاهر خان در 18 سالگی در یک جشن تولد با گوری چیبر 14 ساله آشنا شد که این رابطه در نهایت سال ۲۵ اکتبر ۱۹۹۱ وقتی 26 ساله بود به ازدواج ختم شد.

تصویر

فرزندان شاهرخ خان

شاهرخ خان سه فرزند دارد: پسر بزرگش آریان نام دارد و دخترش سوهانا. برای تولد فرزند سوم به نام آبرام از یک مادر میانجی استفاده کردند.

تصویر

شروع فعالیت شاهرخ خان

شاهرخ بازیگری را زیر نظر بری جان کارگردان تئاتر، در دهلی در “تئاتر گروه اکشن” می آموخت. وی پیش از ورود به سینما، وارد تلویزیون شد. اولین نقش او در مجموعهٔ تلویزیونی تلویزیونیدل دریا به کارگردانی لک تاندون بود. اما به دلیل تأخیر در تولید، مجموعهٔ تلویزیونی فاوجی در سال ۱۹۸۸ اولین سریال او بود. وی نقش اصلی کماندو آبهیمانیو رأی را بازی کرد که با تحسین منتقدان همراه بود وباعث به رسمیت شناخته شدن شاهرخ شد.

سریال

سپس درسال۱۹۸۹ او در سریال”سیرک”عزیزمیرزا بازی کرد. همچنین یک نقش کوتاه هم درفیلمIn Which Annie Gives It Those Onesداشت. بازی های او باعث شد تا منتقدان سبک بازی او را بابازیگر معروف دیلیپ کومار مقایسه کنند که اتفاقاً دیلیپ کوماریکی از دوستان پدر شاهرخ بود.

تصویر
سینمایی

درسال۱۹۹۱، شاهرخ به بمبئی رفت و اولین پیشنهاد سینمایی اش راازهما مالینی برای فیلم دل آشناهه (دل می داند) دریافت کرد. اما به دلیل تأخیر در تولید فیلم، دومین فیلم او به نام دیوانا (۱۹۹۲) در مقابل ریشی کاپور و دیویا بهاراتی اولین فیلم اکران شده از او بود. فیلم با نقدهای خوبی روبه رو شد ودومین فیلم پرفروش سال شناخته شد. او در این فیلم نقش مکمل را داشت با این حال جایزهٔ بهترین بازیگر تازه وارد را از جوایز فیلم فیر گرفت.

ورزشکار حرفه ای

شاهرخ خان روزی بعنوان یک ورزشکار حرفه ای فعالیت می کرد و شاید کمتر کسی بداند او روزگاری کاپیتان تیم ملی کریکت هندوستان بود و الان بعنوان مدیر تیم هر از گاهی فعالیتی دارد.

شرکت فیلمسازی شاهرخ خان

شاهرخ خان یک کمپانی تولید فیلم به نام دریمز آنلیمیتد را اداره می کند. البته در ادارهٔ آن با جوهی چاولا و عزیز میرزا همکار و شریک است. آن ها تاکنون ۴ فیلم با نام های: پهیربهی دل های هندوستانی، آشوکا، یک دو کا چهار و چلته چلته تولید کرده اند. سال ۲۰۰۴ از سوی مجلهٔ تایم یکی از بهترین بازیگران هند لقب گرفت.

تصویر
سانحه در فیلمبرداری

او در سال ۲۰۰۳، در جریان فیلمبرداری فیلم شاکتی، پاور ستون فقراتش صدمه دید و بعداً جراحی شد. این مشکل باعث شد که او دچار مشکلاتی مانند خشونت صدا شود.

بازیگران مورد علاقه شاهرخ خان

آمیتاب باچان، نصیرالدین شاه و نانا پاتکار همیشه به آنها گفته ام دوست دارم به موقعیتی که آنها قرار دارند برسم. کمال حسن و راجش کانا هم در این فهرست قرار می گیرند. اینها اسطوره های بازیگری اند به همین خاطر وقتی رسانه ها و طرفدارانم از من به عنوان اسطوره بازیگری اسم می برند، خجالت می کشم. هنوز راه زیادی پیش رو دارم تا بتوانم به آنها برسم. باور خودم این است که هیچ وقت هم به موقعیت آنها نمی رسم.

تصویر
مخالفت همسر با بازیگری

در سال های اولیه زندگی، گوری به شدت با بازی کردن شاهرخ مخالف بود و هیچ تمایلی نداشت که شاهرخ خان به دنیای بالیوود وارد شود؛ اما شاهرخ خان همچنان مصمم به راه خود ادامه داد و گوری پس از مشاهده موفقیت های روز افزون شاهرخ از موضع خود کوتاه آمد.

ترس از اسب سواری

شاهرخ خان از اسب ها می ترسد و ترس از اسب سواری دارد اما این ترس باعث نشده که در بعضی از صحنه های فلم سوار بر اسب نشود.

تصویر

قدرتمندترین مرد جهان

هم اکنون شاهرخ پرطرفدارترین بازیگر بالیوودیِ جهان است و در رده بندی قدرتمندترین مردان جهان از نظر سیاسی، اجتماعی رده ۴۲ را داراست همچنین سال ۲۰۰۴ از سوی مجله تایمز آمریکا یکی از بهترین بازیگران هند لقب گرفت.

آمار طرفداران

بنا بر آمار مجله تایم، شاهرخ خان در آسیا سه میلیارد طرفدار دارد که این رقم برابر نصف جمعیت کره زمین است !

منبع:ساعدنیوز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود