زندگی خصوصی تام کروز و همسرانش + عکس های جذاب و دیدنی

0 4,128

توماس «تام» کروز ماپوتر چهارم (به انگلیسی: Thomas Cruise Mapother IV) (زاده ۳ ژوئیهٔ ۱۹۶۲ در آمریکا) هنرپیشه و تهیه‌کننده فیلم آمریکایی است

 

بیوگرافی تام کروز

توماس کروز ماپوتر چهارم در ۳ ژوئیه ۱۹۶۲ در سیراکیوز از شهر های نیویورک، امریکا دیده به جهان گشود. تام کروز چپ دست است.

تصویر

خانواده

پدر تام مهندس برق و مادر وی معلم بود. خانواده آنها در اصل ریشه ای آلمانی، انگلیسی و ولزی دارند. تام دارای ۳ خواهر به نام های ماریان، لی آن و کاس می باشد. لی آن کار تبلیغات تام کروز را بر عهده داشت.

تصویر

آموزش مذهبی

در دوازده سالگی تام، والدینش از هم جدا شدند. او و خواهرش تحت سرپرستی مادرشان قرار گرفتند و در سال های بعد در شهرهای گوناگونی ساکن شدند. تام مدتی آموزش مذهبی دید و قصد داشت کشیش شود. اما به خاطر رویای حضور در هالیوودا از این کار رویگردان شد و در نهایت در سال ۱۹۸۰ از دبیرستانی در نیوجرسی فارغ التحصیل شد.

ازدواج اول

تام کروز در سال ۱۹۸۷ با میمی راجرز هنرپیشه آمریکایی ازدواج کرد.میمی باعث آشنایی او با آئین ساینتولوژی شد. این زوج در ۴ فوریه سال ۱۹۹۰ از هم جدا شدند.

تصویر

ازدواج دوم

در همان سال به هنگام بازی در فیلم «روزهای تندر» با نیکول کیدمن هنرپیشه استرالیایی آشنا شد و مدتی بعد با وی ازدواج کرد. این زوج سرشناس، جذاب و محبوب، تا سال ها از سرشناس ترین زوج های هالیوود به شمار می آمدند. آن ها دو کودک را به فرزندخواندگی پذیرفتند. در سال ۲۰۰۱ در حالی که نیکول سه ماهه باردار بود از یکدیگر جدا شدند که موجب شد نیکول کودک مذکور را سقط کند. برخی معتقدند دلیل جدایی وی از نیکول ناتوانی نیکول کیدمن در بچه دار شدن به دلیل حاملگی خارج رحمی بوده است. که نادرست بود. اما در حقیقت به خاطر دخالت های کلیسای ساینتولوژی و شخص رهبر آن دیوید میسکوج بوده است.

تصویر

رابطه عاشقانه

تام تا سال ۲۰۰۴ با پنه لوپه کروز بازیگر اسپانیایی در رابطه بود. از اواخر سال ۲۰۰۴ تا ژانویه ۲۰۰۵ با هنرپیشه ایرانی- بریتانیایی نازنین بنیادی رابطه داشت که به دلیل بداخلاقی های تام کروز پایان یافت.

تصویر

ازدواج سوم

در سال ۲۰۰۵ با کیتی هولمز بازیگر آمریکایی آشنا شد و مدتی بعد بر فراز برج ایفل به وی پیشنهاد ازدواج داد. مراسم عروسی آنها در دسامبر ۲۰۰۶ در براچیانو ایتالیا برگزار شد. این زوج هنری به اختصار با عنوان تام کت نیز شناخته می شوند. پیش از آن در ماه آوریل همان سال نخستین فرزند آنها به دنیا آمد که نام سوری را برای وی برگزیدند. سوری نخستین فرزند تنی تام و کیتی است و سومین فرزند تام کروز به حساب می آید. در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۲ و پس از پنج سال زندگی مشترک اعلام شد که هلمز روند قانونی طلاق از تام کروز را در نیویورک آغاز کرده است. وکلای این زوج تا ژوئیه ۲۰۱۲ به توافق رسیدند. هلمز و کروز توافق کرده اند که سوری نزد مادرش زندگی کند.

تصویر

شروع فعالیت

تام کروز در سالهای دبیرستان در فیلم موزیکالی از طرف مدرسه شرکت کرد و مورد تحسین قرار گرفت. همین باعث شد او بطور جدی به بازیگری علاقه مند شود. نخستین بازی جدی وی، تنها یک سال پس از به پایان بردن دوره دبیرستان، در فیلم «عشق بی پایان» به سال ۱۹۸۱ اتفاق افتاد.

شهرت

تا سال ۱۹۸۶ در چندین فیلم بازی کرد که چندان شهرتی برایش نداشت. اما در این سال وی به عنوان بازیگر اصلی فیلم تاپ گان برگزیده شد. داستان این فیلم حادثه ای در مورد آموزش خلبانان هواپیماهای شکاری در ارتش ایالات متحده بود. این فیلم پرفروشترین فیلم سال آمریکا شد و برای تام کروز شهرت فراوانی به همراه آورد.

تصویر

محبوبیت

شهرت و محبوبیت تام کروز باعث شده تا همواره در فهرست هنرپیشگان برگزیده در مجلات گوناگون بدرخشد. وی در سال ۱۹۹۷ از سوی مجله فیلم امپایر به عنوان یکی از پنج هنرپیشه برتر تاریخ سینما برگزیده شد. دو سال قبل همین مجله وی را در فهرست یکصد هنرپیشه جذاب برتر سینما جای داده بود. در سال های ۱۹۹۰، ۱۹۹۱ و ۱۹۹۷ در فهرست پنجاه انسان زیبای هفته نامه پیپل قرار گرفت. در سال ۲۰۰۶ از سوی مجله فوربز برترین چهره سرشناس سال شناخته شد. در همان سال از سوی مجله پرمیر چهاردهمین چهره سرشناس قدرتمند جهان لقب گرفت

لبخند میلیون دلاری کروز

تام کروز از روزهای ابتدایی حضورش در سینما به خاطر بی نظمی دندان هایش مدام در دندانپزشکی ها به سر می برد. ماجرای دندان های به هم ریخته این بازیگر به دهه دوم زندگی او باز می گردد؛ درست قبل از ازدواج اولش با نیکل کیدمن. اما ماجرا همین جا تمام نمی شود. این بازیگر بعد از ارتودنسی و نظم گرفتن دندان هایش مشتری پایه یک دندانپزشکش می شود.

ورزش

تام کروز در دوران نوجوانی به ورزش پارکور علاقه مند بود و از ۱۵ تا ۱۹ سالگی این ورزش را در سطح متوسط به انجام رساند.

تصویر

افتخارات

تام کروز سه بار نامزد جایزه اسکار و ۳ بار برنده جایزه گلدن گلوب و ۲ بار برنده جایزه سینمایی و تلویزیونی ام تی وی و ۱ باز برنده جایزه ساترن و ۷ بار نامزد دریافت جایزه ساترن و ده ها جایزه مهم دیگرشده است. وی با بازی در فیلم تاپ گان (۱۹۸۶) به شهرت جهانی رسید و از آن پس، همچنان فعالانه در فیلم های گوناگون حاضر می شود.

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود