زندگی خصوصی کاوه یغمایی و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

0 512

کاوه یغمایی متولد 21 آذر 1347 در تهران، خواننده است پدرش استاد کوروش یغمایی نوازنده چیره‌ دست گیتار الکتریک و بنیان‌گذار موسیقی راک در ایران است.

بیوگرافی کاوه یغمایی

کاوه یغمایی (تولد ۱۳۴۷، تهران) خواننده و نوازنده و تنظیم کننده و آهنگ ساز راک ایرانی، بزرگ ترین فرزند کوروش یغمایی خواننده و نوازنده و تنظیم کننده و آهنگ ساز موسیقی راک ایرانی است.

تصویر

خانواده

پدرش استاد کوروش یغمایی نوازنده چیره دست گیتار الکتریک و بنیان گذار موسیقی راک در ایران است، کاوه فرزند اول خانواده است و یک برادر بنام کامیل و یک خواهر بنام ساتگین دارد.

تصویر

بیو گرافی کوروش یغمایی

کوروش یغمایی (متولد ۱۲ آذر ۱۳۲۵ در شاهرود، استان سمنان) آهنگساز، آواز خوان، نوازنده و تنظیم کنندهٔ ایرانی و نوازندهٔ گیتار الکتریک و بنیان گذار موسیقی راک در ایران است. وی همچنین در رشتهٔ جامعه شناسی تحصیل کرده است.

کوروش یغمایی دارای دو برادر با نام های کامران و کامبیز است که در موفقیت در عرصهٔ موسیقی راک با او شریک بودند. همچنین او در ۲۰سالگی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه فرزند به نام های کاوه، کامیل و ساتگین هستند که هر سه قدم در راه پدر گذاشتند.

تصویر

ازدواج

کاوه یغمایی با نیلوفر فرزندشاد ازدواج کرده است، همسرش از هم دوره های او در هنرستان قبل از انقلاب بود که آشنایی این دو از انجا شکل گرفت و در نهایت به همکاری و ازدواج ختم شد.

تصویر

بیوگرافی نیلوفر فرزندشاد

نیلوفر فرزندشاد از سن ۹ سالگی نزد فرمان بهبود فراگیری پیانو را آغاز کرده بود، پس از ورود به هنرستان، آموزش پیانو را نزد لیلیان سرکسیان ادامه داد فرزندشاد علاوه بر فعالیت در موسیقی راک و مدرن امروزی، در فضای موسیقی کلاسیک رشد کرده است و سال هاست به عنوان مدرس در هنرستان موسیقی تدریس می کند، او لیسانس خود را از دانشگاه ترینیتی کالج لندن دریافت کرده است.

تصویر

شروع فعالیت

او در ۱۰ سالگی شروع به یادگرفتن موسیقی در مدرسه موسیقی تهران کرد. همچین او شروع به یادگیری پیانو در نزد استاد ایرانی خود نوین افروز کرد. در آن زمان او شروع به نواختن گیتار در سبک راک کرد كه در هيچ مدرسه اي تدريس نمي شد.

بعد از انقلاب

بعد از انقلاب ۱۳۵۷ و انحلال هنرستان عالی موسیقی و توقف اجباری تحصیل آکادمیک موسیقی فراگیری موسیقی را در هنرستان عالی موسیقی پسران و فارغ التحصیلی با ساز تخصصی فلوت ادامه داد. در سال ۱۳۷۳ با ورود به دانشگاه و فراگیری تخصصی گیتار کلاسیک فعالیت حرفه ای در زمینه ضبط موسیقی، آهنگسازی و آرایش سازها را آغاز کرد.

تصویر

از کنسرت تا مجوز

اولين كنسرت رسمی خود را در سال ۱۳۷۳ در فرهنگسرای بهمن اجرا نمود اين اولين كنسرت گيتار در ايران بعد از انقلاب اسلامي بود، كاوه در تنها جشنواره پاپ ايران تا به امروز، ستاره طلائي بهترين گروه را از آن خود كرد، گروه كاوه تنها گروه راک بود كه با مجوز رسمي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی كنسرت اجرا می كرد، اين گروه تا كنون بيش از پنجاه اجرا داشته است.

مهاجرت و بازگشت

کاوه برای پیگیری موسیقی روز دنیا و همچنین ایجاد همکاری با موزیسین های بین المللی ایران را ترک کرد. او پس از آن در ونکوور کانادا اقامت گزید. آلبوم دوم خود را با نام سکوت سرد توسط کمپانی ترانه در سال ۱۳۸۶ منتشر کرد. او در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ به ایران بازگشت و در سال ۱۳۹۵ آلبوم منشور را منتشر کرد. آلبوم منشور شامل ۹ قطعه در سبک راک و پاپ راک است و در بخش خوانندگی دیوید استیل، ساتگین یغمایی (خواهر) و نیلوفر فرزندشاد (همسر) به عنوان همخوان با کاوه یغمایی همکاری کرده اند. كاوه در سال ۱۳۸۴ پايه گذار واحد گيتار الكتريك در دانشگاه علمی و كاربردی می باشد.

تصویر

همکاری های کاوه یغمایی

او همچنین با هنرمندان زیادی در آلبوم های مختلف موسیقی به عنوان آهنگساز، و آراینده سازها نوازنده گیتار، فلوت، کیبورد، درامز و پرکاشن همکاری کرد. او استاد گیتار الکتریک در دانشکده موسیقی است. اولین آلبوم او با نام مترسک با آهنگسازی، تنظیم، نوازندگی و خوانندگی خودش در سال ۱۳۸۲ منتشر شد که این آلبوم کمک زیادی به سیروان خسروی کرد که او وارد موسیقی شود.

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود