زندگی خصوصی حسن شماعی زاده خواننده و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

1 5,442

حسن شماعی‌زاده (زادهٔ ۱ آذر ۱۳۲۱ در اصفهان) آهنگساز، خواننده، ساکسوفون‌نواز و ترانه‌سرای نامی موسیقی پاپ ایرانی است.

بیوگرافی حسن شماعی زاده

حسن شماعی زاده متولد ۱ اذر ۱۳۲۲ در اصفهان، آهنگساز، خواننده، ساکسوفون نواز و ترانه سرای موسیقی پاپ ایرانی است.

تصویر

ازدواج

شماعی زاده در سال 1347 با همسرش نوشین ازدواج کرد و این ازدواج همچنان پابرجاست. حاصل ازدواج آنها دو فرزند بنام های افشین و عقیق می باشد که در حال حاضر در آمریکا زندگی می کنند. افشین پسرش دندانپزشک هست و دخترش کارشناس امور قیمت گزاری مسکن هست. او قشنگ ترین لحظه زندگیش را روز فارغ التحصیلی پسرش از دانشگاه می داند.

تصویر

ترانه برای اعضای خانواده اش

او برای اعضای خانواده اش آهنگ هایی هم ساخته است؛ ترانهٔ «پسرم» برای پسرش، ترانهٔ «یه دختر دارم شاه نداره» برای دخترش، و نیز ترانهٔ «همسرم» و «مدیون» برای همسرش. شماعی زاده همچنین ترانه های «رپ» و «دوست دارم» را با همراهی دخترش عقیق خوانده است.

شروع فعالیت تا رادیو

در سال ۱۳۴۵ وارد راديو شد و همزمان در اركسترهاي جاز، پاپ و جوانان شروع به كار كرد و همزمان با چندين اركستر اسپانيایی همكاری نمود و در كلاب های شبانه تهران نيز به نوازندگی پرداخت.او این پشتکار و حرفه ای بودن در هنر موسیقی را تا امروز ادامه داده است .

تصویر

شروع خوانندگی

حسن شماعی زاده در سال ۱۳۵۱ آهنگسازی را آغاز کرد . آنچه برای او در آهنگسازی از آغاز مهم بوده است، ساختن ملودی های زیبا و به یاد ماندنی است و یکسال بعد بنا به درخواست مردم به خوانندگی روی آورد.

سازهای تخصصی

تخصص اصلی ام در نوازندگی سازهای بادی است سازهایی چون کلارینت، ساکسیفون و فلوت را می زنم ولیبی شک او به دلیل ساخت آثار بسیار فاخر، ماندگار و بسیار پر مخاطبش در پیش از سال ۱۳۵۷، یکی از بزرگترین آهنگسازان تاریخ موسیقی پاپ ایران به شمار می رود که آهنگهای او بر جریان موسیقی پاپ چه در قبل از ۱۳۵۷ و چه پس از آن تاثیرگذار بوده است.

بیماری

در آن زمان روزی 10 – 12 ساعت کار نوازندگی می کردم که در نهایت باعث مشکلاتی در ناحیه کمر و گردنم شد که مجبور شدم تنها به آهنگسازی و در نهایت خوانندگی بپردازم.

تصویر

مهاجرت

شماعی زاده پس از انقلاب 1357 به علت حمله عده ای به خانه اش به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا هم به آهنگسازی و خوانندگی ادامه داد.

ترانه سرایی

ترانه سرا نیستم فقط بعضی از آنگهایم را شعرش را خودم سرودم می توان گفت که گاهی اوقات درد دلهایم را روی کاغذ می آورم و از این طریق آرام می شوم.

علایق

تفریح من فوتبال و کتاب خواندن است بیشتر کتاب های سیاسی و تاریخی مطالعه می کنم چون مسافرت زیاد می روم خودم را با کتاب خوانی مشغول می کنم و به حیوانات هم علاقه زیادی دارم.

تصویر

حواشی

تصاحب خانه حسن شماعی زاده

پس از انقلاب و در سال ۱۳۷۲ خانه شماعی زاده در تهران منطقه جماران با حکم حسینعلی نیری قاضی شرع دادگاه انقلاب اسلامی تهران مصادره شد. شماعی زاده بارها در مصاحبه هایش تأکید کرده است که خرید این ملک از محل ارث پدری همسرش بوده و به نام فرزندانش سند خورده بوده است و هیچ ارتباطی با شخص او نداشته است. ترانه خانه (خانه ام) از آلبوم آخرین سوار شماعی زاده در سال ۱۳۷۵ در مورد این ملک و تصاحب آن سروده و ساخته شده است.

دیدگاه های سیاسی حسن شماعی زاده

شماعی زاده پیش از انقلاب ۱۳۵۷ فعالیت سیاسی چندانی نداشت، اما بعد از انقلاب با ساختن آهنگ هایی نظیر «شهر خالی» مخالفت خود را با جمهوری اسلامی نشان داد. او معتقد است: ایران احتیاج به انقلاب نداشت. ایران احتیاج به رفرم داشت. ساخت آهنگ «شهبانو» با صدای ستار که در رسای فرح پهلوی است، شائبه سلطنت طلب بودن او را مطرح نمود، هرچند او در مصاحبه با برنامه پارازیت صدای آمریکا این مسئله را تکذیب کرده و خود را یک «آزادی خواه» معرفی کرد که با هر نوع ایدئولوژی مخالف است. شماعی زاده به دنبال رویدادهای پس از انتخابات ۱۳۸۸ آهنگ «مردم» را به همراه ستار و شیفته در حمایت از معترضان حکومت ایران اجرا کرد. او در مصاحبه دیگری با صدای آمریکا دو درخواست از حاکمان جمهوری اسلامی مطرح کرد که تقاضای اول آزاد کردن تمام زندانیان سیاسی و رعایت حقوق بشر، و تقاضای دوم گوش دادن به صدای مخالفین است.

 

منبع:ساعدنیوز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
1 نظر
  1. ناشناس می‌گوید

    خوشم امدازاینکه مردمتعهدی توزندگی بوده که توهنرمندا کم اینطورادم پیدا میشه.انشاالاه همیشه شادوسلامت باشند.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود