زندگی خصوصی حمید شب خیز و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

2 19,003

حمید شب‌خیز (زادهٔ ۳ اسفند ۱۳۳۳ در رشت)، (بزرگ شده در محله سلسبیل تهران) مجری و مدیر شبکهٔ تلویزیون ایران (ITN) است که از لس آنجلس، کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا پخش می‌شود. این شبکهٔ تلویزیونی از اوایل ۱۹۸۰ میلادی در کالیفرنیا به‌صورت محلی شروع به کار کرده‌است.

بیوگرافی حمید شب خیز

حمید شب خیز (زادهٔ اسفند ۱۳۳۰) در رشت) مجری و مدیر شبکهٔ تلویزیون ایران (ITN) است که از لس آنجلس، کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا پخش می شود. این شبکهٔ تلویزیونی از اوایل ۱۹۸۰ میلادی در کالیفرنیا به صورت محلی شروع به کار کرده است.

تصویر
خانواده

والدینش هر دو از اهالی رشت بوده و سال هاست که مرحوم شده اند. وی دو برادر به نام های فرید و رحیم و همچنین دو خواهر بزرگتر از خود دارد. فرید شبخیز، برادر کوچکتر، از تهیه کنندگان شبکه 3 سیما می باشد و رحیم شبخیز که برادر بزرگتر است یک استودیو ضبط آهنگ در تهران دارد( صدابردار صدا و سیما نیز هست).

از تبریز تا تهران

خانواده وی به دلیل شغل پدرش مدام از شهری به شهر دیگر در حال سفر بودند و به این ترتیب وی در شهر تبریز متولد شد و حتی شناسنامه اش صادره از حوزه 5 تبریز است. خانواده شب خیز بعد از چند ماه به تهران رفتند و زمانیکه حمید 5 ماه داشت به رشت منتقل شدند و یکسال در آن شهر ماندند.آنها دوباره به تهران برگشتند و تا قبل از مهاجرت به آمریکا در خیابان سلسبیل تهران اقامت گزیدند. وی مدعی است زمانی که در خیابان سلسبیل زندگی می کرد، دوستانش به او، “حمید کله ماهی خور” می گفتند.

تصویر
از اجرا تا خوانندگی

می گوید بخاطر علاقه اش به کار اجرا از 12 سالگی روبروی آینه می نشست و تمرین گویندگی می کرد، اما بعدها رو به خوانندگی آورد و بصورت جدی وارد عرصه خواندن شد.

ازدواج

قبل از انقلاب در دانشگاه با ماندانا بهراد آشنا شد و تقریباً بعد از یکسال و نیم دوستی با یکدیگر از آنجائی که خانواده بهراد تمایل به دوستی طولانی آنها و مسافرتشان به آمریکا به این صورت نداشتند، در آمریکا به عقد یکدیگر در آمدند.این دو پس از ازدواج، و به دلیل دلتنگی ماندانا دوباره به ایران بازگشتند ، پس از مدتی اقامت در ایران ، اولین فرزندشان به نام پانته آ در بیمارستان بهرام تهران متولد شد .حمید شش یا هفت روز پس از تولد پانته آ، آهنگی به نام «کودک بابا» را در شو «میخک نقره ای» که توسط دوست و استادش فریدون فرخ زاد رهبری می شد اجرا کرد . اما بنا به دلایلی ، خوانندگی را که شغل مورد علاقه اش بود، کنار گذاشت .او به خاطر علاقه زیادش به خوانندگی بعضی وقتها لب خوانی میکند . او میگوید راستش به دلایلی که بعدها خواهم گفت شخصا علاقه ی چندانی به پخش آهنگهای خود ندارم .

تصویر

مهاجرت به آمریکا

حمید شب خیز و همسرش ماندانا در سال 1360 در حالی که دخترشون 1/5 ساله بود و آقای شب خیز کارمند شرکت هواپیمایی ایرفرانس بود بعد از درگیری و مشاجره با یک فرد مذهبی و خوردن یک سیلی از او به آمریکا مهاجرت کرد.

فرزندان

پانته آ شب خیز در رشته داروسازی در آمریکا تحصیل کرد و فرزند دومشان امید که در آمریکا بدنیا آمده در عرصه بازیگری و فیلم های هالیوودی حضور دارد. دختر حمید شب خیز ازداج کرده و صاحب یک فرزند دختر هم شده است .

تصویر

رستوران داری

شب خیز در ابتدای حضور در آمریکا به رستوران داری پرداخت ،ولی پس از مدت کوتاهی شکست خورد و به سراغ کار رسانه ای رفت و کار خود را با رادیو شروع کرد و به گفته خودش اولین کسی بود که اقدام به ضبط برنامه در آمریکا کرد. او از اینکه با دست خالی به آمریکا رفته و این کار را شروع کرده و از پیشکسوتان این عرصه بشمار می رود با افتخار یاد میکند.

وی ابتدا یک رادیوی محلی را اداره می کرد و بعداً تلویزیونی چند ساعته را راه اندازی نمود. برنامه هایش را نیز در گاراژ منزلش و با یک دوربین نه چندان پیشرفته ضبط کرده ،سپس خودش نیز آنها را ویرایش میکرد. به گفته خودش مدتی هم کارمند دانشجویی صدا و سیمای ایران بوده است.

تصویر

پرداخت غرامت

بی خیالی ها و ساده انگاری های شب خیز برای او دردسرساز شد و کمپانی کلتکس که اعلام کرده بود تنها شبکه های مورد تأیید این کمپانی حق پخش محصولاتش را دارند، حمید شب خیز را که به پخش موزیک ویدئوهای این کمپانی، بدون مجوز می‏پرداخت به دادگاه کشاند. دادگاه نیز او را به پرداخت نیم میلیون دلار غرامت محکوم نمود. شب خیز برای جلوگیری از ورشکست شدن و بسته شدن شبکه اش یک برنامه ویژه گذاشت و از هواداران شبکه اش خواست تا با کمک های خودشان از زمین خوردن آی.تی.ان جلوگیری نمایند. وی بالاخره به هر ترتیبی بود توانست این مبلغ هنگفت را جمع آوری کرده و جریمه را پرداخت کند.

تصویر

شایعه همکاری با دولت جمهوری اسلامی

در این سال ها، شایعه همکاری شب خیز با دولت جمهوری اسلامی همواره به گوش می رسیده است. حتی یک بار چند شبکه برای اثبات این مدعای قدیمی ، ورق کاغذی را که گویا توسط یک مامور امنیتی فراری به دست شان رسیده بود، نشان دادند که ادعای کمک مالی گرفتن شب خیز از دولت ایران را تائید می کرد.

منبع:saednews

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
2 نظر
  1. منصور می‌گوید

    اینکه نشد اثبات وابستگی .کاغذی را نشان دادن که دریافت کمک مالی از جمهوری اسلامی را تائید میکرد وتمام .کاغذ را نشان دهید.یه شخص تمنیتی فراری که میاد اورا وابسته معرفی میکند .دقیقا”اثبات میکند که فراری نیست بلکه نفوذیست آمده تا دیگران را خراب کند .من خودم زیاد ازاو خوشم نمیاد .اما خوشم اومد تا برادرانش درایران بودن در رد ویا تائید حکومت حرف نزد اما اکنون که همه درآمریکا ودور هم هستند حتا افشاگری هم میکند .آدم با هوش وذبلیست

  2. سیاوش می‌گوید

    من از اولی ماهواره آمد از این برنامه بدم آمدتاچندین سال هر روز شمار حسابی برای کمک های مالی میزاشت کمم کنید که این شبکه برای ایرانیان قطع مشه چند میلیون دلار جمع شد نیم میلیون جریمه داد چندین تقریبا پنج سال که من دیدم از طرفی تبلیغات زيادي میکننه. اگر مردم ایران نبودن سالها قیل جمع شده بود با پول کمک هاي مردمی برای دخترش داروخانه زد ‌.یک ریال از پول خود ایران به مردم ایران زلزله زده کمک نکرد انان که غنی ترند محتاج ترند

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود