زندگی خصوصی سردار سلیمانی + عکس

0 4,263

قاسم سلیمانی (زادهٔ ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در کرمان) فرمانده نظامی و سیاست‌مدار ایرانی است و 13 دی ماه 1398 سردار سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس معاون وقت نیروهای حشد الشعبی عراق توسط نیروهای ارتش آمریکا به شهادت رسید

بیوگرافی قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی متولد 20 اسفند 1335 در کرمان، نظامی است تا دیپلم بیشتر درس نخوانده ولی حالا از سرداران انگشت شمار سپاه با درجه سرلشگری می باشد، دو فرزند دارند و از چهره های محبوب مردمی است.

تصویر

ازدواج

سردار قاسم سلیمانی سالهاست ازدواج کرده و صاحب یک پسر و یک دختر می باشد.

تصویر

از روستا تا پیمانکار آب

در روستای قنات ملک از توابع کرمان بدنیا آمده است از 12 سالگی و پس از پایان تحصیلات ابتدایی به کرمان رفت و مشغول کار بنایی شد سپس بعدها بعنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول بکار شد .

بعد از انقلاب تا فرماندهی

بعد از انقلاب 57 و همزمان با کار در سازمان آب کرمان عضو سپاه افتخاری شد و با شورش کردها به مهاباد رفت و پس از بازگشت فرمانده پادگان قدس سپاه کرمان شد.

تصویر

فرماندهی جنگ

با شروع جنگ عراق و ایران در شهریور 1359 سلیمانی با چندین گردان راهی جنگ شد و بعدها تشکیل لشگر معروف 41 ثارالله را داد و در عملیات مختلفی چون والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5، تک شلمچه و … بسیار موفق ظاهر شد

جانبازی در جنگ ایران و عراق

قاسم سلیمانی اولین بار در آذر 1360 در عملیات مشترک ارتش و سپاه بنام عملیات طریق القدس در غرب سوسنگرد بر اثر انفجار گلوله خمپاره از دست راست و شکم به شدت مصدوم شد دو انگشت وسط دست راست ایشان یادگار جراحت آن دوران است.

تصویر

بعد از جنگ تا فرماندهی سپاه قدس

بعد از پایان جنگ در سال 1357 قاسم سلیمانی 32 ساله با لشگر 41 ثارالله وارد مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر شد تا اینکه در سال 1376 وقتی 41 ساله بود توسط مقام معظم رهبری به تهران فراخوانده و به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد.

ماجرای کوی دانشگاه

در ماجرای کوی دانشگاه سال 1378 جمعی از فرماندهان سپاه از جمله قاسم سلیمانی با امضای نامه ای به محمد خاتمی رئیس جمهوری وقت، درخواست جمع کردن اعتراضات و پایان غائله را کردند.

تصویر

شروع محبوبیت

محبوبیت سردار سلیمانی بعنوان یک شخصیت بلند مرتبه نظامی از جنگ علیه داعش در خط مقدم عراق و سوریه شروع شد و هنوزم هم این حضور و محبوبیت پیوسته ادامه دارد.

مجروحیت در سوریه

خبر کمتر شنیده شده از سردرا سلیمانی به جراحت او در یکی از عملیات علیه داعش در سوریه باز می گردد که خبرنگار سوری در یک گفتگوی تلویزیونی اولین بار در سال 1396 از آن پرده برداشت.

دشمنی شایسته

دیوید پترائوس ژنرال 4 ستاره ارتش آمریکا که بالاترین درجه نظامی در ارتش ایالات متحده محسوب می شود درباره حاج قاسم سلیمانی می گوید : چیزی که من می توانم بگویم این است که وی فردی بسیار توانمند، مدیر و دشمنی شایسته است.

تصویر

دریافت نشان ذوالفقار

در ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ش آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، نشان ذوالفقار – عالی ترین نشان نظامی ایران – را به سلیمانی اهدا کرد. طبق آئین نامه اهدای نشان های نظامی جمهوری اسلامی ایران، این نشان به فرماندهان عالی رتبه و رؤسای ستادهای عالی رتبه در نیروهای مسلح اهدا می شود که تدابیر آنها در طرح ریزی و هدایت عملیات های رزمی موجب حصول نتایج مطلوب شده باشد، پس از انقلاب ایران در ۱۳۵۷ش، سلیمانی نخستین کسی است که این نشان را دریافت کرده است.

تصویر

تحریم و تهدید به ترور

مقامات وزارت امورخارجه ایالات متحده آمریکا وی را متهم به همکاری با نیروهای امنیتی سوریه در جریان اعتراضات در این کشور و سرکوب مخالفان بشار اسد کرده است. در پی این اتهام وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا وی را تحریم کرده است. همچنین، روز جمعه، ۳ تیر ۱۳۹۰ (۲۴ ژوئن ۲۰۱۱)، روزنامه رسمی اتحادیه اروپا گزارش کرد که کشورهای عضو اتحادیه، سه تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران، یعنی جعفری، سلیمانی، طائب و نیز چند شهروند و مؤسسه اقتصادی سوریه را در واکنش به ادامه سرکوب خشونت آمیز معترضان سوری توسط حکومت سوریه و سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، تحریم کرد.

نحوه شهادت سردار سلیمانی

13 دی ماه 1398 سردار سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس معاون وقت نیروهای حشد الشعبی عراق توسط نیروهای ارتش آمریکا به شهادت رسید.

طی این  عملیات تروریسی سردار سلیمانی به همراه چهار همراه ایرانی خود بنام های سردار حسین پورجعفری (دستیار) ، سرهنگ شهرود مظفری‌ نیا (محافظ) ، سرگرد هادی طارمی (محافظ) ، و سروان وحید زمانیان (محافظ) به درجه رفیع شهادت رسید.

عکس سردار سلیمانی با سید حسن نصرالله و ابومهدی المهندس

لحظه اصابت موشک

این فیلم ↓ لحظه هدف قرار گرفتن سپهبد قاسم سلیمانی و تیم همراهش توسط موشک پهپاد آمریکایی در عملیات آذرخش کبود می باشد که پنتاگون منتشر کرده است.

در این حمله 10 نفر دیگر شهید شدند که پنج نفر از آنها از نیروهای نظامی ایران و پنج نفر از فرماندهان نیروی حشد الشعبی عراق می باشند.

رهبری در خانه حاج قاسم

رهبر انقلاب روز جمعه 13 دی ماه 1398 با حضور در منزل سردار سلیمانی ، شهادت آن مجاهد مخلص را به همسر و فرزندان آن والا مقام تبریک و تسلیت گفتند

تشییع پیکر از عراق تا ایران

14 دی 1398 پیکری قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و سایر کشته شدگان بعد از تشییع در شهر کاظمین و بغداد به ایران آورده شدند.

پیکر سردار 15 دی ماه 98 ابتدا به اهواز برده شد سپس در 16 دی مراسمی با حضور رهبر انقلاب در تهران گرفته شد و نهایتا 17 دی راهی کرمان شد.

تشییع باشکوه

حضور گسترده مردم در روز تشییع پیکر سلیمانی در تهران به حدی بود که خبرگزاری فرانسه آنرا گسترده ترین تجمع در ایران بعد از رحلت امام خمینی (ره) ذکر کرد.

گریه رهبر انقلاب در هنگام اقامه نماز بر پیکر شهید سلیمانی قابل توجه بود . ↓

60 کشته در زمان تشییع

بنا به وصیت خود سردار سلیمانی مبنی بر دفنش در گلزار شهدای شهر کرمان تشییع پیکر ایشان روز سه شنبه 17 دی 98 در کرمان برگزار شد.

اما نبود برنامه مدیریتی و ازدحام بیش از ظرفیت خیابان های منتهی به محل دفن باعث شد 60 نفر از مردم بیگناه بخاطر فشار و ازدحام فوت کنند.

عکس محل دفن سردار سلیمانی در کرمان کجاست

حمله تلافی جویانه سپاه

ساعاتی بعد از دفن این شهید ، سپاه پاسداران حملات سنگینی به پایگاه های آمریکا در خاک عراق با استفاده از 22 موشک زمین به زمین انجام داد.

اما بعد از حمله و به دلیل خطای انسانی سیستم پدافنی سپاه پاسداران ، هواپیمای مسافربری 752 خطوط هوایی اوکراین را بعنوان موشک کروز آمریکایی به اشتباه سرنگون کردند.

در نتیجه 176 سرنشین بی گناه این پرواز هم ناباورانه شهید شدند و غمی بزرگ در دل مردم ایجاد کردند.

عکس حاج قاسم سلیمانی و رهبری با سید حسن نصرالله

عکس و بیوگرافی قاسم سلیمانی که توسط آمریکا ترور شد

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود