زندگی خصوصی مائده طهماسبی و همسر بازیگرش + عکس های جذب و دیدنی

0 401

مائده طهماسبی (زادهٔ ۱۳۳۶ در بابل) بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون، کارگردان تئاتر و مترجم است.

بیوگرافی مائده طهماسبی

مائده طهماسبی متولد 1336 در بابل، بازیگر است. فارغ التحصیل فوق لیسانس خبرنگاری با گرایش تئاتر و علوم سیاسی می باشد بجز بازیگری، در تئاتر کارگردانی می کند و مترجم زبان آلمانی هم می باشد.

تصویر

خانواده

پدرم پزشک و رئیس بیمارستان بود و مادم آن زمان سیکل داشت، پدر بزرگ مادری آدم روشنفکر و باسوادی بود و با زمان جلو می آمد خانوم طهماسبی دو برادر و یک خواهر دیگر هم دارد.

ازدواج و مهاجرت به آمریکا

در زمان دانشجویی در یکی از برنامه های تئاتری فرهاد آئیش با او آشنا شد و بعد از سه سال ارتباط با پیشنهاد فرهاد آئیش با هم ازدواج کردند و بخاطر تحصیل همسرش به آمریکا رفتند این زوج خود خواسته هیچ فرزندی ندارند.

تصویر

نحوه آشنایی

فرهاد آئیش: من مدت زمان زیادی را در آمریکا زندگی می کردم. در آنجا بیشتر در تئاتر کار می کردم ویکی از نمایش های من در مورد مشکلات اجتماعی زنان بود.

به دعوت گروهی از زنان این نمایش را در آلمان اجرا کردم در آنجا برای اولین بار خانم مائده طهماسبی را دیدم به او گفتم کمی استراحت می کنم و قبل از شروع نمایش من را بیدار کن، دلش به حال خسته من سوخت و یک دقیقه مانده بود به شروع نمایش من را بیدار کرد از آن موقع مهرش به دلم افتاد (با خنده). بعد از دو سال باز هم همدیگر را در آمریکا دیدیم.

همان موقع شماره اش را گرفتم و با او در تماس بودم و احساسم را برایش توضیح دادم.بعد با یک مراسم خیلی مختصر ازدواج کردیم. باور می کنید حتی یک عکس از مراسم نداریم ولی همسرم در اینگونه موارد حساسیت نشان نمی دهد و باید بگویم که مهریه همسرم فقط ۵ سکه است.

بازگشت به ایران

فرهاد آئیش بعد از 27 سال و مائده طهماسبی بعد از 20 سال زندگی در خارج از کشور در نهایت در سال 1376 به ایران بازگشتند.

تصویر

از بابل تا تهران

بعد از پایان مقطع راهنمایی در مدرسه در 14 سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کردند و بعد از گرفتن دیپلم در رشته ریاضی و فیزیک در کنکور شرکت کرد.

مهاجرت به آلمان

بعد از اینکه در کنکور قبول نشد دوست داشت برای تحصیل در رشته معماری به ایتالیا برود اما در نهایت وقتی 19 ساله بود نزد دایی خود در آلمان رفت و در معماری ادامه تحصیل داد.

تصویر

بازیگری از آلمان تا ایران

مائده بازیگری را بصورت مبتدی با حمایت همسرش در آمریکا آغاز کرد و در سال 1378 وقتی 42 ساله بود در فیلم دایره به کارگردانی جعفر پناهی بازی کرداو کم کم در تئاتر و تلویزیون هم ایفای نقش کرد.

22 سال بدون گوشت

من و همسرم فرهاد بیش از 22 سال است که گوشت نمی خوریم و فکر می کنیم خوب نیست برخی موجودات را نگه داریم و بعد سرشان را ببریم … بیشتر غذاهای شرقی می خوریم، مثلا غذاهای ژاپنی، تایلندی، این غذاها پر از سبزیجات هستند و برای بدن مفید می باشد

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود