زندگی خصوصی سید جواد هاشمی و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

0 4,574

سید جواد هاشمی‌پور اصل (زادهٔ ۲۷ دی ۱۳۴۴) بازیگر، کارگردان، نویسنده و مجری ایرانی است. او در تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند.

بیوگرافی سید جواد هاشمی

سید جواد هاشمی متولد 27 دی 1344 در بندر انزلی، بازیگر استفارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی از دانشگاه تهران می باشد و تابحال 29 بار در فیلم و سریال شهید شده و تجربه نویسندگی، کارگردانی و مجری گری هم دارد.

تصویر

خانواده + شروع

در محله مسیحی نشین بندر انزلی متولد شده است. فعالیت خود را از سال 1358 وقتی 14 ساله و دانش آموز بود با نمایش حج ابراهیم، حج عاشورا در تئاتر شهر شروع کرد تا اینکه سال 63 بعنوان معلم وارد آموزش و پرورش شد. در کنار تدریس در زمینه های سرورد و آهنگ های انقلابی نیز وارد فعالیت شد، ایشان از سال 62 نیر نویسندگی و کارگردانی را از تئاتر آغاز کرد.

ناراحتی مادرم از شهید نشدم

مادرم آدم خیلی مذهبی بود، روی سردر خانه یک تابلو نوشته بود که هر که باشد با خمینی بد گمان / حق ندارد پا نهد در این مکان … من همه زندگی ام را مدیون مادرم هستم، واقعا دوستش دارم شما فکر کنید یک پسر بیشتر نداشت و آن را هل می داد به سمت جبهه ! سرافکنده بود که شهید نشدم (خنده)، البته هنوز هم امیدوار است که مادر شهید شود.

تصویر

ازدواج و همسرش

سید جواد هاشمی سالهاست با فرزانه پورحسینی متولد 1348 ازدواج کرد که ثمره آن دو فرزند بنام ها محسن متولد 1370 و فاطمه متولد 1374 می باشد فرزانه (ربابه) پورحسینی دارای دیپلم تجربی و خانه دار است.

تصویر

حضور در جبهه

در سال 1364 وقتی 20 ساله بود تصمیم گرفت به جبهه برود اما چون قدش کوتاه بود به شادگان رفت تا از آنجا با تیپ قدس خوزستان اعزام شود مدتی در بخش تبلیغات گردان محمد رسول الله بود تا اینکه به جبهه رفت.

از سینما تا تلویزیون

اولین بار سال 1365 وقتی 21 ساله بود با فیلم سینمایی پرواز در شب به کارگردانی رسول ملاقلی پور وارد سینما شد آشنایی اش با رسول ملاقلی پور در جبهه شروع شد او سپس با فیلم تلویزیونی سیمرغ سال 66 وارد قاب تلویزیون شد.

تصویر

هم دانشگاهی های مشهور

در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران همکلاس خیلی از آدم های بزرگ هنر ایران بودم اصغر فرهادی، حمید فرخ نژاد، علیرضا اوسیوند و همسرش حمیرا ریاضی و سعید آقاخانی این ها همه کسانی بودند که با هم در یک کلاس بودیم.

شاگردان مشهور

شاید کسی باور نکند فرزاد جمشیدی، احسان علیخانی ،امیرحسین مدرس در رده مجری گری، حسین هوشیار، ابوالفضل بختیاری در مداحی، شاگرد های من بودند شاید کسی باورش نشود شهناز حقیقی، امیر بکان، علی تفرشی و علی لهراسبی در حوزه موسیقی، علی سلیمانی، عباس غزالی و خیلی از بازیگرهای اصلی تئاتر شاگرد های من بودند. من برای همه آن ها خوشحالم که بهتر از من شدند.

اجرا و خوانندگی

شاید کمتر کسی بداند که جواد هاشمی هم تجربه خوانندگی تیتراژ داشته است. سال ها پیش هاشمی، تیتراژ فیلم تشنه به کارگردانی حسین قاسمی جامی را آهنگسازی و خوانندگی کرد، وی در زمینه مجری گی ی هم فعالیت دارد؛ می گوید : دوست دارم تمام عرصه های هنری را تجربه کنم، دوست ندارم به من مجری، بازیگر، کارگردان، نویسنده، آهنگساز و بگویند، دوست دارم به من هنرمند بگویند.

تصویر

حاشیه ها

  • در انتخابات ریاست جمهوری ایران 1388 از میرحسین موسوی حمایت می کرد.
  • در مصاحبه ای صریحا اعلام کرد که اقدام گلشیفته فراهانی قابل احترامه و این احترام همانطور که برای الهام چرخنده هست باید برای وی نیز باشد
  • او بارها از بازیگران جم نیز برای بازگشت به ایران و ادامه فعالیت دفاع کرد
  • صحبت های حمایتی او از امیر تتلو خیلی مورد توجه قرار گرفت

بغل همه عکس دارم

من هرگز نگاه سیاسی نداشتم و سیاستم به کسی نزدیک است که اخلاقی و به حق حرف بزن من بغل همه عکس داشته ام با همه رئیس جمهوران عکس دارم و رفیق هستم. چون اعتقاد دارم آنها از مردم رای گرفته اند و باید به آنها احترام گذاشت.

هیئتی ها هم تلویزیون نمی بینند

متاسفانه بخاطر نبود برنامه سازی درست حتی بچه هایی که به هیئت می آیند و عشقه نام اباعبدالله آنها را به هیئت می کشاند هم شب ها تلویزیون خودمان را نگاه نمی کنند.

منبع:ساعدنیوز

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود