زندگی خصوصی بیژن امکانیان و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

0 114

بیژن امکانیان (زاده ۲۷ مرداد ۱۳۳۲ در آبادان) تهیه کننده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی می‌باشد.

بیوگرافی بیژن امکانیان

بیژن امکانیان متولد 27 مرداد 1332 در آبادان، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران است، همچنین در زمینه تهیه کنندگی، کارگردانی تئاتر نیز فعال است، وی بعد از 28 سال فعالیت توانست یک جایزه در این حوزه بگیرد.

تصویر

ازدواج و همسر بیژن امکانیان

جناب امکانیانیان سالهاست ازدواج کرده و در محافل هنری همواره با همسرش همراه است، دو دختر دارد که مجردند، می گوید یلدا و دنا دخترهای خوبی هستن ولی نمی دانم چرا نسل جدید به ازدواج بها نمی دهند. دختر بزرگم فارغ التحصیل تغدیه است و دومی در کار تدوین استو هر دو مجرد می باشند.

تصویر

شروع فعالیت با نقد

من دانشجوی رشته تئاتر دانشكده هنرهای زيبا بودم و در همان زمان در روزنامه اطلاعات به عنوان منتقد فيلم نقد می نوشتم با فعاليت در سينمای آزاد يكی دو فيلم كوتاه ساختم. و در فيلمهای كوتاهی هم بازی می كردم.

ورود حرفه ای بعد از انقلاب

با پيروزی انقلاب اسلامي و با فراهم شدن زمينه ورود نسلی جديد به سينمای حرفه ای به همراه مهدی صباغ زاده فريدون جيرانی و موسوی تعاونی را به نام ايفا تشكيل داديم و كار اول سينمايی مان را از آنجا آغاز كرديم.

تصویر

اولین فیلم

كار شركت تعاونی ما در سينما با فیلم آفتاب نشینها در سال۱۳۶۰ آغاز شد من نيز در اين فيلم نقش مقابل علی نصیريان را بازی می كردم. این فیلم بازده مالی بالايی برای تعاونی مان نداشت و دو سالی باعث شد در كارمان وقفه ايجاد شود.

شهرت بیژن امكانيان

بازی او در فيلم گلهای داودی در سال 1363 را يكی از عوامل موثری می داند كه باعث شده است، چهر ه اش در بين خانواده ها شناخته شود او میگويد : همزمان با نمايش اين فيلم خيلی ها فكر می كردند من واقعا نابينا هستم گل های داودی كار ملودرامی بود كه از نظر حسی خيلی روی تماشاگر تاثير گذاشت و به همين دليل هم فيلم ماندگاری شد

لطمه فيلم های پرفروشم را خوردم

من از هر كاری تجربه ای اندوختم و ياد گرفتم متاسفانه من در دوره ای كارم را شروع كردم كه سينما آنقدر جدی گرفته نمی شد كه تلاش من و امثال من هم ديده شود بنابراين جزو بازيگرانی هستم كه لطمه فيلم های پرفروشم را خوردم.

تصویر

تهیه کنندگی

از زمان فیلم سفر جادویی و فیلم های پوتین، دیوانه وار و این آخری ناهید تهیه کنندگی برایم جدی بوده و با اتفاقاتی خوبی که برای ناهید افتاد مصمم تر شده ام

بازیگر یا تهیه کننده ؟

معتقدم هنوز حرف های زیادی در بازیگری دارم اما باید به سراغت بیایند بازیگری منافاتی با تهیه کنندگی ندارد و در طول این سالها به نوعی فهمیدم تهیه کنندگی کار خلاقه است و می توان در آن مفید بود و درست عمل کرد.

تصویر

فقط یک جایزه

امکانیان در طول فعالیت هنری خود بجز دو کاندیدای نقش دوم و یک جایزه که برنده تندیس بهترین نقش دوم مرد برای فیلم تقاطع از جشن خانه سینما در سال 1385 شد، هیچ موفقیت چشمگیری نداشت.

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود