زندگی خصوصی پروانه معصومی و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

0 459

پروانه معصومی با نام پیشین سکینه کبودرآهنگی (زاده ۱۳۲۳ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

بیوگرافی پروانه معصومی

پروانه معصومی متولد 1323 در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل زبان های خارجی از دانشگاه ملی ایران (شهید بهتشی فعلی) می باشد، با تلویزیون قبل از انقلاب شروع کرد و حالا بعد انقلاب هم فعال است.

تصویر

از بچگی تا آلمان

پروانه معصومی با نام اصلی سکینه کبودر آهنگی در یک خانواده مذهبی در تهران متولد شد و بعد از گرفتن دیپلم رشته طبیعی در سال 42 وارد دانشگاه ملی شد. مدتی نیز برای ادامه تحصیلات به آلمان رفت.

ازدواج و همسرش

پروانه معصومی حدودا در سال 1349 زمانی که در کشور آلمان تحصیل می کرد با همسرش مسعود معصومی ازدواج کرد که ثمره این زندگی تنها یک فرزند پسر بنام نیما است.

مسعود معصومی متولد 1316 فارغ التحصیل عکاسی از مدرسه دولتی مونیخ آلمان می باشد که سال 1350 بعد از ازدواج به ایران بازگشت و بعنوان عکاس صنعتی تا به امروز مشغول بکار بود. آقای معصومی در سال 1395 در 79 سالگی درگذشت.

تصویر

زندگی در روستا

پروانه معصومی حالا بیش از 20 سال است که زندگی شهرنشینی را رها کرده و در روستای صومعه سرای گیلان مشغول پرورش گل و گیاه می باشد.

علت مهاجرت به روستا

بعد از بازی در فیلم کلاغ در شمال احساس کردم که اینجا جای خیلی خوبی برای زندگی کردن است و این فکر در من شکل گرفت که برای ادامه زندگی به شمال بیایم اما در آن زمان پسرم کوچک بود و درس می خواند و من نمی توانستم این کار را انجام بدهم. اما همیشه در فکر رفتن و زندگی کردن در شمال بودم چون زندگی در شمال به من آرامش می داد. تا اینکه وقتی که پسرم بزرگ شد حدود 20 سال قبل به این روستایی در صومعه سرای گیلان رفتم و در آنجا زندگی می کنم. جایی که من الان زندگی می کنم از روستا هم کوچکتر است و با نزدیک ترین روستا چند کیلومتری فاصله دارد و پسرم خانه ام را مطابق با سلیه خودم ساخته است.

تصویر

برای دیدار با فرح مجبورم کردند

انتشار عکسی از دیدار پروانه معصومی با فرح پهلوی باعث شد او در یک واکنشی اعلام کند این عکس مربوط جشنواره فیلم تهران است. زمان که فرح برای بازدید به آنجا مراجعه کرده بود عوامل سینمایی ما را تهدید کردند که حتما باید در این مراسم حضور داشته باشیم در غیر اینصورت برایمان گران تمام می شود !

شروع بازیگری

بعد از بازگشت از آلمان با حمایت همسرش اولین بار خیلی کوتاه سال 1350 وقتی 27 ساله بود در فیلم بی تا در کنار گوگوش و عزت الله انتظامی جلوی دوربین رفت سپس سال 1351 با فیلم رگبار بهرام بیضایی در نقش اول بازی کرد.

تصویر

قبل از انقلاب

خانم بازیگر از سال 1351 تا 56 در پنج فیلم بنام های بی تا، رگبار، شهر قصه، غریبه و مه و فیلم کلاغ بازی کرد و در فستیوال های دربار پادشاهی هم چندین بار حضور داشت.

تغییر مسیر بعد از انقلاب 57

خانم معصومی در سال 1363 بعد از گذشت 5 سال از انقلاب اسلامی با فیلم گل های داوودی به کارگردانی رسول صدر عاملی به بازیگری بازگشت و در سال 1366 برا بازی در فیلم جهیزیه ای برای ارباب موفق به دریافت جایزه شد.

عضو بسیج هنرمندانم

خانم معصومی می گوید عضو بسیج هنرمندان هستم من خط مشی خاصی را در کار هنری دنبال می کنم و سعی می کنم از آن خارج نشوم، حضور در بسیج هنرمندان نیز در جهت همین خط مشی است.

تصویر

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود