زندگی خصوصی اشکان دژاگه و همسرش شقایق + عکس های جالب و دیده نشده

0 4,169

سید اشکان دژآگه (زاده ۱۴ تیر ۱۳۶۵ برابر با ۵ ژوئیه ۱۹۸۶ در تهران، ایران) بازیکن باشگاه فوتبال تراکتور است که دارای ملیت ایرانی-آلمانی می‌باشد. او تاکنون در تیم‌های هرتابرلین و وولفسبورگ در بوندس‌لیگا بازی کرده‌است.

بیوگرافی اشکان دژاگه

اشکان دژاگه متولد 14 تیر 1365 در تهران، بازیکن فوتبال است. از پدر و مادر ایرانی بدنیا آمده است، بین بازی در تیم ملی ایران و آلمان در نهایت به تیم ملی کشورش برگشت، او مقیم برلین آلمان است و سه فرزند نیز دارد.

تصویر

ازدواج و فرزندان

اشکان دژاگه سالهاست با دختر ایرانی – آلمانی بنام شقایق ازدواج کرده است و در حال حاضر صاحب سه دختر بنام آلبا، آلیشا و آمایا می باشد.

تصویر

ماجرای پدر همسرش

در طی سال های حضور اشکان در ایران همسرش هیچ وقت به ایران نیامده است، گفته می شود پدر همسرش از مخالفین و سیاسیون خارج نشین می باشد.

خونگرم و احساساتی

بر خلاف آنچه از ظاهر و بازی خشن اش بر می آید آدمی خونگرم و احساساتی است که حتی گاهی بعد از گلزنی هایش اشک شوق می ریزد.

تصویر

ماجرای پرونده سیاسی

در تیم ملی زیر 21 سال آلمان باید مقابل تیم اسرائیل بازی می کرد اما خیلی با تعصب پیش سرمربی تیم رفت و گفت من اصلیت ایرانی دارم و این کشور را به رسمیت نمی شناسم بعد از درز این خبر مسئولان فدراسیون آلمان برای او پرونده سیاسی باز کردند، روزنامه ها خواهان اخراج او شدند و معاون دبیرکل سازمان ارشد یهودیان آلمان هم گفت : نمی توان پذیرفت که ورزشکاری در آلمان بخواهد یهودی ها را مورد تحریم قرار دهد، این پروند مدتی بعد به فراموشی سپرده شد.

خالکوبی

او علاقه زیادی به خالکوبی دارد که در لیگ آلمان و انگلیس در بین بازیکنان رواج دارد، اما در اوایل حضور در ایران مجبور بود برای پوشاندن خالکوبی های خود لباس آستین بلند به تن کند.

علاقه به غذاهای ایرانی

غذاهای ایرانی را به غذای آلمانی ترجیح می دهد می گوید هر وقت فرصت کنم به رستورانهای ایرانی می روم، عاشق چلو کباب و قورمه سبزی است، علاقه زیادی به ماشین دارد و سعی می کند ماشین مدل بالا سوار شود.

مهاجرت و شروع فوتبال

در زمان کودکی پدر و مادرش از ایران به آلمان مهاجرت کردند. از همان کودکی با حمایت پدر علاقمند به فوتبال شد و زمانی که کمتر از 10 سال داشت به باشگاه راینی ایندورف فوکسه پیوست، یکسال بعد نیز وارد آکادمی فوتبال هرتابرلین شد.تنها یک برادر بزرگتر از خود بنام اردشیر دارد.

تصویر

حرفه ای در آلمان

در سال 82 وقتی 17 ساله بود به بزرگسالان تیم هرتابرلین ب پیوست و در همان زمان به تیم ملی 17 ساله آلمان دعوت شد سپس زیر 19 سال و 21 سال این کشور هم بازی کرد.

در سطح اول فوتبال

فوتبال رو پله پله از هرتابرلین، وولفسبورگ، فولام و … ادامه داد تا اینکه در سال 2018 در باشگاه ناتینگهام فارست انگلستان بازی می کند

دعوت به تیم ملی ایران

در سال 1390 کی روش از او برای حضور در تیم ملی دعوت کرد. دژاگه که از لحاظ قانون فیفا باید بین تیم ملی آلمان و ایران یکی را انتخاب می کرد، در نهایت ایران را انتخاب کرد و در اولین بازی خود مقابل قطر دو گل نیز به ثمر رساند.

تصویر

منبع:ساعدنیوز

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود