زندگی خصوصی و ورزشی علیرضا علیفر وهمسرش + عکس های دیده نشده

0 4,105

سرهنگ علیرضا علیفر گزارشگر فوتبال، روزنامه‌نگار، بازیکن فوتبال، مربی فوتبال و پلیس راهنمایی و رانندگی در ۱۰ خرداد ماه ۱۳۳۲ در تهران به دنیا آمده و به دلیل داشتن سابقهٔ نظامی و درجهٔ سرهنگی با نام سرهنگ علیفر شهرت دارد.

 

بیوگرافی سرهنگ علیرضا علیفر

علیرضا علیفر گزارشگر فوتبال صدا و سیما است. او پیشتر به عنوان روزنامه نگار، بازیکن فوتبال، مربی فوتبال و پلیس راهنمایی و رانندگی فعالیت داشته است. او به دلیل داشتن سابقهٔ نظامی و درجهٔ سرهنگی با نام سرهنگ علیفر شهرت دارد.

تصویر

ازدواج

سرهنگ علیفر ازدواج کرده و دارای دو دختر می باشد.

شروع فعالیت

سرهنگ علیفر در نوجوانی و در سن ۱۶ سالگی پس از شرکت در کلاس های خبرنگاری وارد نشریه معروف دنیای ورزش شد و پس از آن نیز در دو نشریه ورزشی دیگر با نام های هدف (اردشیر لارودی) و بشیر (جهانگیر کوثری) به کار خبرنگاری مشغول شد

تصویر

شروع فوتبال حرفه ای

علیرضا علیفر فعالیت فوتبالی خود را با بازی در تیم جوانان برق و جوانان تاج شروع کرد. اما در زمان حضور خود در مسابقات داخلی دانشگاه درحالی که برا بازی در تیم پاس تهران دعوت شده بود از ناحیه زانو به شدت آسیب دید شدت آسیب دیدگی زانو وی با دو عمل جراحی بهبود نیافت و آقای علیفر مجبور به خداحافظی از فوتبال شد

ورود به دانشگاه افسری و آسیب دیدگی

همزمان با کار خبرنگاری و بازی در فوتبال، به همراه فیروز کریمی وارد دانشگاه افسری شد، پس از مصدومیت و خداحافظی با فوتبال بود که تصمیم گرفت در کلاس های مربیگری شرکت کند. او پس از شرکت در کلاس های مربیگری در ایران و آلمان در نهایت توانست مدرک A مربیگری را اخذ کند. وی در مقاطعی به عنوان سرمربی تیم های جوانان دارایی و امید انتظام و دستیار مربی دارایی و انتظام مشغول فعالیت بود.

از سرمربیگری تا ورود به تلویزیون

بعد از گرفتن مدرک مربیگری، دو سال سرمربی تیم جوانان دارایی و دو سال هم سرمربی تیم جوانان امید انتظام بود، در نهایت سرهنگ علیفر پس از تأسیس شبکه سه و قبولی در تست گزارشگری از شغل خود در راهنمایی و رانندگی کناره گیری کرده و خود را بازنشسته کرد. پس از آن بود که به شغل گزارشگری روی آورد.

تصویر

سوتی های گزارشگری

در خرداد ۱۳۹۵، در جریان بازی تیم های ملی لهستان و ایرلند از رقابت های یورو ۲۰۱۶ که علیفر کار گزارش آن را برعهده داشت، وی نام معمار ورزشگاه را به اشتباه «دولاب امیر» معرفی کرد. او که معمولاً اطلاعات ورزشگاه های میزبان بازی ها را با استناد به ویکی پدیا در جریان گزارش هایش اعلام می کند، در جریان این بازی نیز اطلاعات مربوط به ورزشگاه میزبان را دقیقاً از روی مقالهٔ ورزشگاه آلیانز ریویرا از ویکی پدیای فارسی، اعلام کرد

این در حالی است که یکی از کاربران آی پی با ویرایش مقاله و درج اطلاعات غلط در بخش مربوط به اطلاعات معمار ورزشگاه، به شکل عمدی اقدام به خرابکاری در مقاله کرده بود. ظاهراً این کاربر با اطلاع از این که علیفر، اطلاعات ورزشگاه ها را با مراجعه به ویکی پدیا اعلام می کند، قبل از آغاز بازی، با ویرایش مقالهٔ ورزشگاه آلیانز ریویرا، نام خود را به عنوان معمار ورزشگاه درج کرده بود.

تصویر

دابسمش و جنجال در خندوانه

آقای علیفر پس از حضور در خندوانه و انتقاد از گواردیولا بود که بیش از پیش در فضای مجازی جنجال ساز شد. صحبت های او با واکنش تند اهالی فوتبال از جمله تمسخر خداداد عزیزی مواجه شد، علیفر هم در پاسخ خداداد را بی سواد و تاریخ مصرف گذشته خطاب کرد.

محرومیت از گزارش

در شهریور ۱۳۹۸ به دلیل استفاده از اسکای اسپورت دچار اشتباه دیگری شد و سیدجلال حسینی (بازیکن پرسپولیس) را از بازیکنان باشگاه فوتبال لوانته معرفی کرد که این بار از چند هفته از گزارشگری محروم شد.

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود