زندگی شخصی محمد رضا حیاتی و همسرش + عکس های جالب و دیدنی

0 4,079

محمدرضا حیاتی (زادهٔ ۲۷ دی ۱۳۳۴ در آبادان) از گویندگان قدیمی بخش خبریِ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. او برخی از مهمترین اخبار ایران، مانند خبر مرگ روح‌الله خمینی را گزارش کرده‌است.

 

بیوگرافی محمد رضا حیاتی

محمدرضا حیاتی متولد 27 دی 1334 در آبادان، گوینده و خبرنگار است. فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه آزاد با معرفی صدا و سیما است، از او بعنوان پرطرفدارترین گوینده خبر در ایران یاد می شود! ازدواج کرده و به ادبیات علاقمند است.

تصویر

خانواده

در خانواده پرجمیعتی زندگی میکرد، 7 خواهر و یک برادر دارد.

ازدواج

محمدرضا حیاتی ازدواج کرده و همسرش اهوازی است، دو تا پسر بنام های علیرضا 32 ساله و امیر 26 ساله دارد که هر دو طرفدار پرسپولیس هستند.

تصویر

آشپزی

آشپزیم زیاد خوبی نیست ولی اگر تنها باشم میتونم از پس خودم بر بیام، خانومم خیلی خوب درست میکنند من از خورشت کدو و بادمجون خیلی خوشم میاد.

روحیه شوخ طبعی

یک زمانی اهل شوخی بودم، اما به قول یکی از دوستان که می گفت شغل آدم روحیه اش را تغییر می دهد، من هم عوض شدم. شاید اگر من وارد یک کار طنز شده بودم الان برای خودم طنزپرداز بزرگی بودم.

تصویر

کار تبلیغاتی

نویسندگی را بیشتر در فیلم های صنعتی بر عهده دارم گاهی هم نریشن ها را خودم می خوانم. بیشتر این کارهای تبلیغاتی که انجام دادم مربوط به شرکت های خودروسازی و تولیدی بود.

بازنشستگی

وی در سال 94 بعد از سال ها فعالیت در صدا و سیما بازنشست شد اما بواسطه صدا و نوع اجرای وی که طرفداران زیادی دارد همچنان همکاری خود با تلویزیون را ادامه می دهد.

تصویر

شروع فعالیت

محمدرضا حیاتی فعالیت خود را در بخش گویندگی از سال ۱۳۶۰ در یک برنامه ی اجتماعی در رادیو آغاز کرد و برای مدتی در بخش نمایش نامه های رادیویی فعالیت کرد، سپس برای اجرای خبر پذیرفته شد و فعالیت خود را در بخش اخبار ساعت ۱۰ صبح رادیو، با خواندن چند خبر خارجی شروع کرد.

حیاتی به جز گویندگی خبر در برنامه های دیگری به عنوان مجری حضورداشته است. محمدرضا حیاتی تاکنون چند دفعه موفق به دریافت جایزه برترین گوینده ی خبر شبکه جام جم و شبکه های داخلی صداوسیما شده است.

او از نسل مجریان بدون لایک است که پدرهایمان و پدربزرگانمان لحظه هایی از زندگی را بدون او نمی توانند تصور کنند، او که با صورت سنگی اش بیشتر وجهی از جدیت و اقتدار یک نظام را نمایش می دهد تا شیرینی و مفرح بودن زندگی روی کره خاکی را.

تصویر

سوتی و گاف در اجرای خبر

اشتباه در ادای کلمات یا به اصطلاح معروف تپق زدن یکی از اتفاقاتی است که اغلب افراد آن را در زندگی تجربه کرده اند. این اتفاق در بین گوینده های تلویزیونی نیز رخ می دهد و ممکن است یک گوینده در ادای کلمات دچار اشتباه شود که برخی از این اشتباهات حتی باعث خنده خود شخص نیز می شود. این اتفاق برای محمدرضا حیاتی گوینده خبر تلویزیون نیز رخ داد و بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت و حتی باعث واکنش این گوینده باسابقه خبر شد.

محمدرضا حیاتی مجری معروف و شناخته شده اخبار شبکه یک هنگام خواندن یک خبر درباره سفر وزیر امور خارجه کشورمان به قطر، گاف جالبی داد و اعلام کرد وزیر امور خارجه به سفر قطر کرد!

شایعه درگذشت محمدرضا حیاتی

گوینده پیشکسوت عرصه خبر گفت: متاسفانه خبری مبنی بر فوت شدن من در شبکه های مجازی در حال گردش است که صحت ندارد. متاسفانه خودم هم این خبر را دیده ام.

حیاتی تصریح کرد: هم کنون فضای مجازی به گونه ای شده که اگر خبر قابل استنادی هم در آن منتشر شود، خواننده دچار شک و ابهام نسبت به صحت آن خبر می شود. به خبرهای منتشر شده در فضای مجازی تنها در صورتی می توان اعتماد کرد که از کانال یا سایت معتبری انتشار پیدا کرده باشد. در بسیاری از موارد برای جذب مخاطب در کانال ها هر روز یک چهره ای را یا می کشند یا راهیبیمارستان می کنند. چنین فضایی دست هر فرد نابابی افتاده که برای جذب مشتری حاضر است هر خیانتی را انجام بدهد.

تصویر

اعلام ارتحال امام خمینی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم. انالله و اناالیه راجعون. ‘روح بلند رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به ملکوت اعلا پیوست‘

این ها جملاتی بود که در ساعت ۷ صبح روز ۱۴ خردادماه سال ۱۳۶۸ از زبان گوینده رادیو شنیده شد تا به مردم ایران اعلام کند که دیگر امام ندارند. کسی که این جملات را بر زبان آورد محمدرضا حیاتی بود. وی که در آن زمان ۳۴ سال بیشتر نداشت با چنان حالتی این جملات را بر زبان آورد که برای همیشه بر ذهن ها نقش بست.

دوران اجرای حیاتی، با انبوهی از خاطرات تلخ و شیرین و اتفاقات کوچک و بزرگ همراه بوده است. از حیاتی در مورد بهترین و مهم ترین و بهترین اخبار پس از انقلاب را از سال ۶۰ به بعد من خوانده است، خبرهای خوب و بد زیادی داشته است، اما اخبار آزادی خرمشهر، شکسته شدن حصر آبادان، پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ و خبر رحلت امام و انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری از شاخص ترین اخبار خوانده شده بوده است.

حواشی محمد رضا حیاتی

وی در سال ۱۳۹۸ حین گزارش خبری درخصوص برگسیت، برای تشبیه شرایط دولت بریتانیا در مواجه با آن از اصطلاح «نشستن بر روی اره» استفاده کرد. این ضرب المثل در زبان عامیانه اصطلاحی بی ادبانه برای اشاره به شرایط بغرنجی است که برون رفتن از آن دشوار می باشد. این مسئله انتقادات فراوانی را متوجه محمدرضا حیاتی بابت استفاده از چنین ضرب المثلی کرد. حیاتی در دفاع از خود اظهار داشت که جمله فوق را از روی متن خبر در لحظه ضبط خوانده و حتی اگر پیش از آن نیز متن را می دید اختیاری برای تغییر آن نداشته.

تصویر

تهدیدات جانی

چندین زمان دوران کاری سختی داشتمم کار حتی به تهدیداتی از سوی برخی شخصیتها هم کشیده شد و بر اثر اتفاقاتی که افتاده بود در برخی از محافل هم نمی توانستم حاضر شوم. یکی از این دوران های سخت انتخابات سال 88 بود که جامعه به شدت ملتهب شده بود، دوران رحلت امام و 8 سال دفاع مقدس هم از نظر امنیتی و اجتماعی و روحی دوران سختی بود.

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود