زندگی شخصی و خصوصی طناز طباطبایی + عکس های زیبا و جذاب

0 133

طناز طباطبایی در 20 اردیبهشت 1362 در محله ی نیاوران متولد شد و یک خواهر دارد که بزرگتر از اوست.

بیوگرافی طناز طباطبایی

طناز طباطبایی متولد 20 اردیبهشت 1362 در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر می باشد، بازی را با تئاتر شروع کرد و با سینما دیده شد و با تلویزیون به شهرت رسید . به غیر از بازیگری در سایر عرصه های هنری مانند نقاشی و موسیقی فعالیت دارد. به خوبی گیتار می زند و نقاشی می کشد، تا حدودی در کنار پدرش در عرصه ی بازرگانی هم کار می کند.

تصویر

زندگی طناز طباطبایی از زبان خودش

خانواده اي دارم که هميشه به من چند گزينه مي دهند و مي گويند انتخاب کن و هيچ گاه دست و پايم را براي انجام کاري نمي بندند.

پدرم پس از انتخاب این راه به من گفت :دوست ندارم تو از کوچه و بازار بازيگر شوي. دوست دارم تحصيلات آکادميک داشته باشي و تصميم گرفتم در دانشگاه کارگرداني نمايش و تئاتر بخوانم. دوستان اندک و گزيده اي دارم. به روانشناسي عشق مي ورزم. انسان جسور و آينده نگري هستنم و از زندگي عادي تنفر دارم.در اوقات فراغت خود به گالري هاي عکس و نقاشي مي روم، همينطور فيلم تماشا مي کنم و کتاب مي خوانم. زياد آدم معاشرتي نيستم. منطق خاص خودم را دارم و براساس آن عمل مي كنم، حالا مي خواهد بقيه خوششان بيايد يا نيايد و كمي عصبي هستم.

ازدواج طناز طباطبایی:

قبلا بر این باور بود که ازدواج باعث محدودیت فعالیت هنری اش شده و باعث می شود یک مرحله به عقب برگردد و می گفت اصلا به ازدواج فکر نمیکنم و اگر فرزندي هم داشته باشم بيشتر از خودم دوستش نخواهم داشت به شدت از پير شدن هراس دارم و دوست دارم هميشه جوان و شاداب باشم. نه تنها از پيرشدن جسم که از پيرشدن فکر نيز مي ترسم و از يک جا ماندن و بيهوده بودن متنفرم. ولی حالا می گوید به زندگی فکر می کنم از وقتی سی سالگی را رد کردم بیشتر آرام شدم و به زندگی فکر می کنم البته اینکه بروی بگردی شوهر خوشتیب و پولدار پیدا کنی را قبول ندارم و همان نگاه ازدواج سنتی را بیشتر می پسندم.

تصویر

طناز طباطبایی به هیچ چیز جز بازیگری فکر نمی کند

به هیچ تجربه دیگری جز بازیگری فکر نمی کنم چون باورم این است که یک کار انجام بده اما آن یک کار را درست انجام بده. شاید چون یک کم کمال گرا هستم از انجام کارهای نصف و نیمه و غیر حرفه ای خوشم نمی آید. من از گالری گردی، تماشای آثار هنری، تماشای فیلم تئاتر، کتاب خواندن و سفر ذهن و روحم را تغذیه می کنم تا بتوانم در کارم خلاق تر باشم. اینها به اضافه ورزش یوگا که پای ثابت برنامه روزانه زندگی من هستند.

رفاقت طناز طباطبایی

در رفاقت فوق العاده صبور و همراه است. وفاداری را نسبت به دوستانش به حد کمال می رساند تا جایی که در خوشی و ناخوشی آنها را ترک نمی کند و برای خوشحال کردنشان کم نمی گذارد.

پوشش طناز طباطبایی

همیشه دوست دارم در لباس هایم راحت باشم تا جایی که نمی گذارم لباس های خیلی رنگی با پارچه های پر زرق و برق برایم بدوزند، به شدت طرفدار جدی سادگی هستم. روی حساب همه ی این ها انتخاب هایم را خودم انجام می دهم و از طراح هـای مختلف کـه کارهای متفاوتی دارند خرید می کنم.

تصویر

جنجال بارداری طناز طباطبایی

خانم طباطبایی هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد، اما انتشار عکسی از اضافه وزن او (عکس بالا) شائبه بارداری اش را منتشر کرد که صحت ندارد و خبر دروغ فضای مجازی می باشد

شروع فعالیت هنری طناز طباطبایی

وقتی 18 ساله بود در کلاس های آزاد بازیگری هیوا شرکت کرد، هنوز یک ماه نرسیده بود که برای بازی در سریال جوانی انتخاب شد و اولین بار جلوی دوربین رفت.در سال 1383 وقتی 21 ساله بود در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدر عاملی دیده شد و با سریال میوه ممنوعه در سال 85 با نقش غزاله شهرت اش شروع شد.

حضور طناز به عنوان یکی از نقش های اصلی در مجموعه ی تلویزیونی «میوه ممنوعه» در کنار بازیگران توانایی مانند علی نصیریان، گوهر خیراندیش و امیر جعفری، توانایی های او را به خوبی در این عرصه نشان داد. اگرچه قبل از این سریال، پیشنهادهای تلویزیونی دیگری هم به او شده بود، ولی به دلیل علاقه ای که به حضور در سینما داشت، تمام آن پیشنهاد ها را رد کرد. اما به دلیل ارادتی که به حسن فتحی، کارگردان فیلم میوه ممنوعه داشت، پیشنهاد ایشان را برای ایفای نقش در این سریال پذیرفت.

در سال ۱۳۸۸ موفق شد جایزه بهترین بازیگر مکمل نقش زن را برای بازی در فیلم صداها به خود اختصاص دهد و توانست با بازی در فیلم «مرهم» به کارگردانی علیرضا داوود نژاد توانایی های بازیگری خود را به بهترین شکل بروز دهد.

تصویر

وی در سال ۱۳۸۹ به طور هم زمان برای بازی در فیلم «گزارش یک جشن» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و فیلم «پریناز» به کارگردانی بهرام بهرامیان، حضور داشت که هردوی این فیلم ها توقیف شدند.

طناز طباطبایی با حضور در فیلم پرسروصدا و بحث برانگیز «هیس دخترها فریاد نمی زنند!» به کارگردانی پوران درخشنده، در نقش دختری به نام شیرین که در ۸ سالگی مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفته بود، حضور پیدا کرد. این فیلم در هفته نخست اکران خود، با استقبال بی نظیری مواجه شد و بازی تاثیرگذار طناز طباطبایی بیش از پیش مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گرفت. ایشان برای ایفای نقش در فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند، در سال ۱۳۹۱ موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در کرمان و سنندج و همچنین در همان سال کاندیدای بهترین بازیگر نقش زن در کرمانشاه شد.

بازی طناز طباطبایی در تئاتر

تجربه بازی در تئاتر را داشته اسـت. دراین رابطه میگوید:” فضای تئاتر نسبت بـه سینما بـه مـن اجازه تجربه بیشتری میدهد. بـه اضافه این کـه مـن آن تجربیاتی کـه برای ورود و شناخت و یادگیری بازیگری در مدیوم سینما و تلویزیون لازم داشتم را پیدا کردم. مـن هنوز مدیوم تئاتر را خوب نمی شناختم و کمی با آن برخورد سینمایی می کردم.

اما در کارها یک شب هایي با تماشاچی بی واسطه حرف میزنم و این تجربه نفس بـه نفس بودن با تماشاگر را واقعا دارم لمس میکنم.” او بـه اصل ” کم دیده شدن ولی خوب دیده شدن” بسیار معتقد اسـت. و ترجیح میدهد ۱۰ نفر مخاطب در تئاتر داشته باشد اما همان ده نفر متفاوت بودن نقش وی را تایید کنند تا در سینما مخاطبی میلیونی داشته باشد و آن طور کـه باید و شاید عمل نکند.

تصویر

صفحه اینستاگرام طناز طباطبایی tannaz.tabatabaeei@

در حال حاضر این صفحه تنها صفحه رسمی خانم طباطبایی در اینستاگرام اسـت و بـه دست ادمین بازرسی می شود، پیج هایي با نام ایشان ساخته شده اند و البته فالوورهای فراوانی هم دارند اما رسمی و واقعی نیستند. در آخر مروری داریم بر آخرین فعالیت هـای خانم طباطبایی در فضای مجازی.

تصویر

کارنامه هنری طناز طباطبایی

سینمایی



































سال

فیلم

کارگردان

نقش

۱۳۸۳

دیشب باباتو دیدم آیدا

رسول صدرعاملی

طناز

۱۳۸۵

چهارانگشتی

سعید سهیلی

مرجان

۱۳۸۶

دماغ

فرزاد مؤتمن

پگاه

۱۳۸۶

جعبه موسیقی

فرزاد مؤتمن

خانم سعادتی

۱۳۸۶

شب زده

فرزاد مؤتمن

مریم

۱۳۸۷

میزاک

حسینعلی لیالستانی

ستاره

۱۳۸۷

پسر تهرانی

کاظم راست گفتار

لیلی بیدل

۱۳۸۷

صداها

فرزاد مؤتمن

نگار

۱۳۸۷

شیرین

عباس کیارستمی

زن تماشاگر

۱۳۸۸

طهران تهران

مهدی کرم پور

نیلوفر

۱۳۸۹

مرهم

علیرضا داودنژاد

مریم

۱۳۸۹

سرسپرده

بهمن گودرزی

گندم

۱۳۸۹

پریناز

بهرام بهرامیان

۱۳۸۹

گزارش یک جشن

ابراهیم حاتمی کیا

طناز طباطبایی

۱۳۹۰

نارنجی پوش

داریوش مهرجویی

طناز طباطبایی

۱۳۹۰

هفتم

مسعود قراگزلو

نازنین

۱۳۹۱

هیس! دخترها فریاد نمی زنند

پوران درخشنده

شیرین

۱۳۹۲

قطعه ای از سکوت

آریانا رستمی

۱۳۹۲

ساکن طبقه وسط

شهاب حسینی

۱۳۹۲

پنجاه قدم آخر

کیومرث پور احمد

۱۳۹۲

آرایش غلیظ

حمید نعمت الله

لادن

۱۳۹۳

رخ دیوانه

ابوالحسن داوودی

ماندانا

۱۳۹۳

مرگ ماهی

روح الله حجازی

فریده

۱۳۹۴

بیست هفته

مسعود قراگزلو

دکتر

۱۳۹۴

خشم و هیاهو

هومن سیدی

حنا

۱۳۹۴

اروند

پوریا آذربایجانی

۱۳۹۵

ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا

عبدالرضا کاهانی

بهار

۱۳۹۵

ویلایی ها

منیر قیدی

سیما

۱۳۹۵

میلیونر میامی

مصطفی احمدی

۱۳۹۶

روسی

امیرحسین ثقفی

۱۳۹۷

طلا

پرویز شهبازی

مجموعه تلویزیونی طناز طباطبایی











سال

مجموعه

کارگردان

توضیحات

نقش

۱۳۷۹

ذبیح

عباس مرادیان

۱۳۸۰

جوانی

سعید سلطانی

۱۳۸۲

رانت خوار کوچک

حسین سهیلی زاده

۱۳۸۵

در چشم باد

مسعود جعفری جوزانی

فرنگیس

۱۳۸۶

میوه ممنوعه

حسن فتحی

غزاله فتوحی

۱۳۸۸

پرانتز باز

کیومرث پوراحمد

کاندیدای بهترین بازیگر نقش کمدی

نیکی گلشهر

۱۳۹۲

کلاه قرمزی ۹۲

ایرج طهماسب

میهمان برنامه قسمت هفدهم

طناز طباطبایی

تئاتر طناز طباطبایی






سال

سریال

شبکه

کارگردان

نقش

۱۳۹۱

قلب یخی (فصل سوم)

شبکه خانگی

سامان مقدم

شیوا قائم مقامی

۱۳۹۲

شاهگوش (بیست و هشت قسمت)

شبکه خانگی

داوود میرباقری

گندم شجاعت

جوایز و افتخارات طناز طباطبایی











سال

تئاتر

کارگردان

محل اجرا

جوایز و نامزدی

۱۳۹۰

درس

داریوش مهرجویی

اجرا در تماشاخانه ایرانشهر

۱۳۹۰

کمی بالاتر

آروند دشت آرای

اجرا در تالار حافظ

۱۳۹۱

تن تن و راز قصر مونداس

آروند دشت آرای

اجرا در تماشاخانه ایرانشهر

۱۳۹۲

باغبان مرگ

آروند دشت آرای

اجرا در تالار شمس

کاندیدای دو نامزدی در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر

۱۳۹۵

نامه های عاشقانه از خاورمیانه

کیومرث مرادی

اجرا در تماشاخانه پالیز

۱۳۹۷

تروما

افسانه ماهیان

اجرا در تماشاخانه ایرانشهر

۱۳۹۸

جنایات و مکافات

رضا ثروتی

تالار وحدت

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود