زندگی شخصی و خصوصی مهتاب کرامتی+عکس های زیبا

0 4,211

مهتاب کرامتی (زادهٔ ۲۵ مهر ۱۳۴۹) بازیگر، تهیه‌کنندهٔ فیلم، کنشگر حقوق کودکان-زنان و مدیر هنری اهل ایران است. وی از ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ سفیر حسن نیّت و صلحِ یونیسف است.

بیوگرافی مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی متولد 25 مهر 1349 در تهران بازیگر است.فارغ التحصیل لیسانس رشته میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد می باشد، علاوه بر بازیگری در طراحی لباس و دکوراسیون نیز فعالیت میکند و سفیر صلح یونیسف است.

تصویر

خانواده مهتاب کرامتی

کرامتی دو خواهر دارد، مادرش استاد دانشگاه و دانش آموختهٔ مهندسی صنایع غذایی، خواهر بزرگترش داروساز است.او یک بار در سن پایین در نوجوانی پیش از ستاره شدن با بابک ریاحی پورِ نوازنده (زادهٔ ۱۳۴۸)، ازدواج نمود.در بهمن ۱۳۹۱ گفت که «سال ها پیش ازدواج کرده» است و با وجود اینکه «زندگی خیلی خوبی» با همسرش گذارنده، برای اینکه در سن پایین ازدواج کرده، تأهلش «موفقیت آمیز» نبوده و به علت مسیرهای متفاوت شغلی، از یکدیگر جدا شدند

تصویر

شروع فعالیت هنری

در سال 1375 یکسال بعد از فارغ التحصیل دانشگاه وقتی 25 ساله بود به کلاس های بازیگری امین تارخ رفت و تا یکسال اتود و تمرین بازیگری تئاتر انجام می داد. سپس در سال 1376 زمانی که 27 سال سن داشت در سریال مردان آنجلس نقش هلن همسر ماکسی میلیان را بخوبی ایفا کرد و به شهرت زیادی رسید. او یکی از بازیگران خوش شانسی است که با اولین حضور جلوی دوربین و بازی بسیار روان و حرفه ای توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. سریال مردان آنجلس روایتگر اصحاب کهف و خواب 300 ساله آن ها در غار و مشقت هایی که در راه یکتا پرستی با آن روبرو میشوند را روایت میکند که توسط فرج الله سلحشور ساخته و از شبکه اول سیما پخش شد و مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفت.

بعد از شهرت فرواوانی که با بازی در سریال مردان آنجلس بدست آورد بلافاصله برای بازی در فیلم سینمایی مردی از جنس بلور انتخاب شد و در سال 1377 نخستین کار سینمایی خود را رقم زد.

تصویر

شهرت مهتاب کرامتی

کرامتی در سال 1378 با فیلم فیروزه در بیست در جشنواره فجر 27 سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را برنده شد، سپس در سریال خاک سرخ سال 80 نیز چهره اش شناخته تر شد. در این سریال با پرویز پرستویی همبازی بود.

تصویر

ازدواج و همسر مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی سال ها پیش با یک نوازنده و موزیک ساز بنام بابک ریاحی پور ازدواج می کند. بابک ریاحی متولد 1349 می باشد و آن ها فقط یک سال اختلاف سنی دارند.

مهتاب کرامتی و بابک ریاحی پور در آن زمان با عشق باهم ازدواج می کنند و از زندگی که داشتند بسیار راضی بودند و حاصل این ازدواج یک فرزند دختر بود. اما متاسفانه زندگی مشترک آن ها زیاد دوام نداشت و پس از اینکه اولین فرزند آن ها به دنیا آمد از هم جدا شدند.

مهتاب کرامتی در مورد علت طلاق و جدایی اش گفته : من سال ها پیش با بابک ازدواج کردم و در آن زمان زندگی خوبی هم داشتیم اما چون این ازدواج در سنین پایین شکل گرفته بود موفقیت آمیز نبود.

این بزرگ شدن ما در دو مسیر متمایز شکل گرفت و در انتهای مسیر ما مجبور شدیم جدا شویم. بعد از سال ها من و بابک هنوز از حال هم باخبر هستیم و دخترم سال هاست که با همسر سابقم زندگی می کند.

عکس صمیمی «مهتاب کرامتی» با «نیکول کیدمن» عکس صمیمی «مهتاب کرامتی» با «نیکول کیدمن»
تصویر
تصویر

راز زیبایی مهتاب کرامتی

من هر شب سعی می کنم خیلی زود بخوام، مادرم متخصص تغذیه است برا همین در خانواده ای بزرگ شدم که به نوع خورد و خوراک توجه می شود و آب خوردن جزو جدایی ناپذیر زندگی من است و آب را با درجه حرارت اتاق یکنواخت می کنم، صبحانه را حتما کامل می خورم زیرا این موضوع می تواند کمک کند که اندامم ثابت بماند.

تصویر

سفیر یونیسف

خانم بازیگری یکی فعالان عرصه حمایت از زنان و کودکان است. در سال 85 بود که بعنوان سفیر صلح یونیسف انتخاب شد تا جامعه را از آسیب های اجتماعی بخصوص ایدز و آموزش کودکان و نوجوانان آگاه سازی کند. آشنایی من با یونیسف به رشته تحصیلی من در دانشگاه بازمی گردد. من رشته میکروبیولوژی خوانده ام. هنوز هم یکی از دغدغه های زندگی من موضوع ایدز است و در کمپین هایی که یونیسف در این باره برگزار می کند،شرکت می کنم. قرار نیست بابت این فعالیت دستمزدی دریافت کنم و مسئولیت های اجتماعی که من در قبال جامعه بر عهده دارم و انجام می دهم رایگان است. ایشان و علی دایی تنها سفیران یونیسف هستند.

تصویر

کتاب و تنهایی

دوست داریم همیشه در حال کتاب خواندن باشم. اما الان متاسفانه این قدر دغدغه و کار دارم که نمی شود. ولی موقعی که سرم شلوغ نیست کتاب زیاد می خوانم برای همین هم تنهایی ام را دوست دارم

اهمیت به مد و رنگ ها

در دوره ای که تولیدی لباس داشتم خیلی به موضوع مد اهمیت می دادم همیشه حواسم را جمع می کردم که در هر فصلی چه رنگی مد است و خیلی برایم مهم بود که مدهایی که خارج از ایران بورس بود را بتوانم ایرانیزه کنم و در ایران بیشتر از آن استفاده کنم. برای اینکه ممکن است ما از خیلی از چیزها خوش مان بیاید ولی هیچ وقت جایی را نداشته باشیم که از آن استفاده کنیم. خیلی از لباس های خانم ها معمولا در کمد باقی می ماند برای اینکه جای پوشیدن آن را پیدا نمی کنند. در حال حاضر خیلی کمتر به موضوع مد اهمیت می دهم. یکسری رنگ ها همیشه مد هستند آنها را ترجیح می دهم. بعضی از رنگ ها هم به شما یک انرژی می دهد که به نظر من به مد مربوط نیست. البته شاید زیاد دیده شدن آن رنگ است که شما دلتان می خواهد آن رنگ لباس را داشته باشید.

تصویر

صنعت پوشاک و طراحی مد

مهتاب کرامتی در منطقه غرب تهران صاحب یک مزون لباس زنانه می باشد. وی این مزون را از سال ۱۳۷۳ راه اندازی کرده است که تحت نظر یکی از معروف ترین برندهای پوشاک، به طراحی و تولید لباس مشغول می باشد. وی از سال ۱۳۸۲ وارد عرصه ی تولید صنعتی پوشاک شده است. اما به دلیل مشغله های بسیار این فعالیت را به طور کامل به شریک کاری اش سپرد.

موسیقی

مهتاب کرامتی سابقه ی عضویت در گروه ارکستر سمفونیک تهران را دارد. وی برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ دکلمه سمفونی «پیامبر اعظم» که توسط شاهین فرهت تولید شده است را اجرا کرد.

تصویر

ارتباط با شبکه های مجازی

باید یاد بگیریم به جای سرک کشیدن به فضای خصوصی دیگران از این امکان درست استفاده کنیم. من خیلی دیر به شبکه های مجازی پیوستم چون علاقه و زمانی نداشتم اما پس از مدتی حس کردم فضای خوبی برای تبلیغ در زمینه امور فرهنگی و اجتماعی است. مانند رسانه ها که منبعی برای اطلاع رسانی هستند.

محیط زیست بی نهایت مهم است اما مسائل مرتبط با کودکان و سرطان همواره برای من اهمیت بیشتری دارد.این بیماری، این روزها جان افراد بسیاری را می گیرد؛ در حالی که با نحوه زندگی ما قابل پیشگیری است. مسائل کودکان بسیار گسترده است و بسیاری از معضلات اجتماعی و محیط زیستی به نوعی به این قشر ارتباط می یابد مانند آلودگی هوا که به کودکان و سلامت آنها مرتبط است.

تمامی دغدغه ها باید همزمان مورد توجه قرار گیرند. نمی توان هیچ دغدغه ای را بر دیگری ترجیح داد. تمامی این مسائل به یکدیگر متصل هستند. نمی توان گفت که درباره آگاهی سازی در زمینه سرطان و نوع زندگی فعالیت کنیم و پرداختن به آلودگی هوا را به زمان دیگری موکول کنیم.

تا آنجا که زندگی شخصی و کاری ام مختل نشود، برای انجام فعالیت های اجتماعی زمان صرف می کنم و حتی از تفریحات خود برای انجام این فعالیت ها کم می کنم. البته می کوشم با مدیریت زمان برای انجام تمامی امور زمان کافی در اختیار داشته باشم اما به هر حال انرژی و فرصت هر کس محدود است.

تصویر

شروع به کار مهتاب کرامتی

من از ۱۵ سالگی مشغول به کار شدم و کارهای متنوعی انجام دادم. نخستین بار مراقب کنکور شدم و از آنجایی که قد بلندی داشتم، کسی متوجه سن کم من نشد. به این شکل اولین حقوق زندگی ام را گرفتم. من مناسب با شرایط موجود کار می کردم و درآمد داشتم. حالا هم مانند گذشته شغلی برای کسب درآمد دارم که نیاز من را به سینما کاهش دهد. به همین دلیل اگر فیلمنامه ای که مورد علاقه من است پیشنهاد نشود، به دلیل تأمین درآمد ناچار به پذیرش آن نیستم. طراحی و تولیدی لباس و مزون یکی از فعالیت هایی بود که من برای کسب درآمد انجام می دادم و به خوبی پیش می رفت اما به دلیل مشغله های بسیار این فعالیت را به طور کامل به شریک کاری ام سپردم.

صفحه اینستاگرام مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی با آیدی mahtab.keramati در اینستاگرام فعالیت می کند.

تصویر

منبع:ساعدنیوز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود