بیوگرافی و زندگی شخصی و خصوصی نوید محمدزاده + عکس های زیبا

0 105

نوید محمدزاده بازیگری است که با وجود آنکه در هیچ فیلم کمدی به ایفای نقش نپرداخته است اما توانسته گیشه سینمای اجتماعی ایران را حسابی رونق ببخشد و با نقش‌آفرینی‌هایش مخاطبان را به سینما بکشاند و به عنوان یکی از پول‌سازترین بازیگران سینمای ایران خود را معرفی کند.

بیوگرافی نوید محمدزاده

نوید محمدزاده بازیگر سینما و تئاتر و متولد سال 1365 و اهل ایلام است فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته عمران می باشد، به فوتبال علاقه زیادی داشت اما دیدن یک فیلم مسیر زندگی اش را تغییر داد حالا از گران قیمت ترین بازیگران ایران است.

تصویر

دوران کودکی و نوجوانی نوید محمدزاده

نوید محمدزاده در ۱۷ فروردین ۱۳۶۵ در مهران ایلام متولد شد. در سنین نوجوانی به فوتبال علاقه فراوانی داشت، به گونه ای که حتی قرار شد به تیم نوجوانان سایپا برود. اما دوم دبیرستان بود که فیلم سوته دلان را با بازی فوق العاده زیبای بهروز وثوقی تماشا کرد. فردای آن روز به ویدیو کلوپ محل رفت و فیلم صورت زخمی آل پاچینو را گرفت و با اشتیاق به تماشای آن نشست. خودش می گوید به یکباره انگار دچار جنون شده بودم! شخصیت قیصر آنقدر روی من تاثیر گذاشته بود که تمام سر و شکلم را شبیه قیصر درست کردم و سعی داشتم مثل او زندگی کنم. به خاطر همین یکباره علاقه به بازیگری در من شعله ور شد.

این گونه بود که در سال ۱۳۸۲ بعد از پایان رساندن دوران تحصیلی اش به خاطر علاقه زیادی که به بازیگری داشت، به کلاس های بازیگری در کرج رفت؛ و دوره های خود را با استادانی همچون محمد یعقوبی و مهتاب نصیرپور به اتمام رساند.

تصویر

شروع کار حرفه ای نوید محمدزاده

نوید محمدزاده کارهای هنری و تئاتر را از دانشگاه آغاز کرده است و در سال ۱۳۸۲ در یک موسسه هنری به نام موسسه هفت هنر آموزشهای بازیگر حرفه ای را زیر نظر استادانی همچون محمد یعقوبی ، مهتاب نصیرپور ، علی سلیمانی و امیر قنبری می بیند.

تا سال ۱۳۸۶ هیچ فعالیت حرفه ای در سینما نداشته است و با بازی در نقش مکمل فیلم در میان ابرها به کارگردانی روح الله حجازی اولین تجربه سینمایی خود را کسب می کند. وی مجری قسمت هایی از برنامه دوستان که از شبکه جام جم پخش می شد بود.

نوید محمدزاده در سال ۱۳۸۷ اولین تئاتر حرفه ای و جدی خود به نام ” پسران آفتاب ” را تجربه کرد. وی با بازی در نمایش «ماه در آب» نوشته فارس باقری و کار محمد کوروش نیا جایزه بازیگری مرد را در جشنواره استانی تهران دریافت کرد. در کارنامه تئاتر وی آثار مهم و درخشانی همچون شکلک، الیور توئیست، خدای کشتار و بینوایان وجود دارد. وی با بازی در فیلم سینمایی ناهید ساخته آیدا پناهنده در میان مردم و کارگردانان مشهور شد و در جشنواره فیلم کن حضور پیدا کرد. پوشش نوید محمدزاده در این فستیوال موجب واکنش های مردم در رسانه ها و فضای مجازی شد.

نقش آفرینی وی در فیلم عصبانی نیستم موجب تحسین بسیاری از منتقدین گردید، تا جایی که بسیاری محمدزاده را شایسته دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر می دانستند.

تصویر

همسر نوید محمدزاده

وی مجرد است و ازدواج نکرده است ولی شایعه هایی در مورد ازدواج نوید محمدزاده ایجاد شد که تماما کذب هستند.

تصویر

صفحه اینستاگرام نوید محمدزاده

نوید محمدزاده با آیدی navidmohamadzadeh در اینستاگرام فعالیت دارد.

تصویر

جنجال نوید محمدزاده

پوشش جنجالی در جشنواره کن

این جنجال از عکس های منتشر شده از بازیگران ایرانی حاضر در جشنواره کن شروع شد که نوید محمدزاده لباس خاصی به تن داشت که کاربران با مقایسه لباس وی با پژمان بازغی ، لباس وی را برای این مراسم نامناسب می دانستند.

کاربران در شبکه های اجتماعی از پوشش پژمان بازغی در جشنواره کن تمجید کرده اند اما پوشش نوید محمد زاده را به باد انتقاد گرفته اند.

مضمون اکثر پیام های این بود که این پوشش اصلا مناسب فرهنگ اصیل ایرانی نیست و حتی خارجی ها هم با پوشش رسمی آمده اند اما تنها یک فرد با این پوشش در میان آنها حضور دارد که آن هم ایرانی است!

البته نوید محمدزاده در مراسم رسمی لباس رسمی به تن داشت و احتمالا این لباس شخصی را زمانی خارج از مراسم استفاده کرده بوده است.

تصویر

شروع شهرت

بازی محمدزاده از سال 93 با فیلم ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده و کسب حوایز مختلف از جشنواره های بین المللی دیده شد و سر زبان ها افتاد

اما بازی در فیلم لانتوری، خشم و هیاهو و بخصوص ابد و یک روز در سال 94 بود که خیلی زود او را به شهرت رساند و توانست مخاطبان زیادی را جذب سینما کند

سیمرغ های بلورین

این بازیگر اولین بار در سال 94 برای بازی در فیلم ابد و یک روز موفق به دریافت سیمرغ بلورین و تندیس زرین جشنواره دنیای تصویر بعنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد

او یکسال بعد با فیلم بدون تاریخ و بدون امضا دومین سیمرغ را از جشنواره فجر و تندس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از بیستمین دوره جشن بزرگ سینما بدست آورد.

تصویر

ماجرای قراداد 7 میلیاردی

در سال 98 خبر رسید نوید محمدزاده با شرکت تصویر گستر پاسارگاد سرمایه گذار سریال شبکه خانگی قورباغه قرارداد یکساله امضا کرده است

بر اساس این قرارداد محمدزاده تا یکسال حق حضور در هیچ فیلم و تئاتری ندارد تا عطش بین هواداران باعث استقبال از سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی شود

طبق این قرارداد او ماهانه (حتی در ایام بیکاری) 600 میلیون تومان دستمزد دریافت خواهد کرد که کل دریافتی او 7 میلیارد و 200 میلیون تومان خواهد بود.

تصویر

افتخارات نوید محمدزاده

نوید محمدزاده برای بازی در فیلم ابد و یک روز در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و در شانزدهین جشن دنیای تصویر نیز موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گردید.

وی برای بازی در فیلم ناهید جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنوارهٔ بین المللی براتیسلاوا ۲۰۱۵ را دریافت کرده است. همچنین در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مردرا برای فیلم بدون تاریخ بدون امضاء از آن خود نمود. نوید محمدزاده این جایزه را سومین سیمرغ خود دانست (اشاره به سیمرغ اهدا نشده فیلم عصبانی نیستم).

وی همچنین از رسانه هایی که لیستی از برندگان را برای فشار به هیئت داوران داده بودند، گلایه کرد. وی از همگان خواست به هیئت داوران احترام بگذارند.با احتساب سیمرغ فیلم عصبانی نیستم،وی یکی از پرافتخارترین بازیگران سینمای ایران محسوب می شود.

اجرا

وی در سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ اجرای قسمت هایی از برنامه دوستان که از شبکه جام جم پخش می شد را بر عهده داشت.

تصویر

جوایز

نوید محمدزاده در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر با کسب آرای داوران به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد برای کسب سیمرغ انتخاب شد. اما به علت فشار گروه هایی خارج از سینما فیلم عصبانی نیستم از بخش مسابقه خارج و جایزه به رضا عطاران اهدا شد. نوید در برنامه اینترنتی ۳۵ اعلام کرد که این اتفاق تلخ ترین اتفاق در زندگی هنریش بوده است.

محمدزاده برای بازی در فیلم ابد و یک روز در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و در شانزدهمین جشن دنیای تصویر نیز موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گردید. وی برای بازی در فیلم ناهید جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنوارهٔ بین المللی براتیسلاوا ۲۰۱۵ را دریافت کرده است. همچنین در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلم بدون تاریخ بدون امضاء از آن خود نمود. نوید محمدزاده این جایزه را سومین سیمرغ خود دانست (اشاره به سیمرغ اهدا نشده فیلم عصبانی نیستم). وی همچنین از رسانه هایی که فهرستی از برندگان را برای فشار به هیئت داوران داده بودند، گلایه کرد. با احتساب سیمرغ فیلم عصبانی نیستم، وی یکی از پرافتخارترین بازیگران سینمای ایران محسوب می شود.

نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق های جشنواره ونیز شد.

او در بیستمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران، دیپلم افتخار و تندیس زرین «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» را دریافت کرد.

تصویر

اهدای جایزه سینمایی به بازماندگان زلزله کرمانشاه

نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم براتیسلاوا در کشور اسلواکی برندگان خود را اعلام کرد و نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی شد. وی در جشنواره آسیا پاسیفیک ۲۰۱۷ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا دریافت کرد.

او ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره فیلم براتیسلاوا که برای دومین بار او را به عنوان برنده جایزه بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی معرفی می کنند، جایزه ش را به بازماندگان زلزله۷٫۳ ریشتری در کرمانشاه تقدیم کرد.

کارنامه نوید محمدزاده

تصویر

تئاتر



































نام

سال

پسران آفتاب

۱۳۸۷

ماه در مرداب

۱۳۸۸

فاصلهٔ تاریک ستاره ها

۱۳۸۹

دهانی پر از پرنده

۱۳۸۹

نورگیر

۱۳۹۰

زمستان ۶۶

۱۳۹۰

ایستاده ها سر سوراخ سوپ خوری

۱۳۹۱

پچ پچ های پشت خط نبرد

۱۳۹۱

ویران

۱۳۹۱

مرد بالشی

۱۳۹۲

یک دقیقه سکوت

۱۳۹۲

هم طناب

۱۳۹۲

روایت ناتمام یک فصل معلق

۱۳۹۲

شکلک

۱۳۹۳

دل سگ

۱۳۹۳

آخرین نامه

۱۳۹۳

بالاخره این زندگی مال کیه؟

۱۳۹۳

کامنت

۱۳۹۴

ستوان اینیشمور

۱۳۹۴

شب آوازهایش را می خواند

۱۳۹۴

خدای کشتار

۱۳۹۵

دکلره

۱۳۹۵

دیابولیک: رومئو و ژولیت

۱۳۹۵

آخرین نامه

۱۳۹۶

پچ پچ های پشت خط نبرد

۱۳۹۶

الیور توئیست

۱۳۹۶

دیابولیک: رومِئو و ژولیت

۱۳۹۷

خدای کشتار

۱۳۹۷

فلیک

۱۳۹۷

بینوایان

۱۳۹۷

مرد بالشتی

۱۳۹۸

سینما

تصویر


















نام

کارگردان

سال

نقش

متری شیش و نیم

سعید روستایی

۱۳۹۷

ناصر خاکزاد

سرخ پوست

نیما جاویدی

۱۳۹۷

سرگرد نعمت جاهد

مغزهای کوچک زنگ زده

هومن سیدی

۱۳۹۶

شاهین

خفه گی

فریدون جیرانی

۱۳۹۵

مسعود سازگار

بدون تاریخ بدون امضا

وحید جلیلوند

۱۳۹۵

موسی

ابد و یک روز

سعید روستایی

۱۳۹۴

محسن

خشم و هیاهو

هومن سیدی

۱۳۹۴

خسرو پارسا

لانتوری

رضا درمیشیان

۱۳۹۴

پاشا

ناهید

آیدا پناهنده

۱۳۹۳

احمد

سیزده

هومن سیدی

۱۳۹۲

مجید

عصبانی نیستم

رضا درمیشیان

۱۳۹۲

نوید

لرزانندهٔ چربی

محمد شیروانی

۱۳۹۱

در میان ابرها

روح الله حجازی

۱۳۸۷

باقر

آن دو

بهروز قبادی

۱۳۸۷

سریال نمایش خانگی





نام سریال

کارگردان

سال ساخت

قورباغه

هومن سیدی

۱۳۹۷


تصویر

سریال

  • سهمی برای دوست

فیلم های تلویزیونی

  • داستان ما، قصه تو

اجرا

  • برنامه دوستان – پخش از شبکه جام جم

فیلم کوتاه

  • نوار ویدئو
  • پیش از طلوع
  • دعوت به چای
تصویر

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود