زندگی شخصی و خصوصی کتایون ریاحی + عکس های زیبا

0 339

کتایون ریاحی متولد 10 دی ماه 1340 در تهران، بازیگر است .فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات و مردم شناسی است تابحال دوبار ازدواج کرده است برادرش علیرضا هم بازیگر است.

بیوگرافی کتایون ریاحی

کتایون ریاحی متولد دهم دی ماه ۱۳۴۰ در شهر تهران است. تحصیلاتش را در رشته های ادبیات و انسان شناسی به پایان رسانده است. ریاحی مدیرعامل و بنیانگذار بنیاد نیکوکاری کمک، کیش مهر کتایون، است. کتایون ریاحی خواهر علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران است.

تصویر

خانواده کتایون ریاحی

کتایون ریاحی در خانواده ای هنرمند بدنیا امد. پدر وی اردشیر ریاحی پزشک ارتوپد در بیمارستان چمران شیراز و مادرش گیتی ریاحی طراح لباس و همسرش نیز یکی از سهام داران اصلی شرکت اویل ورد آمریکا است. اصالت پدر و مادرش به گیلان و شیراز بر می گردد. برادرش علیرضا ریاحی نیز بازیگر می باشد. پدر ( اردشیر ریاحی ) و مادرش ( گیتی ریاحی ) در تهران هستند.

تصویر
تصویر
تصویر

شروع کار هنری

از 16 سالگی کار می کرد و هم زمان درس می خواند.به شکل افتخاری در انجمن حمایت از معلولین، در یک تولیدی لباس نوزاد، معلمی حق التدریسی در آموزش و پرورش، دوره کمک های اولیه در هلال احمر و نوشتن که یار همیشگی اش بود فعال بود. به جز یادداشت ها و قصه هایی که برای خودش می نوشت، قصه نویسی برای کودکان را نیز دوست داشت این قصه ها بصورت نوار کاست و کتاب به دست کودکان می رسید.

از طریق فیلمنامه نویسی کودک وارد عالم بازیگری شد. با بازی در مجموعه تلويزيوني زير سايه همسايه در سال 64 بود كه پايش به تلويزيون و سپس با فيلم خبرچين به سينما باز شد البته اين فيلم، به مشكلاتي برخورد و اكران نشد ؛ و آغاز رسمی براي حضور و بازيش در سينما با فيلم پاييزان در سال 66 اتفاق افتاد.

تصویر

ازدواج اول و طلاق

کتایون ریاحی قبل از شروع بازیگری با فرشید رحیمیان ازدواج کرد و از وی صاحب یک فرزند به اسم پوریا می باشد که موسیقیدان و دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی است و اولین آلبوم بی کلام خود را با نام پژواک سکوت به نفع بنیاد نیکوکاری کیش مهر کتایون ساخته است،این زندگی در نهایت به جدایی و طلاق انجامید.

تصویر

ازدواج دوم

خانوم ریاحی در دومین تجربه خود با مسعود بهبهانی همسر فعلی اش ازدواج کرد، همسرش از سهام داران اصلی شرکت اویل ورد آمریکا است و بیشتر در آن ور آب ها حضور دارد. البته مدتی هست زمزمه طلاق با این همسرش نیز به گوش می رسد که هنوز هیچ خبری مبنی بر رد یا تایید آن اعلام نشده است.

تصویر
تصویر

کتاب نویسی کتایون ریاحی

کتایون ریاحی طی سال ۹۳، دو کتاب منتشر کرد. اولین کتاب او با عنوان یک پنجره برای من شامل هشت نمایشنامه است کتاب دوم او نیز یک داستان کودکانه است باعنوان ماهی قرمز کوچولو می باشد.

تصویر

ورزشهای مورد علاقه کتایون ریاحی

كتايون رياحی به گفته خودش سعی می كند صبح ها ورزش صبحگاهی داشته باشد، به علاوه يوگا، شنا و دوچرخه سواری هم ورزش های مورد علاقه اوست كه گاهيی به آنها می پردازد.

تصویر

جنجال های درمورد کتایون ریاحی

پس از انتشار تصویری از کنسرت خواننده لسانجلسی که شباهت زیادی به کتایون ریاحی داشت جنجال های زیادی برای این بازیگر پیش آمد که زمان مشخص کرد تمام مشکلات به خاطر شباهت همسر خواننده مذکور به کتایون ریاحی بوده است.

برخی افراد سرشناس مانند مرحوم فرج الله سلحشور که کارگردانی فیلم یوسف پیامبر را نیز عهده دار بود اظهار نظرهایی در این مورد کردند. با مشخص شدن اینکه شخص مذکور کتایون ریاحی نبوده است این ماجرا خاتمه یافت.

کتایون ریاحی به این شایعه واکنش نشان داد و حضورش را کنسرت خواننده لسانجلسی تکذیب کرد. وی گفت : شایعات و عکس های منتسب به من در فضای مجازی صحت ندارند. متاسفم که در جامعه مترقی مثل ایران بعضی از مردم با بر خبری درصدد تخریب چهره های شناخته شده هستند.

تصویر

کناره گیری از بازیگری

او پس از سریال یوسف پیامبر از بازیگری کناره گیری کرد. فرج الله سلحشور کارگردان سریال یوسف پیامبر در مورد کناره گیری کتایون ریاحی از بازیگری گفت :

خانم ریاحی پس از سریال یوسف پیامبر گفت دیگر نمی توانم فضاهای موجود سینما را تحمل کنم و از حرفه بازیگری کناره گیری کرد. چون در فیلم حضرت یوسف مسائل معنوی، آرامش، احترام، حیا و حجاب مطرح بود و وی نمی توانست صحنه های دیگر را تحمل کند، گفت: دیگر نمی خواهم کار کنم و می خواهم شیرینی سریال یوسف پیامبر در ذائقه من بماند.

تصویر

بازگشت دوباره به تلویزیون

او بعد از مدت ها در تاریخ 15 تیر سال 95 در برنامه خندوانه حاضر شد و اعلام کرد که می تواند مجددا به کار خود ادامه دهد و بعد از چند وقت در قاب تلویزیون حاضر شد.

تصویر

بنیاد خیریه کمک کتایون ریاحی

کتایون ریاحی همواره به انجام فعالیت های انسان دوستانه در جهت تعالی اهداف بشری توجه ویژه ای داشته است تا اینکه صبح روز پنج شنبه سوم اسفندماه 1391 طی مراسمی رسمی نخستین بنیاد نیکوکاری در جزیره کیش آغاز به کار کرد بنیادی که کیش مهر کتایون نامیده شد و به اختصار کمک نام گرفت.

این بنیاد مختص کودکان ناشنواست فعالیت اصلی این بنیاد برای بچه های ناشنوای مادرزادی است که با یک عمل جراحی کاشت حلزونی، شنوایی خود را به دست می آورند.

تصویر

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود