بیوگرافی و زندگی شخصی و خصوصی علی دایی +عکس های زیبا

0 623

علی دایی متولد 1 فروردین 1348 در اردبیل، فوتبالیست بود. فارغ التحصیل لیسانس مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه آزاد و دانشجوی دکترای واحد علوم تحقیقات رشته جامعه‌ شناسی ورزش می باشد.

بیوگرافی علی دایی

علی دایی در سال ۱۳۴۸ در استان اردبیل و در شهرستان اردبیل محله خیرال متولد شد. در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف پذیرفته شد، اما به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورود به دانشگاه رد شد. همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب هم قبول شد و دو ترم هم به دانشگاه رفت. ولی در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این بار بدون آن که گزینش گریبان گیرش شود در رشته متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و لیسانس خود را بهمن ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه دریافت کرد. او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

تصویر

خانواده علی دایی

سومین فرزند خانواده است، چهار برادر بنام های عبدالله، محمد، حسن و حسین دارد خواهرش در 15 امین روز زندگی بدلیل بیماری فوت کرده است. پدرش راننده کامیون بود و مادرش خانه دار؛ متولد 14 بهمن 1348 است اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود در شناسنامه 1 فروردین بعنوان تاریخ تولد درج شده است. در کودکی او را شهریار صدا می زنند، این نام هم اکنون لقب وی است.

تصویر
تصویر

شروع فعالیت فوتبالی علی دایی

علی دایی، فوتبال خود را از استقلال اردبیل آغاز کرد. او پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران پیوست. دایی پس از آن، چهار سال در تیم بانک تجارت در مسابقات لیگ تهران به میدان رفت و از آنجا بود که مورد توجه مربیان وقت تیم های فوتبال قرار گرفت و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. دایی پس از آن به تیم پرسپولیس تهران پیوست و دوران فوتبال حرفه ای خود را با بازی در جام آزادگان آغاز کرد.

مشاغل علی دایی

علی دایی علاوه بر اینکه صاحب برند دایی است نمایندگی آدیداس و نایک را هم دارد در ساختمان سازی و بساز بفروش بسیار فعال است

شعبات مختلفی از فروشگاه جواهرات خاص و نمایندگی برندهای معروف در لباس را هم دارد، او وارد رستوران داری هم شده است و رستوران های پدرخوب متعلق به وی می باشد

او بعنوان سلبریتی در انواع تبلیغات بیلبوردی هم حضور دارد و جدیدا در زمینه صنایع غذایی با یکی از دوستان فرانسوی خود نیز همکاری می کند.

تصویر

گالری جواهرات علی دایی و همسرش (خانم فرخ آذری)

علی دایی که پس از برکناری از سرمربیگری پرسپولیس، بیشتر فرصت کرده تا به امور تجاری خود بپردازد، هفته پیش فروشگاه ورزشی جدیدش را در نیاوران و با حضور پر تعداد ورزشکاران و هنرمندان افتتاح کرد. دایی روز گذشته نیز در یکی از مناطق شمالی تهران، گالری جواهرآلات را با نام ” گالری نور” افتتاح کرد و رسما وارد دنیای جواهرات و تجارت سنگ های قیمتی شد. طراحی این گالری بر عهده مونا فرخ آذری همسر علی دایی بوده است. بر خلاف مراسم هفته گذشته افتتاحیه فروشگاه ورزشی دایی، به نظر می رسد مهمانان زیادی به مراسم افتتاحیه ” نور ” دعوت نشده بودند. گالری نور که با توجه به محصولات و خدماتش به نظر می رسد با سرمایه ای عظیم تاسیس شده است، احتمالا اولین تجربه تجاری علی دایی خارج از دنیای ورزش است.

تصویر

ازدواج اول و دخترش

علی دایی بعد از فوت پدرش در سال 81 با دختری بنام مریم که از آشنایان دورشان بود ازدواج کرد و صاحب دختری بنام دنیز شد اما این وصلت سرانجام بعد از مدت کوتاهی به طلاق منجر شد. دنیز به همراه مادرش سالهاست در آمریکا زندگی می کند. چندی قبل نیز سایت های خبری بدون نام بردن از علی دایی نوشتند: مربی مشهور درخواست گرفتن حضانت دخترش از همسر سابقش را کرده و پیام داده که این ماجرا حتی اگر به مطبوعات و رسانه ها هم کشیده شود و آبروی او را به مخاطره بیندازد باز هم دست نمی کشد پس بهتر است همه چیز مسالمت آمیز حل شود. البته بر طبق اخبار منابع موثق، همسر سابق این مربی مشهور هم پیغام داده که وی برود از طریق شکایت، خواسته ی خود را مطرح کند؛ چرا که به هیچ عنوان اجازه نمی دهد دخترش نزد این مربی و همسر سابقش زندگی کند.

تصویر

ازدواج دوم

علی دایی در سال 1384 با مونا فرخ آذری طراح جواهرات ازدواج کرد؛ مراسم عروسی در اردیبهشت 84 یکی از مجلل ترین ازدواج ها آن زمان بود که بیش از 100 میلیون تومان خرج مراسم شد. سال 90 این زوج صاحب دختری بنام نورا شدند.

تصویر
تصویر

مونا فرخ آذری کیست ؟

مونا فرخ آذری که همانند علی دایی اصالتا اهل اردبیل است سال 1356 در تهران به دنیا آمده و کارشناس ارشد مهندسی صنایع غذایی است.

علی دایی در خصوص شیوه آشنایی با همسرش و خصوصیات شریک زندگیش گفت:همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

علی دایی در خصوص انتخاب همسرش گفت:همسرم را هم من انتخاب کردم و هم مادرم. علی دایی در ادامه می گوید:همسرم فرزند اول خانواده است.

تصویر

مهریه همسر علی دایی

نکته جالب در مورد ازدواج دایی مهریه همسرشان است. «از آنجا که خانواده همسرم دارای اعتقادات ارزشمند اسلامی هستند، مهریه شان مثل مهریه حضرت فاطمه(س)، «آب» است. خیلی ها فکر می کردن که مهریه همسرم سکه های زیادی است، به قول این جدیدی ها!… اما با تفاهمی که بین ما بود، مهریه ضامن خوشبختی نیست، بلکه صداقت ها و حسن نیت ها، زمینه ساز یک زندگی مشترک است»

اولین فرزند علی دایی در سال 1388 به دنیا آمد. دختری با نام نورا که علی دایی به وی بسیار علاقه دارد و می گوید:دوست دارم نورا به همه چیز برسد. علی دایی هر موقعیتی که برایش پیش بیاید دخترش را با خود همراه میکند.

تصویر

مدرسه سازی علی دایی

دایی نه تنها از لحاظ عناوین فردی و تیمی پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ ایران به شمار می رود که ثروتمندترین نیز هست. او یکی از سرمایه دارهای بزرگ ورزش به شمار می آید که البته همیشه دستی هم در کار خیر دارد. در شهرک گلستان شهر زادگاهش (اردبیل) یک مدرسه در مقطع متوسطه (هنرستان کار و دانش) به نام ابوالفضل دایی (پدرش) ساخته است و از خیرین مدرسه ساز اردبیل می باشد.

تصویر

کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و احضار شدن به دادگاه

بعد از زلزله کرمانشاه در سال ۱۳۹۶ علی دایی یکی از افرادی بود که با اعلام شماره حساب مبلغ زیادی کمک های مردمی جمع آوری نمود و برای کمک به زلزله زدگان اقدام کرد. او توانست با کمک مردم به بازسازی روستاهای منطقه غرب کشور کمک شایانی بکند.

بعد از حدود یک سال او به خاطر جمع آوری پول از مردم و دخالت در ساخت و ساز به دادگاه احضارشد و این مسئله علی دایی را به شدت دلخور کرد. او در صفحه اینستاگرام خود ویدیویی منتشر کرد و در آن بیان نمود که مسئولین به جای حمایت در ارائه خدمت به مردم تنها موجب دلسردی و اختلال در این امر شدند و بیشتر توان فکری او صرف پاسخگویی به مقامات رسمی و غیررسمی و پیگیری بسته شدن حسابش شده است.

این در حالی است که علی دایی روند کار خود را به مردم اطلاع رسانی می کرد و بیان کرد که تمام مدارک مرتبط با هزینه شدن کمک های مردم و محل هزینه شدن ریال به ریال آن پول و سود بانکی آن کاملا مشخص است. علی دایی در نهایت بهترین قاضی را مردم اعلام کرد.

تصویر

اینستاگرام علی دایی

بعد از رونق گرفتن شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، اینستاگرام نیز فرصتی برای علی دایی بود تا نظرات خود را به گوش طرفداران و منتقدانش برساند. صفحه اینستاگرام علی دایی بیش از چهار میلیون فالوئر دارد و شما نیز می توانید از طریق لینک زیر صفحه علی دایی را دنبال کنید.

تصویر

alidaei

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود