بیوگرافی سعید معروف + زندگی شخصی و خصوصی

0 386

سعید معروف متولد 28 مهر 1364 در ارومیه، بازیکن والیبال است .فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی است، نام کاملش میرسعید معروف لَکرانی می باشد

بیوگرافی میر سعید معروف لکرانی

میرسعید معروف لَکرانی (زادهٔ ۲ مهر ۱۳۶۴ – ارومیه) که عموماً با نام سعید معروف شناخته می شود، بازیکن و کاپیتان تیم ملی والیبال ایراناست. ، قد : ۱۸۹ ، وزن ۸۱ کیلو) والیبالیست ایرانی و کاپیتان فعلی تیم ملی والیبال مردان ایران است. در قاره آسیا به او لقب بهترین پاسور آسیا را دادند و او در چندین تورنومت بین المللی و آسیایی حضور داشته است. عاشق تیم بارسلونا و پلی استیشن است مغرور است اما خودنمایی نمیکند.

تصویر

خانواده سعید معروف

پدرش بازنشسته بانک مسکن و مادرش خانه دار است، تنها یک خواهر دارد که ازدواج کرده است، و یک خواهر زاده کوچک دارد. خانواده دوست است و تلاش می کند بیشتر وقتش را با خانواده بگذراند. می گوید مادرم همیشه حامی من بوده و اجازه می داد همانطور که دلم می خواهد تصمیم بگیرم اما پدرم خیلی دلش می خواست من درس بخوانم، من دیپلم ریاضی و همیشه جزو شاگرد اول های مدرسه بودم پدرم دوست داشت من دکترای رشته فیزیک هسته ای بگیرم ! اما نشد.

تصویر
تصویر

گران ترین بازیکنان لیگ والیبال

سعید معروف، محمد موسوی و شهرام محمودی که هر سه بازیکنان متین ورامین هستند ، به ترتیب به عنوان گران ترین بازیکنان لیگ والیبال معرفی می شوند. می گویند برای این ۳ نفر در مجموع نزدیک به ۲ میلیارد تومان هزینه شده. سعید مبلغی بیش از ۷۰۰ میلیون گرفته، محمد ۵۰ میلیون کمتر از او و شهرام هم ۵۰ میلیون کمتر از محمد.

تصویر

شروع فعالیت

والیبال را از سن 13 سالگی شروع کرده و بخاطر علاقه ای که به این رشته از قبل هم بازی می کرده ولی از این سن جدی تر شده ، می گوید از سال 79 وقتی 15 ساله شدم بصورت حرفه ای در باشگاه بازی می کردم. سعید معروف والیبال را از تیم مقاومت ارومیه شروع کرد و سابقه بازی در تیم های پگاه، صنام، گنبد، سایپا، داماش، کاله و شهرداری ارومیه و متین ورامین را دارد. سعید معروف ،درسال ۱۳۸۰ وارد تیم ملی نوجوانان و سال ۱۳۸۴ هم رسماً عضو تیم ملی بزرگسالان شد. پس از عدم دعوت علیرضا نادی توسط خولیو ولاسکو سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران شد.

همچنین در سال 1390 با حضور امیر حسینی پاسور اول تیم ملی،سعید معروف از تیم ملی کناره گیری کرد، اما یکسال بعد به تیم ملی بازگشت.

تصویر

علایق سعید معروف

بیشترین علاقه اش دیدن فوتبال خارجی است، از طرفداران پروپاقرص بارسلوناست، می گوید به بازی های رایانه ای علاقه دارد و اوقات فراغتش را با کنسول های بازی می گذراند در بازی بیشتر فوتبال بازی می کند و حریفان را با بارسلونا در هم می کوبد، اهل کتاب هم هست و بجز بازی کتاب نیز می خواند.. تقریبا سالی ۶ کتاب و آخرین کتابی که سعید معروف خوانده است، “مردی بالای صلیب” (اثر میکائیل والتری) بوده است. همچنین میر به موسیقی خیلی علاقه دارد و اگر بتواند می خواهد یک ساز ایرانی یاد بگیرد.

تصویر
تصویر

افتخارات ورزشی سعید معروف

  • مدال طلا قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳
  • مدال نقره قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۰۹
  • مدال نقره بازی های آسیایی ۲۰۱۰
  • مدال طلا جام کنفدراسیون والیبال آسیا ۲۰۱۰
  • مدال طلا جام کنفدراسیون والیبال آسیاا ۲۰۰۸
  • مدال نقره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۳
  • مدال برنز قهرمانی جوانان جهان ۲۰۰۳

افتخارات باشگاهی

  • قهرمانی قهرمانی باشگاه های آسیا ۲۰۱۴ با متین
  • قهرمانی قهرمانی باشگاه های آسیا ۲۰۰۸
  • قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۲ با متین
  • قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۰ با کاله
  • قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۸۳ با صنام

افتخارات فردی

  • مرد سال والیبال ایران 1395 – پرتال والیبال ایران
  • جزو تیم 20 ورزشکار برتر آسیا 2016 – لوموند
  • بهترین پاسور انتخابی المپیک 2016 – سطح جهانی
  • ورزشکار سال ایران 1394 – صدا و سیما
  • مرد سال والیبال ایران 1394 – پرتال والیبال ایران
  • بهترین پاسور لیگ برتر والیبال ایران 1394 – پرتال والیبال ایران
  • ورزشکار سال ایران 1393 –
  • بهترین پاسور لیگ جهانی 2014
  • با ارزش ترین بازیکن قهرمانی آسیا 2013
  • بهترین پاسور قهرمانی آسیا 2013
  • بهترین پاسور انتخابی المپیک 2012 – سطح جهانی
  • بهترین پاسور جام کنفدراسیون والیبال آسیا 2010
  • محبوب ترین بازیکن قهرمانی آسیا 2009
  • بهترین پاسور انتخابی المپیک 2008 – سطح آسیا
  • دومین ورزشکار سال ایران 1391
تصویر

موفقیت در سایر رشته های ورزشی

سعید معروف در رشته های زیادی سرک کشیده و در برخی از آنها مقام هم آورده است. نفر سوم دوی صحرا نوردی آذربایجان، قهرمانی بسکتبال و سومی در هندبال مدارس حاصل فعالیت وی در سایر رشته ها است. با پاس های دقیق و حساب شده اش مهاجمان را به خوبی راه می اندازد. آرزوی هر مهاجمی در والیبال این است که یک توپ شسته و رفته تحویل بگیرد و امتیاز تحویل دهد. چنین چیزی را سعید معروف می تواند برای مهاجمان مهیا کند؛ یک پاس بی نقص که چند ثانیه بعدتر تبدیل به یک امتیاز باارزش می شود.

تصویر

ماجرای ریش جادویی

ریش سعید معروف که حالا یک استایل در ایران تبدیل شده است در روسیه هم طرفداران زیادی داشت، هواداران روسی بخاطر شباهت وی به ودایم خاموتسکیخ به ریش معروف، لقب ریش جادویی داده بودند.

تصویر

غذای بیرون

زیاد اهل پخت و پز نیست و بیشتر غذای بیرون از خانه می خورد، می گوید مشتری ثابت رستوران نزدیک خانه اش است، البته عاشق قورمه سبزی و آش رشته مادرشم هست.

تصویر

بدترین خاطرات ورزشی سعید معروف

مصدومیت شدید از ناحیه ی مچ پا در بازی های جوانان جهان و ۲۴ ساعت تب ۴۰ درجه در مسابقات جام باشگاه آسیا با تیم پیکان می باشد. الگوی خاصی در ورزش ندارد ولی همواره علی دایی را به عنوان یک ورزشکار تحسین می نماید.

تصویر

بهترین سفر معروف

میر سعید معروف در بین سفر هایی که به کشور های خارجی داشته است، سفر به فیلیپین را هیچ گاه فراموش نمی کند! چرا که در آن سفر همه چیز از جمله بیماری و … وحتی قایق سواری را نیز تجربه نموده است.

تصویر

زندگی خصوصی

سعید معروف در باره ی سبک ویژه پنجه اش می گوید که هر چه هست، حاصل تمرین و تلاش می باشد و ازکسی الگو نگرفته است. در زندگی اش برای اهدافش حداکثر تعیین نمی نماید.میر سعید معروف تلاش میکند که وارد هر کاری که می شود بهترین باشد. سعید معروف گاهی هم آشپزی می کند. اوقات فراغت کمی دار اما اگر وقت کند یا به شنا می پردازد و یا وقتش را با خانواده می گذراند. خیلی اهل سینما رفتن نیست ولی برنامه های تلوزیونی و به طور ویژه برنامه های ورزشی را نگاه می کند. یکی از آرزو های میر سعید معروف زیارت خانه ی خدا می باشد. دوپینگ سعید معروف در ورزش توکل به خداوند است، البته به بیان خودش تلاش می کند همواره قبل از مسابقه، اگر شده حتی چند ثانیه با مادرش صحبت کند تا انرژی بگیرد. به گفته ی خودش صدای مادرش به او آرامش و انرژی می دهد. خانواده دوست است و تلاش می کند بیشتر وقتش را با خانواده بگذراند. اخلاق میر سعید معروف خیلی خاص است. فوق العاده مغرور و خودشیفته می باشد! اما در مجموع با معرفت است . میر سعید معروف فوتبال ایرانی را زیاد نگاه نمی کند اما فوتبال اروپایی ها را از دست نمی دهد و معتقد است تماشا کردن فوتبال جذاب تر از بقیه رشته های ورزش است! طرفدار بارسلونای اسپانیا می باشد. با خانواده اش در یک خانه نقلی در آمل زندگی می کند. آرایشگاه میر سعید معروف در سعادت آباد است. تلاش می کند همواره موهایش را شیک و مردانه بزند. سعید معروف غذای های ایرانی را دوست دارد. بیشتر از همه به آش رشته و قورمه سبزی مادرش علاقه دارد میر سعید معروف از تجملات بیزار است اما به ساعتش بسیار زیاد اهمیت می دهد و همواره می گوید مرد ها باید ساعت مچی شیک دستشان کنند. مارک ساعت میر سعید معروف ورساچه است و هر چند سال یک بار ساعت می خرد. کفش های سعید معروف حتما باید اورجینال باشند. او کفش هایش را در سفر به ژاپن می خرد. در مجموع می توان گفت سعید معروف آدم مارک بازی است! دست فرمونش اصلا خوب نیست! چند سال پیش یک تصادف بد کرده . پلی استیپن خیلی بازی می کند و با بارسلونا همه تیم های اروپایی را شکست داده است.

تصویر

باشگاه زنیت کازان

سعید معروف قرارداد خود را در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۴ با باشگاه زنیت کازان نهایی کرد و رسما به این تیم ملحق شد. وی در نخستین سال حضور خود در تیم زنیت کازان عملکرد درخشانی داشت و با اقتدار موفق شد با این تیم به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان والیبال اروپا در سال ۱۵-۲۰۱۴ دست پیدا کند.

سعید معروف پس از عقد قرارداد با زنیت کازان به عنوان هفتمین بازیکن پردرآمد والیبال جهان در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ اعلام و به عنوان یکی از لژیونرهای ورزش و والیبال ایران معرفی شد. وی دوباره در لیگ ۹۴ به تیم شهرداری ارومیه بازگشت.

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود