بازیگرانی که از لباس و گریم نقش خود متنفر بودند

0 475

تصور کنید مجبور باشید ده ساعت در روز را زیر نور مستقیم خورشید با یک لباس بیست کیلوگرمی جلوی دوربین بازی کنید. این تنها یکی از مصائب بازی در نقش های ابرقهرمانی است که بازیگران هنگام فیلمبرداری با آن ها درگیر هستند. شاید دیدن بازیگرها در آن لباس ها و گریم های خاص و عجیب برای ما جالب و مهیج باشد، اما خود بازیگرها نظر دیگری در اینباره دارند.

گاهی تحمل این لباس ها برای بازیگرها بسیار سخت است و به همین دلیل از بدلکارها استفاده می شود. در ادامه به ماجرای جالب بازیگران هالیوودی ای می پردازیم که نسبت به لباس و گریم نقش های معروف خود اظهار تنفر کرده اند.

۱- تام هالند- «مرد عنکبوتی» در «مرد عنکبوتی» (Spider-Man)

تصویر

تام هالند جدیدترین «مرد عنکبوتی» هالیوود است. گرچه این نقش نقطه ی عطفی در کارنامه ی بازیگری او محسوب می شود و او را حالا با این نقش می شناسند، اما هالند در مصاحبه ای اذعان کرد که در لباس مرد عنکبوتی واقعاً اذیت می شد. او در اینباره گفته: «اون لباس چیز خیلی فوق العاده ای نیست. نمی تونید تصور کنید پوشیدنش چقدر آزاردهنده است.»

هالند همچنین بعدها گفت که زیر لباس مرد عنکبوتی فقط یک لباس زیر باریک به تن می کرد که واقعاً او را اذیت می کرد. اما مهم ترین مشکل او حفظ آب بدنش بود. چون ماسک مرد عنکبوتی هیچ فضای بازی برای دهان نداشت، از طریق یک لوله ی پلاستیکی که از سوراخی در قسمت چشم های ماسک رد می شد، به هالند آب می رساندند. هالند می گوید که احساس می کرد مثل یک گیاه گنده ی تشنه شده بود.

۲- پل بتانی- «ویژن» در «انقام جویان: عصر اولتران» (Avengers: Age of Ultron)

تصویر

پل بتانی در فیلم های اکشن زیادی بازی کرده. او در فیلم «انقام جویان: عصر اولتران» نقشی به نام «ویژن» نام داشت که قدرتش را از «سنگ ذهن»ی می گرفت که درون سرش قرار داشت.

او در مورد لباس ویژن گفته: «خیلی آزار دهنده است و اصلاً راحت نیست.» گرچه بتانی معتقد است که او واقعاً خوش شانس بود که توانست فرصت بازی در این نقش را به دست آورد، اما درعین حال اظهار می کند اینکه مجبور بود برای چندین و چند هفته، ۱۰ ساعت پیوسته در آن لباس بازی کند، در حالی که حتی به درستی نمی توانست صداها را بشنود، واقعاً سخت بود. او همچنین درباره ی این لباس گفته: «تصورش رو بکنید فقط همونقدر از صورت تون با هوای آزاد تماس داشته باشه».

۳- رابرت داونی جونیور- «تونی استارک» در «مرد آهنی» (Iron Man)

تصویر

درمیان دوستداران سینما شاید کمتر کسی باشد که «تونی استارک» فیلم «مرد آهنی» را نشناسد. رابرت داونی جونیور نقش های زیادی بازی کرده اما مشهورترین آن ها همین نقشی است که در فیلم مرد آهنی داشته. شاید در ظاهر اینطور به نظر برسد که داونی خودش لباس زرهی معروفش را دوست دارد، اما او در مصاحبه ای اذعان کرده گرچه اصولاً آدمتنگنا هراسی نیست، اما در لباس تونی استارک زیاد نمی تواند دوام بیاورد.

او در اینباره گفته: «من تنگنا هراس نیستم، اما بعد از چندین و چند ساعت کار کردن با این لباس، احساس می کنم روحم یه جورایی درهم شکسته و میگم خب دیگه وقتشه تیم بدلکارا رو بیارین.»

۴- اسکارلت جوهانسون- «بیوه سیاه» در «انتقام جویان» (Avengers)

تصویر

«بیوه سیاه» یکی از نقش های مورد علاقه ی طرفداران مجموعه فیلم «انتقام جویان» است. اسکارلت جوهانسون، بازیگر این نقش، اظهار کرده با وجود علاقه ی زیادش به کاراکتر بیوه ی سیاه، لباس آن برای او داستان جداگانه ای دارد. این لباس سیاه رنگ شاید ظاهر فوق العاده ای داشته باشد، اما به شدت گرم و تنگ بوده.

پوشیدن این لباس برای جوهانسون به قدری آزار دهنده بود که او آن را به یک لباس خیس و عرقی تشبیه کرده. او دراینباره گفته: «مثل پوشیدن یه پیژامه ی عرقی بود.»

۵- مارگوت رابی- «هارلی کوئین» در «جوخه انتحار» (Suicide Squad)

تصویر

مارگوت رابی گرچه در نقش «هارلی کوئین» فیلم «جوخه انتحار» ظاهر جذابی پیدا کرده بود و شاید تصور کنید که او خودش هم لباس نقشش را دوست داشته اما حقیقت آن است که رابی اصلاً احساس خوبی نسبت به لباس تنگ و شلوارک هارلی کوئین نداشته.

مارگوت رابی در مصاحبه ای در اینباره گفته: «مجبورم این فداکاری رو بکنم و این برهنگی رو به جون بخرم درحالی که این چیزی نیست که واقعاً بخوام.» اما مشکل فقط بدن نما بودن لباس هارلی کوئین نبوده، بلکه به خاطر جوراب بلند و تی شرت سفید تنگی که به تن داشت، حتی ساعت ناهار هم نمی توانست غذایش را راحت بخورد.

۶- چادویک بوزمن– «تی چالا» در «پلنگ سیاه» (Black Panther)

تصویر

فیلم «پلنگ سیاه» یکی از پرطرفدارترین فیلم های جدید دنیای سینمایی مارول است. اما قبل از این فیلم، شخصیت «تی چالا» یا همان «پلنگ سیاه»، در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War) که مربوط به سال ۲۰۱۶ است، حضور پیدا کرده بود. چادویک بوزمن گرچه در لباس سیاه رنگ پلنگ سیاه واقعاً عالی به نظر می رسید، اما او در واقع سختی زیادی را متحمل شده بود چون هیچ هوایی به داخل لباسش نمی رسید و او در آن احساس خفگی می کرد.

بوزمن در یکی از مصاحبه هایش گفته که به خصوص در روزهای گرم، هیچ هوایی در آن لباس جریان نداشت و او مجبور بود تمام مدت فیلمبرداری آن را تحمل کند و صبور باشد.

۷- ران پرلمن- «پسر جهنمی» در «پسر جهنمی» (Hellboy)

تصویر

ران پرلمن از پروسه ی طولانی گریمش در فیلم «پسر جهنمی» خسته شده بود. گریم او در این فیلم واقعاً عالی بود.

پرلمن اقرار کرده که گرچه دیگر حاضر نیست دوباره برای نقشی آنقدر طولانی روی صندلی اتاق گریم بنشیند، اما نقش پسر جهنمی، ارزش همه ی سختی هایی که برای بازی کردنش کشید را داشت.

۸- ربکا رامجین- «میستیک» در «ایکس ۲: اتحاد مردان ایکس» (X2: X-Men United)

تصویر

ربکا رامجین در فیلم «ایکس ۲: اتحاد مردان ایکس» نقش «میستیک» را برعهده داشت. گرچه او در آن گریم سرتاپا آبی رنگ خیره کننده به نظر می رسید، اما خود او احساس خوبی به لباسش نداشت. رامجین در مصاحبه ای اذعان کرد که او سعی می کرده برهنگی اش را انکار کند. او نمی توانست قبول کند که حساس ترین قسمت های بدنش فقط با چند لایه ی مصنوعی پوشانده شده بود.

او در مصاحبه ای در اینباره گفته: «دائماً از بقیه ی بازیگرا می پرسیدم: بچه ها من همه جام پوشیده است دیگه؟ اونام میگفتن نه ربکا تو هیچی تنت نیست.» وقتی این مسأله او را عصبی می کرد به او مقداری نوشیدنی می دانند تا او را آرام کنند و بتوانند فیلمبرداری را ادامه دهند.

۹- کری فیشر- «پرنسس لیا» در «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» (Star Wars: Return of the Jedi)

تصویر

کری فیشر یا همان «پرنسس لیا»ی مجموعه فیلم «جنگ ستارگان» در اپیزود «بازگشت جدای» لباس دو تکه ی فلزی ای به تن داشت که سال ها به موضوع بحث درباره ی جنسیت زدگی این فیلم و سوء استفاده ی جنسی از تنها ستاره ی زن آن تبدیل شده بود. کری فیشر خودش هم آن را لباس را دوست نداشت. او گفته بود که احساس می کرد تقریباً برهنه است، چیزی که اصلاً سبک و سلیقه ی خود او در لباس پوشیدن نبود و او با انتخاب خودش آن لباس را نپوشیده بود.

علاوه بر این ها، لباس در جای خودش ثابت نمی ماند و هنگام حرکت کردن این ریسک وجود داشت که همه ی بدن او دیده شود.

۱۰- جورج کلونی- «بتمن» در «بتمن و رابین» (Batman & Robin)

تصویر

نظرات منتقدان سینمایی و آمار فروش فیلم نشان می دهد، فیلم «رابین و بتمن» با بازی جورج کلونی در نقش «بتمن» نتوانست به موفقیت زیادی دست پیدا کند. کلونی اما اقرار کرده که از پوشیدن لباس خیلی تنگی که روی آن را به شکل نوک پستان درآورده بودند، واقعاً خجالت کشیده بود.

کلونی در اینباره گفته: «از اون نوک پستان هایی که روی لباس بتمن بود خوشم نمیومد. فکر کنم بتمن همه اش سردش می شده و احتمالاً هم این بدبختی زیر سر اون لباس ناامیده کننده بوده. ولی من مشکلات دیگه ای هم باهاش داشتم.»

۱۱- اسکار آیزاک- «آپوکالیپس» در «مردان ایکس: آخر الزمان» (X-Men: Apocalypse)

تصویر

اسکار آیزاک در لباس و گریم نقشش، «آپوکالیپس»، در فیلم «مردان ایکس: آخر الزمان» اصلاً قابل تشخیص نبود. نه فقط وزن خیلی زیاد لباس او، بلکه گریم سنگینش هم بازی در این نقش را به تجربه ی طاقت فرسایی برای آیزاک تبدیل کرده بود.

آیزاک در مصاحبه ای گفته که در زمان فیلمبرداری، ناامید کننده ترین بخش کار وقت هایی بود که به شدت احتیاج داشت خودش را خنک کند. او بین برداشت ها داخل چادری می رفت که به دستگاه تهویه مجهز بود تا از نظر روحی خودش را سر و سامان دهد. او در اینباره گفته: «یه کم بازی می کردم، بعد می رفتم تو چادرم و سعی می کردم نفس بکشم و در برابر قطره عرقی که توی گوشم می ریخت و دستم بهش نمی رسید، خونسردیم رو حفظ کنم. خیلی سخت بود.»

۱۲- میشل فایفر- «زن گربه ای» در «بازگشت بتمن» (Batman Returns)

تصویر

فیلم «بازگشت بتمن» تفاوت زیادی با دیگر قسمت های مجموعه فیلم «بتمن» در دهه ی ۸۰ میلادی داشت. کاراکتر «زن گربه ای» که میشل فایفر نقش آن را برعهده داشت، با آن لباس چرمی سیاه رنگش، جذابیت دیگری به این فیلم داده بود. گرچه شکی نیست که او در این لباس زیبا به نظر می رسید، اما فایفر خود تجربه ی واقعاً ناخوشایندی با لباس زن گربه ای داشته.

فایفر سال ها بعد اذعان کرد که لباس زن گربه ای آزاردهنده ترین لباسی بوده که تا به آن زمان مجبور به پوشیدنش شده و خاطر نشان کرد که آن لباس به قدری تنگ بود که عوامل پشت صحنه مجبور بودند به پوست او پودر بزنند تا لباس تن او برود و کامل بسته شود. اما سخت ترین بخش کار، درآوردن ماسک زن گربه ای بود که فایفر در آن احساس خفگی می کرد و حس می کرد صورتش را له می کند.

۱۳- مایکل چکلیس- «چیز» در «چهار شگفت انگیز» (Fantastic Four)

تصویر

مرد سنگی مجموعه فیلم «چهار شگفت انگیز» یعنی «چیز» یا «بن گریم» که مایکل چکلیس نقش آن را بازی می کرد، یکی از شخصیت های دنیای سینمایی مارول است. لباس و گریم این کاراکتر به قدری سنگین بود که فشار زیادی به جسم چلکیس وارد می کرد و این مسأله حواس او را به خودش پرت می کرد.

چلکیس در مصاحبه ای گفته بود که این فیلم را دوست دارد، اما لباس آن بدترین بخش کار بود. با این حال او اظهار کرد که گرچه این نقش تجربه ی نسبتاً سختی بود، اما ارزشش را داشت.

۱۴- مالین اکرمان- «شبح ابریشمی» در «نگهبانان» (Watchmen)

تصویر

مالین اکرمان در نقشش در فیلم «نگهبانان» یعنی «شبح ابریشمی»، لباس زرد و مشکی ای از جنس لاتکس به تن داشت که در آن بسیار جذاب به نظر می رسید. اما در زمان فیلمبرداری او خود نظر دیگری درباره ی لباسش داشت. بازی در آن لباس به شدت برای او آزار دهنده بود، به خصوص به خاطر بوی لاتکس شدیدی که از لباس بلند می شد.

علاوه بر این، به گفته ی اکرمان این لباس به قدری تنگ بود که هرگونه تلاشی برای خم کردن آرنج ها و زانوهایش برای او دردناک بود. او در اینباره گفته: «پوشیدن اون لباس نه تنها لذتبخش نبود بلکه حتی به این فکر نکردم که بعد فیلمبرداری پیش خودم نگهش دارم. هر چه قدرم که بهم پول بدن حاضر نیستم اون لباس رو داشته باشم.»

۱۵- آن هتوی- «زن گربه ای» در «شوالیه تاریکی برمی خیزد» (The Dark Knight Rises)

تصویر

آن هتوی هم در فیلم «شوالیه تاریکی برمی خیزد» شانس بازی در نقش «زن گربه ای» را پیدا کرد. لباسی که او در این نقش به تن داشت کاملاً اندازه اش بود و او را واقعاً خیره کننده کرده بود. با این حال، مانند بیشتر بازیگران زنی که این نقش را بازی کرده اند، هتوی هم اظهار کرد که در آن لباس اصلاً احساس راحتی نمی کرد.

هتوی لباس زن گربه ای را نوعی تروریست توصیف کرده که روح و روان را هدف می گیرد. بزرگ ترین مشکل او آن بود که خود را اندازه ی آن لباس کند. به گفته ی هتوی، او مجبور شد تمام زندگی اش را تغییر دهد تا آن لباس تنش برود: «تمام سال وقتم رو گرفت. ده ماه، تمام مدت تو باشگاه بودم.»

۱۶- جنیفر لارنس- «میستیک» در «مردان ایکس: کلاس اول» (X-Men: First Class)

تصویر

جنیفر لارنس مدت ها پیش از آنکه با نقشش در مجموعه فیلم «بازی های مرگبار» (The Hunger Games) مشهور شود، در فیلم «مردان ایکس: کلاس اول» با نقش «میستیک» ظاهر شده بود. این نقش گریم سنگینی داشت که اجرای آن ۷ ساعت زمان می برد.

اما مسأله ای که باعث نگرانی لارنس شده بود گازهای سمی ای بود که از طریق رنگ های زیادی که به بدنش مالیده می شد و هنگام گریم شدن، در تماس با آن ها قرار می گرفت. او در مصاحبه ای در اینباره گفته: «من حتی اسم اون ماده رو نمی تونستم بخونم ولی اون وارد بینی ام می شد و من تنفسش می کردم.» این گریم روی ربکا رامجین در عرض ۹ ساعت اجرا می شد و از بخت خوب لارنس، مدت زمان گریم او به ۷ ساعت کاهش پیدا کرده بود.

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود