با این روش های طبیعی قارچ پوستی را سریع درمان کنید

0 7,112

قارچ های پوستی یک التهاب پوستی است که عوامل مختلفی می تواند در ایجاد آن نقش داشته باشد. در این مطلب به بررسی روش های خانگی درمان قارچ های پوستی می پردازیم.

 قارچ پوستی یک نوع بیماری پوستی می باشد که اگر به درستی از این مشکل پوستی مراقبت شود قابل درمان خواهد بود در ادامه مطلب شما را با روش هایی جهت درمان سریع قارچ پوستی آشنا خواهیم کرد.

قارچ پوستی

درمان سریع قارچ پوستی با روش های خانگی

استفاده از روش های خانگی به منظور درمان سریع قارچ پوستی می تواند در برطرف شدن این مشکل پوستی بسیار تاثیر گذار باشد، در ادامه با این روش ها آشنا خواهید شد:

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل داشتن مقادیر فراوان اسید های چرب، غشای سلولی قارچی را احاطه می کند درنتیجه آن را از بین می برد، بنابراین با یک پد پنبه ای مقداری روغن نارگیل بر روی قارچ پوستی قرار دهید به منظور داشتن نتیجه بهتر روزی سه بار از این روش استفاده کنید تا بعد از زمان چند هفته این بیماری درمان شود.

روغن نارگیل یکی از روش های درمان قارچ پوستی

نکته : به یاد داشته باشید روغن نارگیل تنها به منظور درمان عفونت های قارچی ملایم مناسب می باشد.

 زردچوبه

یکی دیگر از روش های درمان سریع قارچ پوستی زردچوبه می باشد این ماده خوراکی به دلیل داشتن خواص ضد التهابی گزینه بسیار مناسبی است از این رو دو قاشق غذا خوری پودر زرد چوبه را با نصف فنجان روغن نارگیل با هم مخلوط کنید سپس خمیر به دست آمده را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بعد از زمان ۳۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

بهبود قارچ پوستی

سیر

سیر به دلیل اینکه دارای خواص ضد قارچی می باشد به عنوان یکی از بهترین روش های درمان سریع قارچ پوستی محسوب می شود بنابراین دو تا سه حبر سیر را رنده کنید سپس با مقداری روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید، اجازه دهید این خمیر به مدت دو ساعت بر روی قسمت آسیب دیده بماند و با آب گرم بشویید به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه از این روش روزی دو بار استفاده کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی می باشد به همین دلیل به منظور درمان سریع قارچ پوستی گزینه بسیار مناسبی است از این رو پنج تا ده قطره روغن درخت چای را داخل نصف فنجان روغن نارگیل رقیق کنید و این محلول را روزی سه بار با کمک یک پد پنبه ای بر روی قارچ پوستی بمالید.

درمان سریع قارچ پوستی با روش های خانگی

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد قارچی می باشد که به درمان خارش قارچ های پوستی کمک می کند به همین دلیل با کمک یک پد پنبه ای مقداری سرکه سیب بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بعد از زمان ۱۵ دقیقه با آب بشویید، به منظور داشتن نتیجه مطلوب روزی سه بار از این روش استفاده کنید.

 آلوئه ورا

آلوئه ورا گزینه بسیار مناسبی برای درمان سریع قارچ پوستی می باشد از این رو ژل آلوئه ورا را مستقیم بر روی قسمت آسیب دیده بمالید سپس اجازه دهید تا خشک شود، این روش را روزی سه بار انجام دهید.

روش های بهبود قارچ پوستی

شیرین بیان

شیرین بیان به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی به منظور درمان سریع قارچ پوستی محسوب می شود بنابراین هشت قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را با یک فنجان آب مخلوط کنید تا به جوش آید، بعد از جوشیدن از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه دم بکشد سپس کنار بگذارید تا سرد شود و به مدت ده دقیقه بر روی قسمت آسیب دیده قرار دهید و در آخر با آب بشویید به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب روزی دو بار از این محلول استفاده کنید.

یکی از روش های بهبود قارچ پوستی

 ماست

ماست به دلیل داشتن باکتری های مفید به عنوان یک درمان سریع قارچ پوستی محسوب می شود بنابراین با کمک یک پد پنبه ای مقداری ماست بر روی قارچ پوستی قرار دهید و بعد از زمان ۳۰ دقیقه پوست تان را با آب گرم بشویید، روزی دو بار از این روش استفاده کنید.

بابونه

بابونه دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی می باشد به همین دلیل دو قاشق چای خوری بابونه خشک را داخل یک فنجان آب گرم قرار دهید و بعد از زمان ده دقیقه که دم کشید می توانید این دمنوش را روزی سه بار بنوشید یا اینکه بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا درمان شود.

درمان سریع قارچ پوستی با روش های طبیعی

چای سیاه

چای سیاه یکی دیگر از روش های درمان سریع قارچ پوستی می باشد بنابراین چای سیاه دم کشیده را اجازه دهید به مدت سی دقیقه داخل یخچال بماند تا خنک شود سپس بر روی قارچ پوستی بمالید تا خشک شود برای رسیدن به نتیجه مطلوب روزی سه بار از این روش استفاده نمایید.

زنجبیل

از دیگر روش هایی که به درمان قارچ پوستی کمک می کند استفاده از زنجبیل می باشد بنابراین روزی سه تا چهار فنجان دمنوش زنجبیل و عسل به مدت یک هفته بنوشید تا مشکل پوستی تان درمان شود.

روغن مرزنگوش

یکی دیگر از روغن هایی که خواص ضد قارچی قوی دارد و می تواند رشد قارچ را متوقف کند روغن مرزنگوش می باشد از این رو مقداری روغن مرزنگوش با مقداری روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید سپس با کمک یک پد پنبه ای روزی سه بار بر روی محل آسیب دیده بزنید.

چه کسانی بیشتر در معرض قارچ پوستی هستند:

بیماران دیابتی، ورزشکاران و افراد چاق بیشتر در معرض مبتلا شدن به قارچ پوستی می باشند زیرا بیش تر از دیگران عرق می کنند، همچنین افرادی که به خاطر شغل خود مجبورند ساعات زیادی از روز را کفش و لباس کار به تن داشته باشند و افرادی که در مکان های عمومی بزرگ مانند خوابگاه های دانشجویی و پادگان زندگی می کنند نسبت به دیگران بیشتر با این خطر مواجهه می شوند.

روش های پیشگیری از قارچ پوستی

  • حتما بلافاصله بعد از ورزش دوش بگیرید.
  • پوست تان را همیشه تمیز و خشک کنید.
  • روزانه لباس و جوراب هایتان را تعویض کنید.
  • روز های گرم لباس تنگ نپوشید.
  • کفش هایی بپوشید که جریان هوا داخل آن به گردش در آید.
  • از وسایل شخصی دیگران استفاده نکنید.
  • از رفتن به حمام عمومی دوری کنید.
  • انگشتان دست و پای خود را همیشه تمیز کنید.

درمان سریع قارچ پوستی با روش های خانگی

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

قارچ ها پوستی معمولا در موارد شدید بعد از ۱۴ تا ۲۰ روز درمان می شود اما اگر بیشتر از مدت گفته شده به طول انجامید باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

از بین بردن قارچ پوستی

نکته : قبل از گذاشتن هر نوع ماسک بر روی صورت کمی از آن را بر روی پوست دست بمالید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند در صورت نداشتن حساسیت می توانید از ماسک مورد نظر استفاده کنید.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود