علائم و درمان تخصصی تنگی نفس عصبی با طب سنتی در خانه

0 10,939

استرس های عصبی و مشکلات روحی روانی می توانند باعث تنگی نفس شوند. این تنگی نفس می تواند حاد و یا مزمن باشد.

تنگی نفس معضل طبیعی است که تقریبا همه ما آن را تجربه کرده ایم. وقتی که از پله ها بالا می رویم یا وقتی که وسیله سنگینی را بلند می کنیم, وقتی غذا در گلویمان می جهد, در همه این مواقع برای رساندن اکسیژن به ریه ها و خلاصی از تنگی نفس تلاش می کنیم. ما در نشریه اینترنتی نصرینو امروز از علل و راه های درمان تنگی نفس عصبی سخن گفته ایم.

تنگی نفس یک عارضه طبیعی در هر فردی است که به آن توجه چندانی نمی شود که اغلب بخاطر فعالیت های سنگین این مشکل پیش می آید. تنگی نفس می تواند بخاطر سل ریه, بیماری های خونی و قلبی و همچنین تنگی نفس عصبی باشد. برای آشنایی بیشتر با این مقوله با ما همراه شوید.

 

تنگی نفس یک مشکل در تنفس است که بسته به نوع آن در هنگام دم یا بازدم فرد را دچار مشکل می کند. افرادی که آسم دارند در هنگام باز دم و افرادی که از تنگی ناحیه نای رنج می برند به هنگام دم دچار این مشکل می شوند.

علایم تنگی نفس عصبی چیست؟

تنگی نفس در هر سنی می تواند رخ بدهد. علت تنگی نفس در کودکان به احتمال قوی یک مشکل مادر زادی و در نوجوانان می تواند بخاطر سرما خوردگی و برونشیت حاد باشد. در بزرگسالان این قضیه بخاطر استعمال سیگار و یا زیستن در مکان و فضاهای آلوده با بروز بیماری های انسدادی ریه رخ بدهد.

آیا تنگی نفس همان آسم است؟

و اما تنگی نفس عصبی که موضوع بحث ما است می تواند به خاطر اضطراب, تنش های عصبی, فشار خون های پایین که علت عصبی دارند, در گیری و دعوا اتفاق بیفتد, که در این حالت فرد احساس می کند یک طناب به دور گردن او است و دارد خفه اش می کند و تنفس را برایش مشکل می سازد. که برای رهایی از این وضع  مدام با دست خود دور گلویش را برای باز شدن راه تنفسی ماساژ می دهد و نفس های عمیق می کشد.

روش های درمان تنگی نفس

علایم تنگی نفس عصبی و دیگر تنگی نفسها:

  1. سخت نفس کشیدن
  2. تند تند نفس نفس زدن
  3. به سختی حرف زدن
  4. درگیر شدن عضلات سر و گردن  در این اتفاقانواع تنگی نفس را بشناسید

راه های درمان تنگی نفس عصبی:

  1. تغذیه در بهتر شدن این موضوع از اهمیت شایانی برخوردار است. کسانی که دچار این عارضه هستند نباید از ادویه جات بطور فراوان استفاده کنند, نباید از نوشیدنی های خیلی سرد یا داغ بنوشند, می باید از مصرف غذاهای نفاخ و پر حجم بپرهیزند.
  2. تمرینات تنفسی انجام بدهند, برای این کار میبایست نفس عمیق بکشید و هوا را به آرامی به داخل ریه هایتان بفرستید, نفستان را با منقبض کردن سینه حبس کنید و بعد به بیرون بفرستید. این کار باعث افزایش ظرفیت ریه می شود.
  3. پیاده روی داشته باشید و در حین انجام این عمل با بینی نفس بکشید و دهان خود را بسته نگه دارید. این کار تنگی نفس را کم می کند.
  4. در دو استکان چای یک قاشق چای خوری فلفل سیاه بیفزایید و بعد از صاف کردن از این محلول سه تا پنج بار در روز برای باز شدن لوله های نایژه استفاده کنید.
  5. برای خلاصی از احتقان و درمان تنگی نفس عصبی در یک لیوان آبلیمو به اندازه یکسان عسل و سیر و زنجبیل اضافه کنید و میل بفرمایید.
  6. از مکانها و موقعیتهایی که استرس زا است و باعث تنش و عصبانیت در شما می شود دوری کنید.تنگی نفس چیست؟

تنگی نفس خود را جدی بگیرید و در مراحل ابتدایی و اولیه به پزشک مراجعه کنید و از آن سر سری نگذرید, تنگی نفس یک بیماری نیست بلکه نشان دهنده وجود یک بیماری دیگر در بدن است, مثلا شاید تنگی نفس شما بخاطر بیماری های قلبی باشد.

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود